/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
aktivering
Fra : ultra2
Vist : 1944 gange
100 point
Dato : 16-11-11 23:17

jeg har win 7 pro original altså købt og betalt

har install 64 bit på stationær men har nu lavet det til 32 bit
så kommer der en tekst nede i højre hjørne
windows 7 vurderingsversion build 7601
---------------------------------------------------
så har jeg en medion købt med win 7 home 64 bit
den har jeg lavet om til 32 bit (begge skiver følger med)
den skriver det samme
begge maskiner er aktiveret
så skriver jeg til microsoft de svarer ring og få dem aktiveret
så ringer jeg og snakker beskeden er de er begge aktiveret ring til microsoft dk
og de svarer ring og få dem aktiveret

hvad fannnnnnnnnnnn gør man så

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-11 05:47
Kommentar
Fra : edison

Dato : 17-11-11 07:54

du har købt 64 bit versionen og det er kun den der er licens til. 32 bit kan du instalere men så skal du købe licens til den.
de er grådige hos microsoft

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 08:12

edison

det er ikke rigtig begge skiver følger med og virker med samme nr både 32 og 64 bit gør det samme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 09:13

Kan det være at der ligger noget "64" og gemmer sig - som generer "32" udgaven.
Måske den harddisk skal slettes helt.
Problemet kan jo også være at aktiveringsnummeret allerede blev optaget ved første aktivering (64)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 09:19

de er begge formateret under install og de er begge 2 aktiveret

men det står dER STADIGVÆK
jeg skal ringe til 80701315 og få dem aktiveret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 09:35

Hvis du har købt et styk win7 som enten kan bruges som 32 eller 64 udgave - så kan du ikke aktivere begge, men kun den ene.
Ved elektronisk (internettet) aktivering bliver produktnummeret registreret ved første aktivering.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-11 09:59

Hvorfor gøre et store nummer ud af det, du skriver jo de er aktiveret.
Citat
begge maskiner er aktiveret

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 10:19

som skreveet fra start

win 7 pro sidder i den ene
win 7 home fra medion sidder i maskinen fra medion

webnoob
begge maskiner kommer med en medelelse o dage til bage aktiver din windows

ca 1 time efter gentarter den uanset hvad du laver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 10:20

Hvis der står dette nede i højre hjørne er de ikke aktiveret.
Citat
så kommer der en tekst nede i højre hjørne
windows 7 vurderingsversion build 7601

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 10:21

så skal jeg ringe til 70801315 men ingen tager tlf ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-11 10:29

har du det blå "ægte microsoft programmer"
nederst under egenskaber af computer ??

hvis det er her der står den skal aktiveres så skal du bruge tlf 80701315 for at
generere et nyt id, og aktivere dette via deres tlf robot

og ja du kan sagtens bruge en 64bit nøgle på en 32bit men ikke omvendt...
det skal bare være samme version.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 10:34

dk
ja begge maskiner har det blå mærke og der står de er akltiveret
men det hjælper jo ikke
du kan bruge både 64 og 32 bit som det passer dig nr er det samme (har prøvet)

70801315 tager ikke tlf har prøvet i 2 dage (har lige skrevet microsoft)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 10:52

Eyvind
hvad hedder der hvor man kan opload billed så alle kan se det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 10:53
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-11 10:54

Nu bliver du sgu' nød til og være lidt konkret. Hvorfor ringe og aktivere dem når der står de er aktiveret?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 11:01

webnoob

prøv at kigge lidt længere op der står at de begge 2 genstarter ca hver time

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-11 11:02

Det har da ikke noget med aktivering og gøre. Det er en system- eller hardwarefejl.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 11:11

www.billedeupload.dk
side 2199

hvis jeg har gjort det rigtig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-11 11:16

hvorfor linker du ikke bare til billedet?
http://www.billedeupload.dk/photo/2011-11/06a3f74b/knud-025.JPG.html

Tro det ville være bedre hvis du tog et screenshot med windows :)
Tryk på Prnt Scrn åben paint.exe og tryk på Ctrl+v og gem billedet.

