/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilke postkasser kan fyrværkerisikres?
Fra : Sheba
Vist : 1281 gange
100 point
Dato : 08-11-11 18:39

Jeg er i færd med at vælge en postkasse - som så mange andre lige nu... Jeg havde forventet, at nogle af producenterne ville markedsføre sig på, at netop deres postkasser kan sikres mod fyrværkeri, men endnu har jeg ikke set nogen.

Kan nogen anbefale bestemte modeller?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-11 18:46

Ja dem du tager med indendørs.
Så længe du kan poste noget ind - kan den også sprænges.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-11-11 18:56

Postvæsnets egne

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-11-11 19:00

Sagsøg post DK,,, de er skyld i det.

LINK...
find det selv.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-11-11 19:01

Citat
Postvæsnets egne

Bliver da også sprunget i luften: http://www.sn.dk/Nytaaret-tog-14-postkasser/Koege/artikel/105137

Kommentar
Fra : Sheba

Dato : 08-11-11 19:15

Hm, det kan være, at vi i stedet ender med at udveksle gode råd til, hvordan man undgår sprængning af postkasser uanset model...

1) Skru den af og tag den med ind, som Eyvind skriver
2) Lås den op og lad flappen hænge ned
3) Stil en skål vand ind

- mens vi venter på, at nogen foreslår en model, der har en eller anden smart funktion indbygget.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-11-11 19:30

Medmindre du vil lave en lille mekanisme, der forhindrer at lågen åbnes
Kan klares på et par minutter + et hul i indkastnings lågen.

Ellers sæt 380VOLT/ eller naboen´s elhegn - i ræven af kassen, så kan de sgu LÆRE

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-11 20:41

Altså:
Enhver postkasse ...selv de som banker benytter til kontante pengeudbetalinger
..bedre kendt om : PENGE-AUTOMATER
..kan sprænges !!!
.. i stumper & stykker
Det er blot et spørgmål om; valg af det rette sprængstof, tændsats og ...?
VILJEN
</BOOM>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-11 20:42

Ps.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-11-11 21:03

Citat
</BOOM>

sKiE ØboErE
-------
Nå: men så kom den da frem

Men kommer Nisserne nu ikke først?

http://www.gratisimage.dk/image-DAEA_4EB9916B.jpg

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-11-11 21:32

Jeg tror man kan vælge mellem to metoder:

1, gør ingenting, det er MEGET sjældent der bliver smidt fyrværkeri i private postkasser, jeg har aldrig oplevet det (men son knægt har jeg gjort det, en kinesre/lille knanonslag ind af brevsprækken, altid hos folk vi knægte ikke kunne lide)

2. sæt et brædt over indkastet, bind det fast med ståltråd el lign., det gør det mere sandsynligt at de går ind til naboens postkasse.

Jeg vælger model 1, nem og enkel, men hvis jeg havde fået sprængt en postkasse, ville jeg vælge 2, for det behøver ikke være et tilfælde.

Sikkerhed findes ikke, kun reduktion af risiko!

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 08-11-11 21:49

Da jeg skulle flytte postkassen på jobbet, fra indgangen og ud til vejen.
Jeg satte stativet op på behørig vis og de skruer der var til at montere kassen med skiftede jeg ud med 6 x 60 mm. gennemgående maskinskruer der hver fik en møtrik.
Inde i p. kassen monterede jeg så en vingemøtrik på hver af rynke stængerne.

Så til nytår er kassen til at tage med ind uden brug af andet værktøj end nøglen

Højris

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-11 22:13

Der er kommet flere gode forslag til hvordan det kan undgåes, så i stedet synes jeg der skal slåes et slag for, at folk køber en postkasse med en ordentlig åbning til et læs reklamer,... bare tænk på de store julekataloger!!!

De stakkels unge reklamebude har tit kvaler med at få hele læsset ind, fordi der er tænkt mere på udseendet end det praktiske.

Bortset fra det, er uheldet ude, så dækker forsikringen en ny postkasse (har jeg hørt)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-11-11 04:27

Citat
De stakkels unge reklamebude har tit kvaler med at få hele læsset ind, fordi der er tænkt mere på udseendet end det praktiske.

