/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Dæmning af lydreflektioner
Fra : ttharald
Vist : 1667 gange
100 point
Dato : 06-11-11 22:32

Er der nogen som har kendskab til, hvordan man dæmper et rums akustik med loftet?
Har fjernet gulvtæppet og fået en ret rumlig akustik, som tidligere var dæmpet af tæppet. Findes der en slags plader som kan sættes på loftet og som gør samme trick som tæppet?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-11-11 23:11

jeps, tag f.eks et kig her: http://www.alpha-akustik.dk/produkter

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-11-11 23:27

Rockfon og lignende "kludelofter" gør deres. Ellers har jeg haft god held med at etablere "skæve" lofter, beklædt med almindelig træ. Det sammen med de tæpper du så ikke har mere, gav et nogenlunde dødt rum i mit gamle studie. Asymmetri og passende med absorbere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-11-11 00:22

Møbler tæpper loft , vægge og personer i rummet betyder meget for akustikken. Det handler hovedsageligt om efterklangen som til det meste musik hverken skal være for stor eller lille.
amatørsangere kan have glæde af lang efterklang. Vi synger bedre i badeværelset.

Accepteret svar
Fra : alexsh

Modtaget 100 point
Dato : 29-11-11 11:59

Der er et hav af muligheder for akustikloft. "smag og behag" .. Kan gå over i noget troldtekt/heradesign som er træbetonplader. Fås i forskellige farver, med forskellige fas (mod samlingerne) og med forskelligegrovhed i strukturen.

Rockfon eller Ecophon, som begge består mineraluldskerner (henholdsvis stenuld og glasuld) med en malet overflade.

Perforerede gipsplader til loft kunne også være en mulighed.

Hvis du skal bruge hjælp til at finde produkterne, er du velkommen til at smide en mail på: ash@traelasten.dk

mvh.
Alex S. Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ttharald

Dato : 19-05-12 00:42

Tak for svaret alexsh.