/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ændring af DNS på router
Fra : marc43
Vist : 2534 gange
100 point
Dato : 10-11-11 17:47

Jeg har en thomson tg712 router fra Telia.

Jeg vil gerne ændre DNS1 og DSN2. Er der nogen, der ved hvordan?

Der er ingen problemer med at komme i kontakt med routeren som administrator, men jeg kan ikke sen hvordan man ændrer DSN.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 110 point
Dato : 10-11-11 18:17

Procedure
Proceed as follows:
1 Browse to the Thomson Gateway Web Interface.
2 On the Toolbox menu, click Dynamic DNS.
3 On the Location bar, click Configure.
4 Select the Enabled check box.
5 If necessary, select the broadband connection to which you want to assign the Dynamic DNS host name
in the Interface list.
6 Type the user name and password of your Dynamic DNS service account in the corresponding fields.
7 In the Service list, click the name of your Dynamic DNS service provider.
8 In the Host box, type the host name that you got from the Dynamic DNS service provider (for example
mywebpage.dyndns.org).
9 Click Apply.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 10-11-11 19:57

Jeg har været derinde før men i pkt. 6 skal de have username og password som jeg ikke har. Kan man komme udenom det ved at koble min pc til med kabel i stedet wlan?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-11-11 20:14

http://www.routeripaddress.com/routers/648/thomson_tg712_default_settings.html

her kan du se default username og password, så hvis du ikke har ændret

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 10-11-11 20:52

Nej det virkede ikke. Jeg kan se, at andre har det samme problem.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-11-11 22:35

webnoob er helt forkert på den, det er dynamisk dns han har beskrevet, ikke dns

sider og kigger i manualen til tg712og det er ikke beskret deri, men tag et kig på side 15 heri:
http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=tg712%20manual&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CCcQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.technicolorbroadbandpartner.com%2Fgetfile.php%3Fid%3D5409&ei=2ka8TsT5NIPMsway1fSEAw&usg=AFQjCNE0wif3sdK0BCv3ZaOmSh07yA10pw
Det må næsten være knappen connect i internet boksen du skal have fat i for at redigere

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 11-11-11 09:50

Tak for svaret, men jeg kan ikke lige se, hvad der er på side 15, der kan hjælpe

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 11-11-11 19:44

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-11-11 21:29

Jeg troede at det var DNS du ville ændre, det var derfor jeg henviste til denne knap på side 15 http://peecee.dk/upload/view/336028
Det gjorde jeg fordi du skrev om både DNS1 og DNS2, det har man jo ikke i en DDNS

Så webnoob var på rette spor, sorry

Men godt du fik det klaret