/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
sang
Fra : dani789
Vist : 501 gange
65 point
Dato : 15-11-11 20:07

jeg har en ret så dyb stemme, men har dog aldrig følt at min stemme er gået i overgang?
emne skift, jeg kan ikke lave nogle lyse stemmer overhovedet, eller joo men det passer ikke rigtig til nogen tone og det faktum at jeg ikke kan sige den særlig højt.. hvilket gør det ret svært at synge når mange sange fx skifter fra dyb til lys eller bare generelt er lys.
og det generer mig rimelig meget for jeg vil gerne kunne synge imens jeg spiller (kan jeg i forvejen men det lyder ikke altid så godt)
og siden ingen af dem jeg kender der spiller musik vil synge må jeg jo prøve

nogen der måske ved hvorfor min stemme er så dyb, eller hvorfor jeg ikke kan lave nogle lyse stemmer. tror faktisk mest min stemme er lidt "hæs" eller "ru" eller hvordan man nu siger.

Kommentar
Fra : Curtis66

Dato : 15-11-11 20:37

Du skriver intet om hvilke genre!!...hvis du synger Iggy pop,Rolling Stones eller Tom Waits er det vel en fordel men hvis du synger i kirke kan set være problematisk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-11 20:39

Du skal være meget glad for din stemme for mange kvinder tænder helt vildt på dybe stemmer. Så du er heldig.

Kommentar
Fra : dani789

Dato : 15-11-11 21:10

Curtis66, det er mest rock selv de normale toner i sådan nogle sange er for lyse til at jeg kan lave dem.

granner01: der var jeg da vist heldig den mørke stemme har dog ikke hjulpet mig indtil videre

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 16-11-11 14:44

Tag en time eller to ved en sangpædagog. Han/hun vil kunne give dig svar på dine spørgsmål og hjælpe dig, hvis du synes, du har problemer.

Vi har alle et "range", som vi hverken kan gå over eller under.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 16-11-11 16:32

tænk på de berømte "Wienersingerknaben". Når deres lyse stemmer går i overgang bliver de smidt ud af koret.
Senere får de mulighed for at komme ind igen. Som wienerbasser!

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 21-11-11 22:27

Hvad enten man vil spille horn violin eller synge, må man have hjælp af en lærer.