Men igen, det er ikke en aktivering der løser dit problem. Det er med sikkerhed en systemfejl.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-11 11:18

Må man så spørge hvorfor du har valgt og downgrade til 32-bit Windows når du har 6GB ram?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 11:24

jeg skal bruge programmer som ikke vil køre i 64 bit

hvis det er en system fejl så er den kommet efter at at begge maskiner har fået 32 bit

for fejlen er den samme i begge maskiner

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-11 11:26

prøv og pil ram ud af maskinerne så max er 4 GB. Har du prøvet og installere dine 32-bit programmer på dit 64-bit Windows?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 11:29

Vurderingsversion...........................betyder ikke aktiveret hos microsoft.
Det giver på et tidspunkt en sort skærm...........har selv prøvet.

Når du hopper ind til microsft for at opdatere kommer den også et lille program "genuine" som kigger på din aktiveringsstatus.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-11 11:32

Den havde jeg lige overset.
Ring på +45 38 48 71 31, det eneste gebyr er den takst det koster og ringe.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 11:33

mit program kan køre i 32 bit med dosbox

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 11:37

Ring på +45 38 48 71 31,

hvad lever de der

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-11 12:26

Søg på slui.exe 4 i windows søgefunktion og følg guiden.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-11 13:14

Prøv dette
åbn cmd som administrator

cd c:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Roaming\Microsoft\SoftwareProtectionPlatform\

ren tokens.dat tokens.old tryk enter
net start slsvc tryk enter
slmgr -rilc > Tryk enter
slmgr -rearm > Tryk enter
Genstart nu computeren og følg guiden

jeg har ikke testet dette på win7..men på vista hvor det virker samt det er på eget ansvat
sørg for du har backup af dine programmer mv. i tilfælde noget går galt, så er du advaret.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-11 14:00

Brug ikke dk's forslag, det aktiver ikke en lovlig version.
Søg på slui.exe 4 i søgfunktionen så får du denne her.
http://peecee.dk/upload/view/336892
Vælg Danmark og klik på Næste, så får du denne her.
http://peecee.dk/upload/view/336891

Ring på +45 38 487 131 så følg guiden, så skal den nok blive aktiveret.
Men igen så tror jeg ikke du kan aktivere en prøveversion(vurderingsversion).

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-11 15:48

Kan godt være jeg er lidt fat svag, men den Win 7 du har, er med 1 licens. Korrekt?

Og der er både en 32 bit og en 64 bit udgave med. Korrekt?

Så kan du jo ikke aktivere den ene 64 bit på en pc og en 32 bit udgave på en anden pc.
Så 1 stk. licens er 1 stk. installation uanset om der er 2 skiver med.

Eller er jeg galt på den?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 16:19

slui siger windows r aktiveret

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 16:27

til fijala
win 7 pro købt med 32og 64 bit skiver
er install 32 bit på stationær. færdig med den
------------------------------------------------------------------------------
min medion bærebar blev leveret med skiver 32og 64 bit
har install 32 bit færdig med den.
----------------------------------------------------------------------------
begge maskiner viser samme fejl
altså stionæe 32 bit pro

medion med 32 bit install med medion skive

så kan det da ikke misforståes

alle skiver er lovlige

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-11 16:31

og du har to aktiveringskoder. enig?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 16:42

www.billedeupload.dk
biled af slu er lagt der op

jeg kan bare ikke finde ud hvor

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 16:46

Fijala
win 7 pro leveres med 32 bit skive samt 64 bit skive en kode.
----------------------------------------------------------------------------------------------

medion var pre install 64 bit ved leveringen lavet om til 32 bit med medion skive
atltså medion leverede 2 skiver 1 med 32 bit samt 1 med 64 bit.
altså medion install med medion skive 32 bit.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-11 16:51

Det vigtige i mit spørgsmål er om du har to aktiveringskoder. En til 64 bit og en til 32 bit. Hvis du kun har en aktiveringskode, kan du ikke aktivere to versioner af win 7. Så vidt jeg ved så kan OEM versioner af win 7 nemlig kigge et nummer på den processor og bundkort som den er leveret sammen med. Og der kan man nemlig ikke bare installere på en anden pc.

Så lad mig lige få at vide om du har en elller to aktiveringskoder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 18:05

Jeg vil næsten vædde en høj hat og gamacher på at:

Der er een aktiveringskode/nøgle med til den computer.

