/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan fjerner jeg fuldstændig JAVA?
Fra : cdvinge
Vist : 1263 gange
50 point
Dato : 19-11-11 15:33

Hej

Mit problem er, at jeg har samlet to patitioner på min computer vha. af programmet Partition Magic. Det har dog ikke helt virket, så alle programmer der var installeret på den flyttede partition virker nu ikke. Derunder Java.

Jeg kan ikke afinstallere det via kontrolpanel, tilføj fjern programmer. Jeg kan ikke geninstallere det eller opdatere det via Java's hjemmeside. Lige meget hvad kommer der en fejl med .DLL programmer.

Hvad gør jeg for at få Java tilbage på min computer?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-11-11 15:36

JavaRa is a simple tool that does a simple job: it removes old and redundant versions of the Java Runtime Environment (JRE). Simply select “Check for Updates” or “Remove Older Version” to begin. JavaRa is free under the GNU GPL version two.
http://raproducts.org/wordpress/software

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-11 15:41

Generelt kan du IKKE flytte programmer - de skal geninstalleres

Da du ikke kan afinstallere er det muligvis nødvendigt at tage uortodokse metoder i brug....

Find mapperne med java og slet de filer du KAN slette - derefter burde Java ikke virke og en ny kan installeres - det er IKKE den rette vej at gå, men en "nødløsning".....

Til en anden gang - lad være med at "pille" ved den slags uden viden om HVAD der sker (du er garanteret blevet advaret undervejs af PM )

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 19-11-11 15:57

Prøv at køre ccleaner - den renser for programstumper http://www.piriform.com/ccleaner/update?v=3.09.1493&l=1030

Kommentar
Fra : cdvinge

Dato : 19-11-11 16:26

Havde slettet mappen i forvejen, det virker heller ikke. Er godt klar over det ikke ligefrem er anbefalet at rykke rundt på denne måde, men det var den eneste løsning. Det mærkelige er, at mit photoshop virker helt fint, efter jeg lige har tastet min serial key igen.

Har downloadet CC-cleaner, man kan ikke lige lure, hvilke filer det er jeg skal slette med dem? Det er vel nogle windows registry eller noget?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 19-11-11 16:29

Du skal bare køre hele rensesystemt, så får du en liste og kan vælge det hele. Jeg plejer at vælge det hele, det sker der ikke noget ved.

Kommentar
Fra : cdvinge

Dato : 19-11-11 16:47

Så er den også prøvet.. det virker heller ikke. Er der andre gode bud? Bliver man nødt til at ind og rode i registrerings databasen?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-11-11 16:53

Prøver lige igen, JavaRa finder og sletter gamle installationer! Har du prøvet den!

JavaRa is a simple tool that does a simple job: it removes old and redundant versions of the Java Runtime Environment (JRE). Simply select “Check for Updates” or “Remove Older Version” to begin. JavaRa is free under the GNU GPL version two.
http://raproducts.org/wordpress/software

Kommentar
Fra : cdvinge

Dato : 19-11-11 17:01

Sorry. Ja, den har jeg også prøvet. Både dens stadard applikation og den hvor man selv vælger (hvor jeg har valgt alt), men nix. Det virker heller ikke - desværre. Ellers tak.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-11-11 17:08

Mystisk den plejer ellers at finde det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-11-11 17:13

Prøv at se om der er noget her, det er stier for XP

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Sun\Java
C:\Documents and Settings\DIT_BRUGERNAVN\Application Data\Sun\Java
C:\Documents and Settings\DIT_BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Sun\Java
C:\Programmer\Java
C:\WINDOWS\Sun\Java

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-11 20:24

Hva' me' go'e gamle: REVOUNISTALLER ???

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

..lidt nede på siden, downloader du den gratis version
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-11-11 23:11

Citat
Lige meget hvad kommer der en fejl med .DLL programmer.

.DLL er nogle bæster når de først er blevet sure på Dig, men de var et langt større problem i W98 kernen, ikke meget i NT som nyere Windows kører på.

