/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Antal kandu brugere
Fra : svendgiversen
Vist : 3081 gange
50 point
Dato : 17-11-11 10:22

Dette tal giver sikkert mange reklame kroner, men er jo helt urealistisk: Brugere 215408.

Mange har forladt kandu, nogle er døde og man kan jo ikke blive slettet, selv som død,
men det undrer mig, at over 600 har åbnet et tip...

Vi er altså over 600 aktive kandu brugere, eller mon nogen har kigget flere gange?

Hvor mange aktive er vi??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-11 10:27

Det er nok "kun" omkring 100 AKTIVE enkeltpersoner

Kandu består af TONSVIS af dobbeltprofiler....

De værste har nok måske 100 (jørn har garanteret endnu flere )

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-11 10:38

Og hvorfor skulle alle disse dobbeltprofiler alle se det samme tip?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 10:44

Der er kun otte Kanduer med mangeprofiler.
Jeg har selv 4 hvor de 3 er lukket fra. ( password destrueret af mig selv )

Har du set hvor mange som følger med i dit spørgsmål......................................med tasten F5
Og der kommer flere om lidt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 11:09

Flot ikke...................................over 600 Kanduer har set dit spørgsmål.
Det var bare for at vise, at Kandutal ikke rigtig kan bruges til noget udover reklamepenge.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-11 11:27

Bland1 disse mange brugere har mange sikkert kigget flere gange,
men der er jo langt over 100 super brugere, de der kan få points,
og så er der alle de almindelige brugere, jeg kender ikke fordelingen?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-11-11 11:31

[Det var bare for at vise, at Kandutal ikke rigtig kan bruges til noget udover reklamepenge.CITAT][/CITAT]

Hvilke reklamer.........på 10 år har jeg højst klikket på 20 bannere i de perioder jeg tillod at de blev vist

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 17-11-11 12:36

Den 1 januar 2009 var der 209275 oprettede brugere
Den 1 januar 2011 var der 214060 oprettede brugere

mvh Smokei

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-11 13:10

Der er jo et stykke fra refi´s 100 til Smokei´s 4-5000,
mon ikke mindst halvdelen af de sidste har forladt kandu igen?

Jeg gætter på ca 1000 aktive kandu brugere, heraf godt halvdelen superbrugere??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-11 13:24

Ja men mange brugere hiver mange reklamekroner i hus, så mon ikke det er derfor at Kandu stadig er gratis?

Paw skal med jævne mellemrun opdatere serveren og en gang imellem går der en harddisk i stykker. Så fred være med det, han må gerne tjene penge på reklamerne. For jeg kan ikke se at kandu er overplastret af reklamer.

Så hurra for at Kandu stadig er gratis og hurra for alle de søde og dejlige mennesker der er her.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 13:34

Citat
hurra for alle de søde og dejlige mennesker der er her

Hvor og hvornår kommer de.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-11 13:35

Indrømmet, der er nogen der er værre end kandu med reklamer, her et eksempel:
http://www.euroinvestor.dk/Stock/MarketOverview_dk.aspx

Sådan var det ikke før, heller ikke i kandu...

Og jeg synes stadig det er falsk reklame føring, med så mange fiktive, passive/døde medlemmer...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-11 13:43

Citat
Hvor og hvornår kommer de

Jamen du er her da

Og alle de andre her i tråden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 13:43

Citat
Og jeg synes stadig det er falsk reklame føring, med så mange fiktive, passive/døde medlemmer

Set fra annoncører = Ja
Set fra kandubrugere = mægtigt, for så er zitet gratis.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 13:46

Ih tak altså -
oilm

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-11-11 14:04

Et andet kendt forum har 95.000 medlemmer,og det er muligt at se medlemslisten.

Hovedparten har oprettet sig og kigget een eneste gang, og har ikke logget på siden første gang.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-11 14:19

Ja, og mon ikke vi alle kender tilsvarende kandu medlemmer,
der er oprettet som brugere og så har opgivet at benytte det igen?

Af mange årsager??

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 17-11-11 14:22

Er det ikke ligegyldig hvor mange, der er her, bare vi har det sjovt, det er vel målet med small talk?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-11 14:52

Nej, det er da ikke ligegyldigt,
jo flere eksperter, der er i de enkelte afsnit ,jo bedre og mere alsidig hjælp kan du jo få...

