/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Email på ADSL
Fra : jamera
Vist : 430 gange
50 point
Dato : 24-05-03 09:29

ja hej med dig.......

Jeg er forbundet til en TDC ADSL forbindelse, dvs, det er ikke "min", men jeg bor til leje i et hus, hvor ejeren har trukket et netværks-kabel til mit værelse...

Spørgsmålet er, hvordan jeg sætter Outlook til at sende og modtage post når jeg ikke har/kender min udbyder.......jeg kan godt modtage, da jeg har en webside, der tilbyder email også, men jeg kan ikke sende......

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 24-05-03 09:45

Hejsa

Hvis du har hul igennem ud på nettet. behøver du kun at kende det sted hvor du har din mail til at ligge.. dette forudsætter dog at port 25 og 110 er åbne

hvilken mail udbyder har du ??
Hvad har du skrevet ved ind & ud gåene post i outlook

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 24-05-03 09:51

Hej jamera

Jeg tror kun du behøver at vælge

pop3.mail.dk som server dvs du skal skrive smtp.mail.dk under udgående post.

Desuden skal du benytte et password for at logge ind på TDC's mailserver. Det har ejeren af forbindelsen, så du slipper ikke for at snakke med ham...

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : hjp1974

Modtaget 60 point
Dato : 24-05-03 10:19

Forstår jeg dig ret: Du kan modtage mail fra din konto. Så du har sat din POP3-server rigtigt op?

For at sende skal du bare bruge en TDC SMTP server, f.eks. smtp.mail.dk eller bare post.tele.dk.
Jeg har selv altid brugt den sidste af dem og der er IKKE password på. Det er faktisk ret sjælden de store udbydere bruger passwords på deres SMTP-servere. Det skyldes at de i forvejen begrænser bugerne til at skulle connecte via en af deres egne forbindelser (no-relaying). Der er selvfølgelig password på POP3-konti, da ellers alle og enhver kunne læse éns email

mvh/HJP

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 24-05-03 10:20

Hej...

Tja srhansen... næsten korrekt...

Mig bekendt kræver TDC's mailserver IKKE at du logger på for at kunne sende mail.

Angiv mailserveren - enten som srhansen har skrevet, eller kontroller lige med din udlejer. Det betyder INTET for ham og vedrører ikke hans egen mail. Det bruges blot som en slags "sikkerhed" mod at folk ikke kan sende en masse spam.

Men ellers prøv at se her: www.e-posten.dk - der kan du få en gratis mailkonto - og i den forbindelse kan de måske anvise en SMTP server du kan anvende...

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 24-05-03 11:45

Hej igen

@BenKvist, Okay det var jeg ikke klar over, men kræver det ikke et login ? Jeg mener alle og enhver kan jo så sende spam fra deres servere. Det strider da i høj grad mod TDC's open relay politik.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 24-05-03 13:35

Hejsa.

Du kan IKKE sende fra deres servere, da du skal være CONNECTED direkte til dem, som også hjp1974 skriver

Altså er du logget på ved dem (og det er du via ADSL - routeren indeholder dine loginoplysninger) så når det kommer fra routeren så er ID'en i orden...

mvh

BenKvist

God weekend

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 24-05-03 14:08

uh, alle de svar........

Ja hvor svært kan det være, jeg kan godt modtage post, så min pop3 er vel sat rigtigt op......OG sørme om jeg ikke nu også kan SENDE post, da jeg skrev
smtp.mail.dk i min udgående server......og UDEN password

tak for det forløbig, vender tilbage hvis der bliver problemer

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 24-05-03 17:15

Der bliver ingen problemer - som sagt ligger password of brugernavn gemt i Routeren... Og den er du jo koblet på, så TDC ved at det er en kunde af deres.

Jeg synes du sklle lukke spørgsmålet og stille det igen senere, hvis du får problemer igen

God Weekend

mvh

BenKvist

Godkendelse af svar
Fra : jamera

Dato : 25-05-03 13:13

Tak for svaret hjp1974.