Der er så mulighed for at vælge 32 eller 64 udgaven

Når der er valgt og du har været oppe hos microsoft og aktivere er det slut med at installere den anden udgave.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-11 18:09

Lige netop det er jeg ved at granske i, derfor mine specifikke spørgsmål Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 18:18

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 18:54

win 7 pro er ikke en oem

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-11 19:20

1 eller 2 aktiverings koder ??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-11 20:27

Citat
slui siger windows r aktiveret

Ja og det så fordi du har en prøve version, men det forklare ikke hvor din(e) computer genstarter. Der er et problem med dine installationer.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-11-11 21:26

den er aktiveret ved microsoft
har lige install 64 bit på stationær og aktiveret den
det virker
men fejlen er der stadig

samme kode til 32 bit og 64 bit

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-11-11 07:50

Citat
men fejlen er der stadig

Som er at den genstarter???

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 18-11-11 08:56

nej den genstarter ikke mere

men er ok aktiveret ved micro
men fejlen står stadig væk nede i hjørnet
80701315 svarer stadigvæk ikke den dytter bare

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-11-11 13:12

Citat
men fejlen står stadig væk nede i hjørnet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-11-11 14:19

Det er ikke en fejl det er hvad det er, en prøveversion. MS ville aldrig sælge 2 Windows versioner, 32-bit og 64-bit, under en licens.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-11 14:27

Netop hvad jeg har forsøgt at sige flere gange.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-11-11 14:33

Det kniber vist med at læse = de er begge installeret og LOVLIGE

Citat
den er aktiveret ved microsoft
har lige install 64 bit på stationær og aktiveret den
det virker
men fejlen er der stadig
samme kode til 32 bit og 64 bit

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-11-11 14:49

Citat
Det kniber vist med at læse = de er begge installeret og LOVLIGE

Overhoved ikke, men det kniber åbenbart med at forstå at Microsoft ikke giver en Windows 7 32-bit license og en Windows 7 64-bit license for ens pris og derfor er 32-bit versionen en prøve version.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-11 14:54

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-11-11 14:58

Måske man skal prøve og høre om spørger vil scanne alle de windows 7 cd'er ind og uploade billederne til nettet så vi kan se hvad der står på dem.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 18-11-11 23:07

jeg har fjernet windows 7 vurderingsversion build 7601

så det ståe der ikke mere
det er formodentlig sp 1 der laver det

har lavet et tip så i kan fjerne det

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-11-11 23:33

Så skal du bare passe på med at opdatere din windows installation, det kan komme igen. Du skal også lige tænke på at når det er en prøveversion du har så har du sikkert ikke alle funktioner i windows 7.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 18-11-11 23:43

webnoob
det er ikke en prøve jeg har på skrift fra microsoft at mit nr er ægte

der er sp 1 der laver balade og micro ved det men vil ikke anerkende det
som du kan se på mit belled så er den aktiveret og micro har godkendt det

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 18-11-11 23:45

Hej Knud,

Tak for din henvendelse til Microsoft.

Vi har kontrolleret produktnøglen, og den ser helt fin ud.
Har du skiftet hardware eller foretaget en systemopdatering, kan det tænkes at licensen skal aktiveres igen.

Under alle omstændigheder anbefaler vi at du kontakter vores hotline for produkt aktivering/registrering. Nummeret er 8070 1315. I telefonmenuen vil du blive omstillet til personlig betjening, hvis du undlader at foretage et tastevalg.

nu er der så bare det at 80701315 ikke tager telefonen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-11-11 00:14

Selv om du har en ægte nøgle og installationen er aktiveret, så kan det stadig godt være en prøveversion, som skrevet tidligere, så giver microsoft ikke 2 versioner ud med en nøgle.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-11-11 09:08

hvor fannn er der så 2 skiver med

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-11-11 10:58

Fordi du kan selv vælge om det skal være en 32 bit eller en 64 bit version du ønsker at installere.
Men du kan altså ikke installere dem på 2 forskellige pc så skal der nemlig 2 nøgler til

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-11-11 12:12

Citat
hvor fannn er der så 2 skiver med

Derfor kunne det være sjovt hvis du gad og scanne, oversiden, de 2 dvd'er og upload billeder af dem så vi kan se hvad det er du har modtaget.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-11-11 12:32

Billede: HPIM1342.JPG

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-11-11 12:38

www.billedeupload.dk
Billede: HPIM1342.JPG
her ligger et billed af begge skiver

men jeg er ikke god til at ligge dem op hvad gør jeg forkert ?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-11-11 12:45

webnoob

de er begge installeret og LOVLIGE
det har jeg aldrig skrevet
du kan install 32 eller 64 bit på samme maskine og der er kun 1 nummer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-11-11 12:47

