/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Dosprogram på hjemmeside.
Fra : pakube
Vist : 392 gange
35 point
Dato : 06-11-11 19:22

Hejsa alle i dygtige mennesker.

Mit spørgsmål er: Kan man på en eller anden måde starte et dosprogram på et webhotel, sådan at går man ind på eks. www.???.dk/dosprogram, så vil man kunne se dosprogrammets skærmbillede.

Hilsen Sir Pakú.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-11-11 03:54

Ja, hvis din udbyder tillader det - hvad jeg ikke tror, at nogen udbyder vil

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-11-11 13:43

Måske kan du lave det med FrontPage Server Extensions

Kommentar
Fra : Nysgerrig_2011

Dato : 07-11-11 16:43

Hvis du kører egen server eller har en såkaldt VPS (Virtuel Private Server), altså en server hvor du har dit eget root login - kan du sagtens.

Spørgsmålet er bare til hvilket formål. Du kan med ovennævnte installere SSH (Secure SHell), og derved logge direkte ind på serveren vha. en SSH klient. Så har du en terminal (linux), og kan rode direkte i serveren derfra.

Som førnævnt har diverse discount webhosts naturligvis slået bash scripting fra, da du ikke bør have adgang til serverens opsætning eller rod - men kun have adgang til din mappe på serveren - eksempelvis /var/www/users/your_name/your_domain/ ..

Giv nogle flere informationer, hvilket formål ville et svar på dit spørgsmål bære hen?

Kommentar
Fra : pakube

Dato : 08-11-11 19:48

Hejsa Nysgerrig_2011.

Programmet laver en masse løsningsforslag til en opgave, og hvis der findes løsninger, skrives der oplysninger i resultatfilen. Når programmet har lavet alle mulige kombinationer, så skriver programmet i antalfilen, hvor mange løsninger der er fundet. Derudover skriver den i StartSlutTidsfilen, hvornår programmet startede og hvornår det sluttede.

Hilsen Sir Pakú.

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 10-11-11 09:51

hmm.. Det kan man godt ja. Man kan ihvertfald eksekvere programmet via et link.

Jeg kan vise dig hvordan i c# når jeg får tid.

35 point kun ??