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 17-11-11 15:12

Jeg synes nu, det er de samme, der "går igen" hele tiden, og det er da vildt hyggeligt, da man fornemmer, at man kender dem og deres meninger lidt bedre.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-11-11 15:21

Jeg tror at jeg vil lade kandu.dk styre hvor mange vi er men selvfølgelig hvis der ikke er andet at tage til.................. og hvad skulle det så ændre

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-11 15:26

Hyggeligt Ja, men ikke altid effektivt, og nu tænker jeg ikke på small talk, men andre afsnit...

Eksempelvis i slægtsforsning er de fleste eksperter flyttet til vor storebror DIS:
http://www.slaegtogdata.dk/forum

Det samme er nok tilfældet i andre afsnit, hvor man ikke som i kandu ofte får modstridende svar.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-11 15:36

kandu styrer jo netop ikke hvor mange vi er, men hvor mange vi har været,
vi er promiller af det som kandu angiver...

Og ja, jeg havde ikke meget andet at tage mig til her i eftermidag, men det ændrer sig,
med to graders varme uden for er det ikke have vejr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-11 15:53

Det kunne være meget mere morsomt hvis Kandu - som så mange andre sider - skriver HVOR MANGE DER I ØJEBLIKKET ER ONLINE.....

Jeg ved udmærket at flere "nicks" hos samme bruger kan være online, men det ville trods alt fortælle mere nøgternt hvad der foregår....

Men det "tør" Kandu næppe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-11 16:02

Vi er ikke ret mange aktive Kandu brugere, jeg tror 1000 er højt sat, nærmere et par hundrede som jævnlig logger ind på deres Kandu profil.
Husk at det er hver gang nogen har klikket på et spørgsmål eller tip at tælleren tæller og det er ikke kun registrerede brugere alle klik tæller og alle kneb gælder har du et spørgsmål eller tip du gerne vil have mange visninger på? Så kan jeg sætte min browser til at opdatere siden hver 10. sekund og du skal bare se løjer om et par timer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-11 16:07

Det sker jævnligt at et tip har været vist 500 gange efter få minutter

Det er som regel de tip der IKKE kan bruges til noget

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-11-11 16:20

Citat
Hyggeligt Ja, men ikke altid effektivt,

Det tør svagt antydes. Man skal helst selv ha`en vis viden,om det man spørger om.Ellers kan det næsten blive livsfarlig,med nogle af de afgivne svar. Her tænker jeg ikke mindst på biler.

Man fornemmer tit,at nogle af de svar der gives,mest er for at gøre "svareren" interessant.
Uden at vedkommende i virkeligheden,aner det mindste om spørgsmået.

Det gør sig også gældende mange andre steder.Bl.a. bilforums.Men også inden for byggeri.
Som eks murer krummer jeg tæ`r,ind i mellem,med hensyn til de "gode råd",der gi`s.

Det skal så siges,at netop de to kategorier,biler og murerarbejde,ikke er nemt at vurdere,uden ved selvsyn.

Et eks.: Jeg vil gerne udvide min stue,og påtænker at rage et skillevæg ned.Er den bærende??
Mit svar: Det er altså ikke nemt at konstatere,her ved min komputer.

Andet eks.: Min bil trækker til højre,hvad kan årsagen være???
Svar: Nok fordi højre forhjul er faldet af. (Tilsat en dosis ironi).

Men "Smalltalk",er dejlig uforpligtende.Der risikerer man højst en injuriesag.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-11 16:23

Vil det sige at de 606 kig på dette tip: "Få repareret din iPhone billigt!" delvis et fub?

Det var jo netop det der undrede mig, og fik mig til at spørge...

Jeg ved godt at iPhone er meget populære, men at der skulle være så store ønsker om
at få kendskab til, hvor de kan repareres billigt, kunne jeg ikke forstå??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-11 16:30

992 "besøgende" har set dit spørgsmål jeg stopper eksperimentet nu, men kan komme tilbage senere hvis der er for få som "klikker" på spørgsmålet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-11 16:31

Citat
Og hvorfor skulle alle disse dobbeltprofiler alle se det samme tip?
der behøves ingen dobbeltprofiler, hvilken tip vil du gerne have "læst" mange gange?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-11 16:34

Stop bare,
hvorfor vil nogen have mange, der ikke eksisterer, til at se et tip?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-11 16:36

Et gæt: Jo flere som læser tippet desto mere populær er emnet - eller er det snyd?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-11-11 16:51

Gad vist om "tælleapparatet" kører som Kandu`s ur:
Citat
Dato : 17-11-11 16:20

Det er da ikke mere en et kvarter siden,jeg "sendte". (16:20) ???
Klokken var da ca. sytten. (5).

