/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows CE til bærbar?
Fra : leifnel
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 23-11-01 10:01

Jeg har "arvet" en ældre bærbar. Der ligger win98 på den, men da den kun har 16MB ram, er hd'en ved at swappe sig ihjel.

Kan man ligge CE på den, eller skal jeg prøve at finde win 3.11 disketterne ?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-01 10:06

486DX / 66 MHz eller større processor.
16 MB hukommelse, mere hukommelse forbedrer ydeevnen.
Typisk installation kræver ca. 195 MB ledig plads på harddisken, men kan variere mellem 120 MB og 295 MB, afhængigt af din systemkonfiguration og de muligheder, du vælger at installere.
Cd-rom eller DVD-rom-drev (3,5" high-density disketter kan leveres mod merpris).
VGA-skærm eller højere.
Microsoft Mouse eller kompatibelt pegeredskab.
dette kræves for at køre windows 98
så jeg vil anbefale du ligger win 3.11 ind på din bærbare
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-11-01 10:29

Hej igen
Tillæg til mit svar
hvis den ellers har de krav der stilles for at køre win98-så kunne du måske overveje at få lidt sat lidt mere ram til,hvis ellers dit bundkort understøtter det
Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 23-11-01 13:24

Hej
Hvad hedder din bærbare ?? Hvilket hardware er der i den ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 23-11-01 13:40

PS:
Hvad med at overfører data via et godt gammeldags nul-modem kabel, så kunne du jo fx installere 3.1, 3.11 eller linux, så skulle der ikke være noget problemer.

Eller må du skaffe dig et eksterns cd-drev der kan tilsluttes parrallelporten...

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-11-01 19:16

> Kan man ligge CE på den, eller skal jeg prøve at finde win 3.11
> disketterne ?

Mig bekendt, kan du kun ligge CE på en HPC.
--

Mv. Flemming Nielsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-11-01 01:55

> Jeg har "arvet" en ældre bærbar. Der ligger win98 på den, men da den kun
> har 16MB ram, er hd'en ved at swappe sig ihjel.

Prøv med Win95, Jeg har kørt med den første verion af Win95 på min Bærbar
siden det kom ud, og det kører godt endnu.
Min bærbar er en IBM Thinkpad 720C og den har 16 MB ram, 520 MB harddisk,
netkort og modem.

MVH
John