LInket du bruger er til forsiden og ikke specifik til dine billeder. Men jeg kan godt se du har begge skiver og de er original men det ændrer ikke ved det faktum at du kun har en kode.
Er det ikke det du har? det har du nemlig egentlig aldrig svaret konkret på.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-11-11 12:52

Du kan ikke på en og samme pc have en 32 bit udgave og en 64 bit udgave hvis det er det du mener og tror.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-11-11 15:41

Det ligner helt bestemt at du har en 32-bit og 64-bit udgave af Windows 7 pro, men stadig så kan det ikke lade sig gøre at bruge den samme kode til udgaver. Der plejer at stå ved koden hvad den høre til, hvad står der ved din?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-11-11 09:54

Fijala

kan du ikke læse

de er ikke install begge 2 som jeg ser kan jeg install 32 eller 64 bit med den samme nøgle
i samme maskine
altså kun den ene og ikke dem begge 2
altså hvis jeg bliver træt af 32 bit så sletter jeg den og install 64 bit

på samme maskine
hvordan jeg ellers skal skrive det ved jeg ikke ?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 20-11-11 10:08

Sådan fungere det bare ikke med produktnøglerne, der kan kun bruges en nøgle per Windows version og det er uanset om det er 32-bit eller 64-bit.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 22-11-11 16:18

jeg har nu fået aktiveret min stationær med 64 bit 7 home ved microsoft.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-11-11 16:30

Citat
har install 64 bit på stationær men har nu lavet det til 32 bit
så kommer der en tekst nede i højre hjørne
windows 7 vurderingsversion build 7601

men det er jo netop det du starter med at sige at det er efter du har installeret, eller rettere prøvet på at installere en 32 bit version at det så driller. Så klart at du kan få den 64 bit aktiveret for den var jo fra starten af godkendt.

Eller har jeg misforstået noget

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 22-11-11 16:33

Eller har jeg misforstået noget

ja der er snak om 2 maskiner

prøv at gå til top og læs

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-11-11 16:48

Citat
har install 64 bit på stationær men har nu lavet det til 32 bit
så kommer der en tekst nede i højre hjørne
windows 7 vurderingsversion build 7601
---------------------------------------------------
så har jeg en medion købt med win 7 home 64 bit
den har jeg lavet om til 32 bit (begge skiver følger med)
den skriver det samme

Er nok klar over der er 2 pcer men begge er jo installeret fra ny med 64 bit og du lavede begge om til 32 bit. Så derfor kan det lade sig gøre at få dem aktiveret til 64 bit igen (selvfølgelig med hver sin nøgle)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 22-11-11 16:53

medion er leveret med både 32 bit og 64 bit skiver samt driver

så købte jeg vin 7 pro der var 1 skive med 32 bit og en med 64 bit
men kun et nummer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-11-11 16:56

Ok og det du så siger nu er at Microsoft nu har aktiveret dem begge og de virker fint. Det er jo herligt så held og lykke med begge i fremtiden.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 22-11-11 17:08

hvis du nu går i banken og låner 200 kr men banken siger du må kun bruge den ene
hvad siger du så ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-11-11 18:18

den forstår jeg vist ikke, men det kan vel sammenlignes med når der er - Hvem vil være millionær - Der viser Hans Pilgård en check på et beløb og en anden chect på det dobbelte. Men det er kun den ene du kan få

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 22-11-11 20:28

jeg mener bare hvorfor skulle microsoft putte 2 skiver iden samme pack og så sige du må kun bruge den ene

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-11-11 20:31

Sådan er min skiver også. Da de ikke har leveret win 7 til en bestemt pc men som et rent varesalg, får du med til enten en 32 bit eller til 64 bit. Så kan den bruges til hvilket system du har. Og den du så vælger at installere bruger du så koden til.
Og for at det ikke er muligt installere den anden version (den der ikke er brugt) på en anden pc. For så skal du have en ny nøgle.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-11-11 08:50

den der blev aktiveret af microsoft i går formiddag forlangte at blive aktiveret kl 11,30 iaftes

så nu er jeg på herens mark for så må det jo være min pc der er noget galt med

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 29-11-11 20:14

Tak for svaret webnoob.