Hvis de ikke kan finde ud af at dele bundtet i 2 burde de holde sig væk fra arbejde der kræver hjerne.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-11-11 06:38

"så i stedet synes jeg der skal slåes et slag for, at folk køber en postkasse med en ordentlig åbning til et læs reklamer,." skriver Nordsted1.

Der er en anden, og, syntes jeg, bedre løsning, få et NEJ TAK til reklamer på postkassen!

Og abonner i stdet på dem på fx

http://forbrugermail.dk/

der kan man

1) vælge hvilke reklamer man vil have i sine to-tre ugentlige nyhedsbreve
2)man kan fritekstsøge i alle tilbudsaviserne på en gang, fx Tuborg, Berberiand eller hvad man nu lige står og mangler
3) slipper for overfyldte postkasser
4) slipper for at fylde sin skraldespand med papir, der ikke engang kan bruges til optænding i brændepvnen
5) slipper for et overflødigt ressourceforbrug!

Men derfor er det alligevel klogt at købe en stor postkasse med ordentlig åbning, så kan mindre pakker ryge i, så man ikke skal på posthuset dagen efter i arbejdstiden, man kan tage på ferie uden at skulle ulejlige naboen mere ned nødvendigt.

Vi kan sagtens tage på ferie en uge, og komme hjem til en kæmpepostkasse hvor de tre daglige aviser og de få breve=regninger, der kommer i ugens løb ligger godt og tørt, med lukket klap.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-11-11 06:43
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-11 06:53

Luffe, har du aldrig oplevet at din postkasse har været så fyldt, at reklamerne næsten ikke kunne være i den??

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-11-11 07:57

Jeg var selv forbi en låsesmed, som også sælger pengeskabe og postkasser, og de havde en postkasse, som de hævdede var fyrværkerisikret. Jeg kan ikke lige fortælle dig præcis, hvilken model det er, men mærket hedder enten POSTOPAK eller Seirbox.
Du kan jo forhøre dig hos din lokale låsesmed.

Kig evt her:

http://imis.dk/category/postkasse/

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 100 point
Dato : 09-11-11 07:58

Hov, jeg tror det var denne:

http://www.seirbox.dk/detaljer.html

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-11-11 09:40

Citat
Luffe, har du aldrig oplevet at din postkasse har været så fyldt, at reklamerne næsten ikke kunne være i den??

Det sker automatisk når det er "reklamedag", så kan jeg sgu ikke engang åbne den

Jeg har en flad "trappeopgangsæske" 12 cm høj hvor lågen er sidehængt, flere af lågerne er skæve fordi at budene presser reklamer ind med vold.
Og ½ time efter er der indvandrerunger der river hele lortet ud af sprækkerne og smider det på gulvet, inclusive vigtige breve.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-11 17:47

Tjaeh... sådan går det, når inkompetente omdelere ..læs:
Udlændinge, analfabeter og børn UNDERBETALES for ,at servicere borgerne med skriftlig information i papir-form.

Lad dog Post Nord: http://www.postnord.com/da/

Tdl. Post Danmark.. : http://postdanmark.dk/index.jsp

..tdl. Post & Telegrafvæsnet .."Kongeligt" ..vistnok? ..foretage al omdelingen af tryksager !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-11-11 19:41

Denne her er ganske interessant.
http://ing.dk/artikel/123931-postkasseloven-det-effektive-selvbetjeningssamfund#p387922

Om 5 år finder de vel på at alle postkasser kun skal stå i den ene vejside og helt ude mellem fortov og kørebane så budene kun skal køre i een retning, og dermed ikke spilde tid med at køre samme vej tilbage.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-11 20:02

Sludder om 5 år henter vi selv på posthuset.
Om 10 år henter vi selv hos afsenderen.
Ind i mellem vil der være firmaer som leverer post - lige som pakketranspost i dag.

Argumentet er at postbudene skal spares............................altså spares væk.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-11-11 20:09

Citat
Sludder om 5 år henter vi selv på posthuset.

Tja, men når postbilerne så skal betale for at køre ind og ud af betalingsringen, så stiger portoen til højder, der gør, at vi slet ikke sender noget til hinanden mere. Slut med julekort!

Godkendelse af svar
Fra : Sheba

Dato : 10-11-11 20:10

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-11-11 20:13

Velbekomme