/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Google Maps indlæser dårligt.
Fra : lukas2502
Vist : 693 gange
220 point
Dato : 20-11-11 14:52

Jeg har et stykke tid haft problemer med at bruge Google Maps, når den "virker" indlæser den utroligt langsomt. Når jeg vil arbejde lidt med den "fryser" den ofte, og det er ikke muligt at komme videre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-11-11 15:03

din computer trænger til hovedrengøring

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-11-11 15:07

[CITAT]din computer trænger til hovedrengøring[/CITAT

Hvordan?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-11-11 15:40

Fjern den og installer den igen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-11 15:50

Den er os utroligt langsom på min, har XP med IE8, det går lidt bedre med Firefox, kun lidt altså!

Det hjælper ikke meget at rydde op, min pc er ny installeret, 2 uger gammel.

Det er vel http://maps.google.dk/ du tænker på? den kan man jo ik' afinstallere.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-11-11 16:22

Citat
Fjern den og installer den igen

Computeren???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-11-11 16:38

din internethastighed ? ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-11 17:04

Har lige prøvet på win 7 med IE9 der kører det bare

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-11-11 17:11

Min internethastighed har ikke ændret sig, og med min bærbare virker det tilfredsstillende (har Vista), men der sker en del ændringer på G. Maps for tiden.
En anden ting er, at når jeg vil bruge G.M. med min stationære som har XP Prof. 3. kommer der en "talebobbel" hvor der står at der indlæses langsomt. Kan det have noget at gøre med XP eller Vista at gøre?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-11-11 17:37

Citat
"talebobbel" hvor der står at der indlæses langsomt.

Kunne godt lyde som java der fejler.

Check lige at du kun har nyeste java installeret, du kan også lige prøve at fjerne den også og så installere den igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-11 18:13

Har så ikke noget med java at gøre, har lige afinstalleret java, nu kører det faktisk bedre!

Men man skal jo bruge det til så meget andet, så det må ind igen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-11-11 18:59

øhhhh, hele google maps benytter da java så måske du har mere end en version af java installeret.

Hvis det er IExplore så tag lige et kig på denne side: http://maps.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&answer=21849&topic=1687362

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-11-11 19:01

Tjek også lige denne raportering angående skype: http://maps.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&answer=18529&topic=1687362

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-11 19:02

Næe ingen java og det virker fint!?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-11 19:05

Det er så JavaScript det er jo noget andet!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-11-11 19:29

Ingen Java, det virker stadig ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-11 19:38

Prøv at opdatere DirectX
http://www.filehippo.com/download_directx/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-11 19:47

Fra EXTERMINATOR's link

Den nemmeste og sikreste måde, hvorpå du kan aktivere kortene i din browser, er at tilføje Google Kort på din liste over websteder, du har tillid til, i Internet Explorer. Sådan gøres det:

1. Klik på "Funktioner" > "Internetindstillinger".
2. Klik på fanen "Sikkerhed".
3. Vælg ikonen "Websteder, du har tillid til", og klik derefter på knappen "Websteder".
4. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet "Kræv servergodkendelse ( https: ) for alle websteder i denne zone."
5. I tekstfeltet "Tilføj dette websted til zonen:" skriver du "maps.google.com" (uden anførselstegn) og klikker på "Tilføj."
6. Gentag trin fem for "local.google.com," "*.google.com," og "www.google.dk"
7. Klik på OK, og klik derefter på OK igen for at gemme dine ændringer.

Det har jeg gjort, det hjalp gevaldigt

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-11-11 20:01

Citat
Når jeg vil arbejde lidt med den "fryser" den ofte, og det er ikke muligt at komme videre.

Som sagt det sker når jeg går ind i G.M. det virker i I E men ikke i Firefox.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-11 20:14

Så brug IE

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-11-11 20:23

Har lige prøvet igen, den virker heller ikke rigtigt nu.
Er det mon muligt at gøre noget direkte hos google?
Det der er, at det har jo virket fint indtil for nyligt, er jeg mon kommet ind i google´s forsøg med forbedringer, (hos google) hvor der kan opstå nævnte problemer? (I følge G.M.)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-11 20:26

Tjae det ved man jo aldrig, var lige i FF den kører fint nu, bedre end IE

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-11-11 22:51

Så er det "bare" hvordan finder man ud af det!!!

Annuller spørgsmålet
Fra : lukas2502

Dato : 23-11-11 18:37

Det ser ud til at det er "gået i sig selv" dvs. en fejl hos G.M.