/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Skotte pillefyr/stoker
Fra : Fynboerne
Vist : 1141 gange
50 point
Dato : 16-11-11 21:41

Er der nogen der har erfaring med Skotte pillefyr/stoker? Er det fornuftigt at invistere i det, eller skal vi vælge et andet mærke?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-11-11 22:26

Har lige hilst på at par, inden de røg i brokkassen. Scotte = skrammel.

Accepteret svar
Fra : Rustica.dk

Modtaget 50 point
Dato : 17-11-11 07:19

Vi har købt sådan et udstyr, for ca. 3 år siden, og det køre bare, det er virkelig godt.
Aldrig nogle problemer...
Så jeg kan 100% stå inden for det...

Spørge endelig hvis der skulle være flere spørgsmål...

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 17-11-11 20:59

Til 3773.

det er da heldigt, at du ikke røg med i brokkassen. *S*

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-11-11 09:10

Jada, men de er desværre kun kg pris værd. Lidt skægt, idet ellers alt kan sælges i den blå, menæhh ikke Scotte kedler og slet ikke Scotte varmepumper.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 20-11-11 11:19

Hvad er der galt med scotte kedlerne?
Vi skal til at investere i nyt pillefyr, så vil gerne have lidt råd og vejledning fra evt. bruger eller andre som har kendskab til den slags.
Forhandler snakker jo altid kun godt om deres egne produkter.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 20-11-11 11:41

Til Rustica.dk

Er det sådan at vi kan komme i kontakt med dig pr tlf, så vi kan få en snak med din erfaring med fyret?

Jeg har sendt en privat besked på din profil.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-11-11 21:54

Lever af at pille dem ned og smide dem ud. Rager da også en fin mærkevarkedel ned ind imellem. Og dem kan folk da sælge og få en bette klatskilling for. Men alle billigkedlerne og de gamle er kg-pris - altså skrot.

Bare folk ville lære at regne, så de ser på pillefyr, og så holde leverandørerne op på deres tal.

Fyr oplyst til 95% virkningsgrad - konstateret årsvirkningsgrad lavere end 60%.
Gamle fyr påbygget pillebrænder - almindeligvis årsvirkningsgrad lavere end 50%.

Ud af mange mange installationer, kan lidt mindre end 20% af brugerne finde ud af at køre ordentlig med dem og holde nogle tålelige virkningsgrader. Resten fyrer for fugle. Kun en ting er ringere - Salamandere brugt til brændefyring. (DFJ har aldrig produceret trækedler, kun koks/kul kedler).

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 06-12-11 16:22

Til 3773.
Nu forstår jeg bedre det du har skrevet i starten.

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 06-12-11 16:23

Tak for svaret Rustica.dk.
Tak for hjælpen. For andre ser det ikke ud som om jeg har fået hjælp, men vi har haft tlf. kontakt og det var godt for mig.