/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Nyt indkøb
Fra : Dieter
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 14-11-11 14:02

Har købt en Packard Bell D4785NC på tilbud hos BILKA.
Mem frygetilg fortudt.
Synes der er emget i vejen:man skal købe 4 DVD-R for at lave en back up af systemet. Support er meget dårligt: Folkene kender simpelthen ikke noget til maskinen. Den er for ny, siger de.

Nu vil jeg købe en anden:
Mn hvad for et produkt ?
Nogn der kan råde mg til noget godt og ikke for dyrt

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 14-11-11 14:09

Hvis du vil lave backup, hvorfor ikke købe en ekstern harddisk, den kan fås for under 500 kr. Ligeså gratisprogrammer til backup kan downloades. Der kan også laves backup gratis f.eks. gennem firmaet Dropbox. Det kan fåes gratis op til 5 Gb

Kommentar
Fra : RasmusTrudslev

Dato : 14-11-11 14:19

Hej!

Desværre har jeg samme oplevelse både med HP og med Bilka. Jeg har nu købt en Medion, det er det bedste køb jeg længe har gjort. Den er let og god at have med at gøre.,- og billigere. Deres support er alletiders, måske fordi de tidligere har fået så meget kritik? Ihvertfald har de hjulpet mig rigtig godt med de spørgsmål jeg måtte have. Så køb en Medion i Aldi, og få Råd til lidt mere sjov til andre ting, f.eks. en ekstra harddisk.
Håber dette var brugbart.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 110 point
Dato : 14-11-11 14:22

Jeg har også samme oplevelse med Medion som rasmus Trudslev, og hvis man ser lidt på prisen får man en del for pengene.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-11-11 15:49

Citat
4 DVD-R

Det er det antal DVD'er man skal bruge for at kunne lave en backup, så det er ikke unormalt. Grunden til det antal er for det er Windows og så størrelsen af din harddisk. Du kunne også ha' valgt en ekstern harddisk, hvor du så også havde mulighed for at gemme andre filer du vil gemme på.

Citat
Folkene kender simpelthen ikke noget til maskinen. Den er for ny, siger de.

De folk har simpelthen ikke teknisk kendskab og ved ikke hvad det er de sælger.

Hvilke problem ar du med computeren?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-11-11 16:54

Byg din egen, så ved du hvad du får.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-11-11 17:03

Citat
Byg din egen, så ved du hvad du får.

Elendigt svar, det er ikke alle der har forstand på at sammensætte hardware.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 14-11-11 17:20

Tak for svaret Thyregod8.
Så nu har jeg købt en Fujitsui siemens.
Det ved man hvad er. Min sidste vbr af samme type. Den har kørt i mange år.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-11-11 17:53

Citat
Elendigt svar, det er ikke alle der har forstand på at sammensætte hardware.

Der følger manauler med til alt.
Ellers kan de vel bare spørge dig
Det eneste der kan være svært, er vel at vælge et ordentligt bundkort.
Der kan spares mange tusinde kroner på at gøre det selv.