/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor blev Børge Christian Bendtsen døbt
Fra : 2601
Vist : 1467 gange
400 point
Dato : 11-11-11 13:30

Hvor blev Børge Christian Bendtsen døbt i København. Han er født 28 jul 1911 i København. Hans Fader var Maskinmester Bendt Bendtsen og hans moder var Ingeborg Maria født Nielsen fra Helsingør i Lynge-Kronborg herred, Frederiksborg amt.
Familien flytter i 1914 til Troense fra København.
Bendt Bendtsen dør den 21 sep 1919 af tuberkulose på Svendborg Sygehus, Sankt Nikolai sogn i Sunds herred, Svendborg amt

Ingeborg Maria fik understøttelse ifølge tuberkulose loven, ifølge folketællingen 1916.
Boede i Grønnegade nr. 30, Troense, Svendborg Amt ved folketælling 1916 og 1925.
Var Telefonist i Svendborg ved folketællingen 1925.

Efter FT 1925 er familien væk. I følge familien skulle Ingeborg Maria Bendtsen sammen med sine to børn være flyttet til Nyborg, men jeg har ikke kunne finde de to drenge Børge Christian Bendtsen født 28 juli 1911 og Erik Villiam Bendtsen født 17 feb 1914 også i København og som ifølge familien skulle være død 13 nov 1953 MEN HVOR??

Jeg har heller ikke Eriks fødsels- og dåbsted. Jeg har set i alle københavnske sogne fra 1911 til 1915 uden at finde de to drenge.
Nogle der kender dem??

Jeg har set i Københavns Politi der er der kun en søster og en broder men ikke Bendt.
På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-11 14:04

Jeg finder ikke de to brødre, men ved du Bendt er lægesøn?
"
1919, 21 September, -, Bendt Bendtsen [maskinmester], 37, i Troense, Bregninge Sogn – født i Troense, søn af læge Christian Poul Thomas Bendtsen og Jørgine Ernestine møller ...
"
Fundet her:
http://www.virgo-fyn.dk/html/kirkehtm/svni167.html

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 11-11-11 15:16

Til svendgiversen.

Ja og hans broder der er i Københavns Politiregister er murer og senere murermester på Amager og hans søster bliver senere telefonist i Troense.

Jeg har hele familien på nær en broder Heine Bendtsen født 15 dec 1884 i Troense, Bregninge sogn i Sunds herred, Svendborg amt.

Dette merer for at ingen begynder at søge på andre familiemedlemmer.
Ups, der var jeg lige ved at glemme at sige dig tak fordi du prøver endnu en gang at hjælpe mig. Dette være gjord hermed.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-11-11 15:25

Ifølge denne

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2149916&limitstart=60

kommer Bendt Bendtsen til Kbh. 11/11-11 fra Humlebæk, så måske skal du lede efter Børges dåb i Frederiksborg amt?

Ved du hvornår og hvor forældrene blev gift?

Er du sikker på Børges fødselstidspunkt?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 11-11-11 15:41

Til Vith.
Først tak for hjælpen. Jeg har ikke kunne finde ham i Politiregisteret så det er en side gevinst.

De bliver gift 28 aug 1910 i Sankt Marie kirke, Sankt Marie sogn i Lynge-Kronborg herred, Frederiksborg amt.
Note:
Ungkarl Maskinmester Bendt Bendtsen født i Troense, Tåsinge 27. april 1882 døbt i Valdemar Slots Kirke 25 juli 1882 konfirmeret i Brejninge Kirke april 1897. Søn af doktor Christian Thomas Poul Bendtsen og hustru Jørgine.
Troense 28 år.

Pigen Ingeborg Maria Nielsen født i Helsinør 31. marts 1886 døbt i Marie Kirke 9. maj 1886, konfirmeret i Marie Kirke 30. sep 1900, datter af Brygger Laurits Christian Nielsen og hustru Hansine Frederikke født Madsen.
Stransgade 78. 24 år.

a. Når blev tillysningen bestilt. 9 aug 1910.

b Når fandt tillysningen sted.: 14 aug., 21 aug. og 28 aug. 1910.
Vidner: Brygger Laurits Christian Nielsen, Stengade 78.
Christian Thomas Poul Bendtsen Praktiserende Læge i Troense.
Sankt Marie kirkebog side

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-11-11 16:45
Kommentar
Fra : 2601

Dato : 11-11-11 16:57

Til vitt

Nej hende tar jeg heller ikke søgt efter.
Bendt Bendtsen er født 24 april 1882 og ikke den dato som der står i Politibladet.

Så det var meget fint at du fandt ham.

Jeg er i gang med atlede i Sank Jakobs sogn igen.

Jeg har de to børns dåbssato fra FT 1916 og 1925.
Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-11-11 17:39

Har du opslagsnumre på de to folketællinger?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 11-11-11 22:34

Til Vith.

Her kommer de to opslag:
Ingeborg Maria fik understøttelse ifølge tuberkulose loven, ifølge folketællingen 1916.
Boede i Grønnegade nr. 30, Troense, Svendborg Amt ved folketælling 1916
Opslag 39, nr. 19.
Boede i Grønnegade nr. 30, Troense, Svendborg Amt ved folketælling 1921.
Var Telefonist i Svendborg ved folketællingen 1921.
Opslag 25, familie 30.

Hun er børnene er væk ved FT 1925.

Jeg har igen set Sank Jakobs Kirkebog igennem uden at finde Børge Bendtsen
Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-11-11 23:52

Jeg har fundet broren, Erik William Bendtsen, født i

Davids Kirke, Kbh. KB 1912-1916 opslag 55 nr 23.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 400 point
Dato : 12-11-11 00:06

Børge Christian Bendtsen er født i Usserød, Frederiksborg Amt.

Du finder hans fødsel i KB 1906-1913 Birkerød sogn opslag 66 og han er døbt i Davids Kirke, se KB 1908-1912 David sogn, Kbh opslag 143 nederst.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 12-11-11 03:44

Tak for svaret vith.
Nej jeg vil sige mange tak for din hjælp.
Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-11-11 09:43

Selv tak, 2601

Hvis du vil vide, hvad der blev af dem efter 1921, vil det måske være en ide at kigge efter Børge og Eriks konfirmationer. Det er mere overskueligt end at kigge i folketællinger.

God weekend