/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hoveddør larmer pga luft?
Fra : kartoffel88
Vist : 714 gange
100 point
Dato : 15-11-11 17:53

Når jeg lukker mine friskluftventiler over vinduerne, så stormer det ind med luft under hoveddøren, samt igennem låsehullet. Det larmer helt vildt, jeg kan slet ikke holde ud at høre på det.
Der var en tømrer for at kigge på det, men det hjalp intet at han prøvede at tætne døren.

Er der ikke et godt husmor trick, eller en altmuligmands råd?

Tak.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 15-11-11 18:40

Har du en brændeovn til at varme -eller kører emhætten ,eller måske tørretumbleren med lufteslange ud???
Du er nødt til at have luft ind i huset hvis en af disse kører. Dvs at dine luftespalter ved vinduet skal være åbne sålænge det står på .

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-11-11 19:16

når du skriver at det blæser ind gennem nøglehullet, går jeg ud fra, at det er en ældre dør du har.
og det er meget svært at gøre en gammel dør helt tæt.
i stedet for at bruge pengene på lappeløsninger, var der måske mere fornuft i en ny dør.
det er jo heller ikke gratis, men sikkert den bedste løsning alligevel.
der findes desværre ikke vidunderkure til den slags.

tømreren

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 15-11-11 21:06

Jeg har hverken emhætte, brændeovn eller tørretumpler
Døren en fra 70erne vil jeg tro, og den virker ny i det og er meget solid.

Hmmm..

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 15-11-11 22:57

Citat
Når jeg lukker mine friskluftventiler over vinduerne, så stormer det ind med luft under hoveddøren, samt igennem låsehullet. Det larmer helt vildt, jeg kan slet ikke holde ud at høre på det.
Der var en tømrer for at kigge på det, men det hjalp intet at han prøvede at tætne døren.

Citat
Jeg har hverken emhætte, brændeovn eller tørretumpler

Hvad har du så der kan lave undertryk i huset.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 16-11-11 01:08

Hvis du bor i en etageejendom kan du uden at tænke over det have udsugning i toiletrum og køkken. Det skal der være . Man har bare sparet indblæsning af erstatningsluft.

Tømreren burde have været klogere. Hoveddøren er vel tæt nok, men et sted skal luften jo komme ind. Jo smallere sprækker det sker gennem, des mere vil det støje.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 16-11-11 08:49

Nårh ja. Det giver jo mening at luften skal ind et eller andet sted. Jeg må lige prøve at høre hvor den kan komme ind og se om det er lukket eller lign.
Det kan også være at de siger at det er udluftningsventilernes job at lukke luft ind. For det er kun når de er lukkede at døren larmer.
Det stormer også ind med luft fra dem.

Men tak for hjælpen