PartitionMagic skulle nu ellers være det bedste til drevombygninger.

Kommentar
Fra : cdvinge

Dato : 20-11-11 12:02

Har også prøvet Revo (ellers et smart program). Den kan finde noget mere java, og en masse registreringer. Jeg har slettet alt den overhovedet kan finde, men når jeg prøver at installere java siger den stadig, at programmet er installeret.
Jeg vælger så at geninstallere, men nu siger windows installer at "The action is only valid for products that are currently installed" - og jeg er stuck - igen. Suk.
Takker ellers for forslaget. Andre gode idéer?

Kommentar
Fra : cdvinge

Dato : 20-11-11 12:07

Er der ikke en måde hvorpå man kan gennemtvinge en installation i windows?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 25 point
Dato : 20-11-11 12:19

Prøv med Windows Installer CleanUp Utility 2.5.0.1
Når det er pakket ud starter du det, og hvis du der kan se noget med Java, marker og Remove
http://www.softpedia.com/get/Security/Secure-cleaning/Windows-Installer-CleanUp-Utility.shtml

Kommentar
Fra : cdvinge

Dato : 20-11-11 12:31

Den fandt et Java auto updater program, som jeg nu har fjernet. Men jeg kan stadig ikke få lov at geninstallere, samme problem som før. Jeg kan dog godt få lov at installere ældre versioner af Java, Java 6 update 27, men det ser bare ikke ud til at virke. Jeg får stadig samme melding om at jeg skal have java installeret, når jeg besøger hjemmesider, som bruger java.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-11 12:42

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-11-11 15:35

Det lyder umiddelbart, som om du har henvisninger til JAVA i din start-up procedure

..derfor kan 'skidtet' ikke fjernes, da JAVA er i brug/initieres. (..da andre programmer i din start-up sekvens ku' tænkes at sku' benytte JAVA ...eks. noget NETBANK el. ...no'et? )

Så derfor prøv:

Windows Start -> Menu'en: Kør... -> Skriv; msconfig -> vælg fanen; Start ->
...og fjern ALLE henvisninger til JAVA programmer!

Genstart i fejlsikret tilstand : Vælg F8 ved opstart ..efter BIOS, men FØR Windows starter.

Rens så med Ccleaner, Revo.. osv
Genstart 'normalt' ..OG geninstallér JAVA fra eks. http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=java%20install&source=web&cd=1&ved=0CDAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.java.com%2Fgetjava%2F&ei=kxbJTta3B4v14QTCk5BX&usg=AFQjCNGgbfMntDNlt4vIIXXkSRWN64I3Tg
Prøv det... </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-11-11 16:00
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-11 16:19

Citat
Prøv denne, selv om den koster penge:

Er det denne du mener? Den er ik' spor bedre en den gratis cCleaner!
http://www.avs4you.com/AVS-Registry-Cleaner.aspx

Kommentar
Fra : cdvinge

Dato : 21-11-11 17:04

Så er de løsninger også afprøvet.. samme resultat. Er ved at være lidt halvtræt af min computer, takker dog alle for hjælpen!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-11-11 17:17

Har du været inde i registreringsdatabasen og slettet den der? Ellers var det jo måske en løsning

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-11 17:24

Citat
Hvad gør jeg for at få Java tilbage på min computer?

Formater "lortet" - du har allerede rodet så meget så intet tilsyneladende virker......

Under "normale" omstændigheder burde de allerede foreslåede løsninger have virket....

Godkendelse af svar
Fra : cdvinge

Dato : 21-11-11 17:24

Tak for hjælpen til alle. Turde ikke helt slette i regedit, da jeg var bange for at ødelægge noget, men tog til sidst chancen og det ser ud til at virke nu. Så tak!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-11 17:34

Ok. så...?

..men sku' du få 'andre' problemer med din pc?

cdvinge ..så er du ALTID velkommen til, at spørge os andre

Jf. (..et af mine motto): Kun den som kæfter op ...bli'r hørt !!!

..som retteligen burde skrives: Kun dn som spørger får svar

Happy coding... </MOLOKYLE>