/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
dele kontaktpersongruppe
Fra : svenliss
Vist : 977 gange
300 point
Dato : 10-11-11 21:50

Jeg er sekretær i en forening med ca. 100 medlemmer, der får deres medd. pr. mail.
Jeg har fået ny internetudbyder, og de har lagt en serverbegrænsning ind, så man ikke kan sende til alle på én gang (fylder for meget)
Jeg skal derfor have splittet gruppen op i flere dele.
Hvordan gør jeg det, uden at jeg manuelt skal taste det hele igen.
Hvis det kan lade sig gøre, så gerne lidt udførlig instruks.
Tak.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 10-11-11 22:05

Du opretter nye grupper XXXX1...XXXX2.. og så markerer du i en stak i gruppe 0 og flytter dem til gruppe 1 og markeren næste stak og flytter til gruppe 2 osv
Det tror jeg er den mest ukompliserede måde at gøre det på

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-11-11 22:11

Har du prøvet og sende en mail til til alle brugere på en gang via den gruppe de er I? Får du en fejl, hvis ja hvilken? Hvad indeholder mailen? Gruppen til jeg spørg er at jeg ikke før har hørt om at der er spærring for hvor mange mail man må sende, men kun hvor store mail må være, og det er mit kendskab at 10Mb er max størrelsen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-11-11 00:37

@webnoob: det er ikke antallet af mails der er begrænset, det er derimod antallet af modtagere af en (1) mail
Den begrænsning er meget normal, har da også kendskab til en udbyder der har sat 30 modtagere som maksimum, hvis du have flere så køber du bare en erhvervslinie
Hvor har du forøvrigt det med de 10 Megabit fra?? der er da mange der kan tage meget mere, TDC kan da f.eks klare 10 MegaByte, Gmail tager 25 MegaByte, Yahoomail tager også 20 MegaByte.
Mange firmaer tager meget større mails uden problemer.

@Spørger:
Citat
Hvis det kan lade sig gøre, så gerne lidt udførlig instruks.

hvis ikke svaret fra Qualiman er nok kommer du nok lige til at fortælle hvilket mailprogram du benytter, ellers bliver det lidt svært at komme med en udførlig guide

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-11-11 10:00

Citat
TDC kan da f.eks klare 10 MegaByte

Er det ikke det samme jeg skriver, bare uden TDC.

Jeg ved godt Gmail og andre webbaseret mail udbydere kan klare mere, men det er jo også fordi de køre med deres egne smtp-servere, lige så snart den kommer ind i TDC's "netværk" så vil de blive afviset.

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 11-11-11 12:21

@ webnoob:
Fejlnummeret er: 0X800CCC79
Den gruppe med ca. 95 mailadresser jeg lige har prøvesendt til var en mail med ca. 150 anslag, uden billeder eller andet - og den blokérede m. henvisning til ovenstående nr.
Jeg var før på TDC og uden de problemer, men er lige skiftet til sydfyns-intranet, der er en fibernetforbindelse.
Har også ad omveje hørt noget om et max. KB, MB eller hvad det hedder...?

@Qualiman: Den flytte øvelse du beskriver kan jeg ikke tackle...hvis jeg går ind i mailgruppen, kan jeg kun markere én ad gangen, og kun for at slette, eller rette i...vist nok...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-11-11 13:08

Jamen så er der måske et problem med at sende mange mails, har du prøvet og kontakte dem med problemet.

Men ellers er det bare og oprettet en distributionsliste og så bare tilføj mail adresser til den og fjerne dem fra den anden liste.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-11-11 21:09

Citat
Er det ikke det samme jeg skriver, bare uden TDC.

Du skrev da 10 Megabit (Mb), det er da ikke helt det samme som 10 MegaByte (MB) for du vil vel ikke påstå at en bit og en Byte er det samme, vel

@spørger: det er ikke størrelsen på din mail der er problemet.
Fejlkoden kan betyde flere ting det kan du opklare ved at læse den NDR mail du får (den mail med fejlkoden) der plejer at stå hvorfor du blev blokeret

Se denne fra Arrownet, den summerer det fint

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-11-11 21:24

Arg EXTERMINATOR , der tog du mig vist.

Accepteret svar
Fra : Qualiman

Modtaget 300 point
Dato : 12-11-11 15:26

Ok det kan åbenbart ikke lade sig gøre med at flytte fra distributionsliste til ny distributionsliste : jeg er dog 100 på at det var den måde jeg løste problemet for 2-3 år siden

Så er der kun en vej > opret en ny liste ( nye lister ) husk absolut max modtagere i en distributionsliste på en smtp-server er 50

Jeg tror det er for at besværliggøre spammail

Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 12-11-11 15:50

Tak for svaret Qualiman.
Jeg har "nokket" lidt med det - men tager nok den kolde tyrker, manuelt at flytte en del medlemmer over i ny del-gruppe.
Så det med max. 50 pr. gruppe er en god ledetråd.
Jeg har også hørt, at man "bare" kunne markére og flytte, men de muligheder synes jeg ikke der er i Windows mail system.
Bedste hilsener
svenliss