/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Sort arbejde
Fra : ttharald
Vist : 769 gange
100 point
Dato : 08-11-11 21:56

Er der nogen som kan udrede, om en gift førtidspensionist på højeste ydelse, kan have indtægter uden lønsedler, på f.eks. kr. 3000,- om måneden uden at skulle svare skat af denne indtægt?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-11-11 22:21

Man skal vel altid svare skat af sin indtægt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-11-11 00:49

Det er sort arbejde. Er personen sort?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-11-11 04:32

Indtægter uden lønsedler er sort arbejde, uanset om det er 30 eller 3000 kr.

Kommentar
Fra : røskva

Dato : 09-11-11 06:47

Du finder nogle svar ved at gå ind på www.skat.dk . pensionister kan tjene et hvist beløb : mener det er 50,000 om året uden at der skæres i pensionen
Men det er helt sikkert at der skal være lønsedler for hver en krone der udbetales ellers acepteres det for sort arb og pensionen vil bilve frataget + evt krav om tilbagebetaling af pension

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 09-11-11 06:55

Det kan man da godt, men det er ikke lovligt.
Penge uden lønseddel, det er "sort arbejde" og det betaler man selvfølgelig ikke skat af, så længe det ikke bliver opdaget.
Spørgsmålet er om du vil være en lovlydig borger eller ej?

vic200

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-11 09:52

alle penge du modtager af andre personer skal oplyses til Skat som hovedregel.
Der er så enkelte undtagelser i form af gaver. Men selv gaver er underlagt nogle restriktioner.

selv et lån bør oplyses for at undgå at blive beskattet den vej rundt.

Kommentar
Fra : ttharald

Dato : 10-11-11 10:01

Dvs. Skat har ingen bagatelgrænse?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-11-11 10:31

Nej der er ingen bagatelgrænse

Godkendelse af svar
Fra : ttharald

Dato : 10-11-11 15:08

Tak for svaret snaptil.