/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IE5 JPG vs. BMP
Fra : Henrik_Soelberg
Vist : 718 gange
20 point
Dato : 18-03-01 21:55

Jeg har en del problemer med IE5. Problemet er at nogle gange så laver IE .JPG billeder om til .BMP billeder.
Hvordan løser man dette???

Hertil skal dog siges at Microsoft ikke har nogen betydningsværdig forklaring på problemet!
Jeg kører Win98 DK SE

Kommentar
Fra : Henrik_Soelberg

Dato : 18-03-01 22:21

Problemet med IE5 er at hvis jeg ønsker at gemme et billede hentet fra nettet (Som jeg ved er .JPG) så laver IE5 det om til .BMP når jeg skal gemme det! Da jeg i forvejen bruger Paint Shop Pro 6.02 er det ikke et billed-behandlingsprogram jeg er ude efter.

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 19-03-01 08:05

Prøv at slette dine temp internet filer. For hvis billedet på et tidspunkt har været BMP, så husker IE det, fordi billedet ligger i temp bibliotekket.

Gandalf.

Kommentar
Fra : doller

Dato : 19-03-01 13:25

Kontroller at du vælger formatet JPG i stedet for BMP, når du gemmer billedet... IE giver nemlig mulighed for at gemme billeder i to formater: det oprindelige samt i bmp-format...

Kommentar
Fra : Henrik_Soelberg

Dato : 30-04-01 11:22

Jeg ønsker ikke flere "gode råd" om tømning af cache / reinstallation af Win98

Jeg er skiftet til at køre med Opera 5.11 istedet for IE5 / 6

Venlig hilsen Henrik

Kommentar
Fra : Klat

Dato : 11-06-01 10:24

->Henrik
Jeg er skiftet til at køre med Opera 5.11 istedet for IE5 / 6
-----
Så håber jeg bare, at du ikke bliver ked af Opera's manglende evne til at vise sider med med CSS osv...

Kommentar
Fra : pornonline

Dato : 01-07-01 23:23

hej du!
Du skal re- installere Internet Explore. Jeg foreslår at du køre 5,1 da den er mest stabil!

MVH
Jesper Larsen
IT-Supporter og web-designer

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 17-07-01 19:38

tilføj JPEG eller JPEGS til uses (Kan ikke huske hvilken.)

var
MyJPEG: TJPEG;
MyBitmap: TBitmap;
begin
MyJPEG := TJPEG.Create;
MyJPEG.LoadFromFile('c:\minjpg.jpg');
MyBitmap.Width := MyJPEG.Width;
MyBitmap.Height := MyJPEG.Height;
MyBitmap.Canvas.Draw(0,0,MyJPEG);
MyBitmap.SaveToFile('minbitmap.bmp');
end;