/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Tilslutning af Siemens El måler
Fra : Kukaj
Vist : 1086 gange
100 point
Dato : 13-11-11 10:03

H.ej

Jeg vil gerne vide hvordan jeg tilslutter en bimåler. Jeg skal bruge 220 volt.
På måleren er der tal fra: 1 til 16.
Måleren er en Siemens 3 fas. Vekselstrømsmåler 7CA44 41.
PS: Den skal kun fungerer som bi måler

MVH Kukaj

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 110 point
Dato : 13-11-11 10:37

16 tal, ja men du har kun mulig hed for at sætte 8 ledningeri håber jeg, har ikke lige for en siemens, men prinsippet er det samme for alle måler.

og det er for de fleste måler* Fase R ind, Fase R ud * Fase S ind, Fase S ud * Fase T ind, Fase T ud, og så en dobbelt klemme hvor nul momteres i. og du skal kun bruge fase R ind og ud, og så nul, så virker den som bimåler til 230 volt

Kommentar
Fra : Kukaj

Dato : 13-11-11 10:49

Er R. S. T . F fase og MP (N) Nul ?

Kommentar
Fra : Kukaj

Dato : 13-11-11 10:51

Jeg mente er R.S.T. Fase og MP(N) Nul

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-11 11:02

Nu er det jo installatørarbejde, og ikke GDS arbejde. Jeg vil varmt anbefale dig at bruge en manual. Nummereringen er ikke entydig ens fra måler til måler. Vi bruger eksempelvis italienske målere. Der tilslutter man N L1 L2 L3 i toppen og L1 L2 og L3 i bunden. Derforuden er der så to com tilslutninger.

Så har du ikke en manual og føler dig på hjemmebane, så ring til en elektriker.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-11-11 11:07

Citat
Er R. S. T . F fase og MP (N) Nul ?

JA

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 13-11-11 13:19

Ta måleren med hen til en elektriker/installatør og spørg ham, det tager han nok ikke noget for. Hvor imod skal han komme til dig så.

Godkendelse af svar
Fra : Kukaj

Dato : 13-11-11 16:28

Tak for svaret Hejdu58.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-11-11 16:56

Selv Tak Kukaj.