/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
chokoladekage med havregryn
Fra : anjaKanDu
Vist : 2087 gange
100 point
Dato : 18-11-11 19:20

Jeg efterlyser en opskrift på en chokolade/kakao kage hvor der indgår havregryn i opskriften.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 18-11-11 22:58

Ota solgryn har udgivet en opskriftsbog måske kan du finde en deri :)

Accepteret svar
Fra : stjerneboern

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-11 23:42

Denne her er en jeg har fået for mange år siden, har aldrig nået selv og lave den, men den smagte dejligt.
God fornøjelse og skriv gerne tilbage hvad du syntes om den :0)

Chokolade Oatmeal Cake

Oversat fra engelsk.
Ingr:
1 ½ kop havregryn
½ kop smør
1 kop kogende vand
1½ kop brun farin
2 æg, let sammenpisket
1 tsk ren vanilje ekstrakt eller 1 stang hvor kornene er most lidt ud i farinen.
1 kop mel
1 tsk natron
1 tsk bagepulver
1/4 tsk salt
½ kop mørk kakao
En knivspids kanel
Fremgangsmåde:
Forvarm ovnen til 175 grader.
Smør elle spray en springform med et tilpasset stykke bagepapir i bunden. Eller en 1/4 str af en stor bradepande.

I en stor skål blandes havregryn, smør og det kogende vand.
Bland det godt og sæt tilside til afkøling.
Pisk farin, æg og vanilje, bagefter føj så havregryn blandingen , røres godt rundt .
Sigt mel, natron, bagepulver, salt, kakao og kanel. Føj til våde ingredienser og bland godt. Hæld dejen i springformen.
Bages v. 175 grader i en alm. ovn i ca. 35 – 40 min .
Prøv at sætte en tandstikker i midten, den skal komme nogenlunde ren op. Afkøles i mindst 10 minutter før servering.
Man kan lave en osteglasur til :))

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-11-11 13:43

En havregrynskage med chokolade - altså bare en omvendt beskrivelse:

http://www.hendesverden.dk/mad/bagvark/havregrynskage-med-chokolade/

Men det er ikke noget jeg selv har prøvet- jeg laver sjældent kager

Hvis du iøvrigt er interesseret i chokoladekager er dette nok et godt sted at lede:
http://www.housewife.dk/chokoladekage.htm

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 19-11-11 19:12

Glemte at sige at mener at 1 cup svarer til 2 - 1/4 dl .
men det kan findes på mål og enheder.

Godkendelse af svar
Fra : anjaKanDu

Dato : 20-11-11 20:44

Tak for svaret stjerneboern.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 20-11-11 23:26

velbekommen da , og god fornøjelse

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 21-11-11 00:18

du får også denne jeg lige har fået af en bekendt:
Havre Cookies

Opskrift på 24 store havregryns cookies:
225 g smør
150 g sukker
150 g brun farin
225 g mel
1 tsk. natron
1 tsk. vaniljesukker
½ tsk. salt
1 tsk. kanel
2 æg
240 g havregryn
125 g hakkede mandler
og evt 100 g hakket chokolade

Forvarm ovnen til 180 grader.
Rør smør, brun farin og almindeligt sukker med en håndmixer i 5 minutter til det bliver lyst og cremet.
Rør mel, natron, vanilje, salt, kanel og æg i dejen – stadig med håndmixeren.
Vend havregryn og mandler i dejen.
Sæt en stor spiseskefuld dej på bagepapir på bagepladen og tryk den flad – cookies skal være ca. 9 cm i diameter – de flyder næsten ikke ud.
Bages i 20 minutter, midt i ovnen, til de er gyldne.