M.

Accepteret svar
Fra : Cimbombom

Modtaget 50 point
Dato : 17-11-11 16:53

tror der er omkring 500 aktive brugere.

syntes det er meget godt med et sted som kandu, hvor man både selv kan få hjælp. og hjælpe andre.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 17-11-11 16:53

Jeg er lige kommet ind i spørgsmålet - som nu siger 1038 "kiggere".

Det er som sådan et spørgsmål jeg også har undret mig lidt over.
Jeg har (endnu) ikke været aktiv med at stille spørgsmål. Det skal som nok komme når jeg får mere tid til også at følge op på dem.

Der kan jo være mange grunde til brugere opretter sig og så forsvinder igen.
Jeg kan da huske da en vis bruger oprettede rigtig mange profiler hele tiden og lavede point rytteri (eller hvad vedkommende nu havde gang i). Der var der mange der oprettede sig for så næsten med det samme at stille et spørgsmål om at blive slettet igen.

For mit vedkommende blev jeg medlem for at finde ud af hvordan man lavede slægtsforskning. Alt hvad jeg ved om dette emne har jeg lært ved at "kigge med" på spørgsmål herinde. Derfor optræder jeg heller ikke så meget i svarene/kommentarene, men mest som en af dem der er med til at få antal visninger af spørgsmål/tip op.

Svend, jeg ser det som et gode hvis annoncørerne tror på de høje medlemstal, da det vil give flere penge til at drive siden (hvem sagde tjene på) end hvis de ser antallet af aktive brugere.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-11-11 16:58

Citat
Hvor mange aktive er vi??

Ja fra dit spørgsmål blev stillet,og indtil nu: 1036 "aktive".

Godt gået......

M.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 17-11-11 17:03

Kode
Det kunne være meget mere morsomt hvis Kandu - som så mange andre sider - skriver HVOR MANGE DER I ØJEBLIKKET ER ONLINE....

Jeg er enig med REFI i ovenstående. Der er godt nok blå figurer udfor aktive brugere, men så skal man jo selv tælle.

En opfordring til Kandu-teamet kunne også være at lave et check så hver bruger kun tæller med én gang for hvert spørgsmål/tip (så bliver det måske ikke så interessant for de useriøse tippere).

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-11 17:20

Er det så vigtigt at vide hvor mange der er online? Er det ikke af større berydning at sitet er gratis fordi der tjenes reklamekroner.

Og måske ved ejeren ikke hvordan han skal lave funktionen, måske skulle en af jer skrive det til ham.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-11-11 18:25

Citat
det er da vildt hyggeligt, da man fornemmer, at man kender dem og deres meninger lidt bedre.

Hvor er det sandt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 18:29

Som jeg prøved at forklare længere oppe i tråden, så er et klik på tasten F5 = et kig, og det er ligemeget om der ventes på denne reload eller ej.........................den tæller hver gang.

Ps. Det ser ud til at vi er nogle stykker som har klikket F5 - for så mange har ikke kigget med.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-11 23:16

Nu har jeg trykket på F5 20 gange

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-11 00:11

Vist : 2268 gange
Så 600 gange til et tip er da ikke noget.
Klikker lige ik'

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-11 00:12

Vist : 2382 gange

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 18-11-11 08:04

Tilbage til starten på spørgsmålet.

Hvor mange aktive brugere er der?
Mit svar: "Det er der ingen (heller ikke Kandu-teamet) der ved",
og jeg synes egentlig det er ligemeget så længe man kan få kvalificerede svar på sine spørgsmål og at det er gratis at benytte.

At bagmændende så tjener et eller andet antal kroner på at opgive det højeste antal brugere, de kan komme afsted med, er jo for så vidt ligegyldigt for brugerne.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-11-11 08:10

Tak for svaret Cimbombom.

Nok det bedste bud?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 18-11-11 16:02

Selv tak.

Det var bare et gæt, men tror ikke der er mange flere end 500 brugere der dagligt tjekker deres profiler.