/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HP Bilka PC tilbud
Fra : svendgiversen
Vist : 947 gange
50 point
Dato : 06-11-11 10:42

Vi skal have købt en ny bærbar inden vi skal på vinterferie,
lige nu har Bilka en HP 15,6" PC på tilbud til 4499 kr...

Model dv6-6111, er det et godt tilbud?

Jeg ved der er mange i den prisklasse og når jeg spørger:

Den har ikke Intel, men AMD processor: A4 33110MX, er det godt nok??
Supermarkeder har det jo med at udbyde lidt forældede ting billigt...

Som gammel HP bruger foretrækker dette mærke,
med er der bedre/biligere alternativer, kan jeg nok overbevises???

Den skal mest bruges til at hente mails og oplysninger på nettet under og efter vor ferie...

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 60 point
Dato : 06-11-11 10:50

Citat
Den skal mest bruges til at hente mails og oplysninger på nettet under og efter vor ferie...

Hvis det er hvad du skal bruge den til så er det totalt overkill. Processoren er der ikke noget galt med, men det er jo en god kraftig bærbar som kan MEGET mere end bare og hente mails og surfe på nettet.

Jeg ville kigge efter en bærbare med integreret grafik kort, mindre ram og så 32-bit windows, når man skal tage hensyn til dit behov.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-11-11 10:57

hvorfor gå ned når nu manden vil give det for en bærbar

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-11-11 11:01

Penge sparet er penge tjent. Hvis han kan finde en billigere, som matcher hans behov, så har han måske tjent lidt penge.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-11-11 11:06

Bør jeg så i stedet købe en "tablet", for at følge med tiden?

Er den bedre og biligere??

Hvilken, "tastaturet" på de nye mobil telefoner er vist for småt for os???

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-11-11 11:14

Hvad du skal købe i stedet kan jeg ikke svare på, men en tablet-pc kunne være smart, men jeg tror ikke det er et bedre valg.

Måske det her var en mulighed og du spare 1.100 kr.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-pc/HPG71211SO/hp-pavilion-17-3-7-1211so-barbar-pc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-11 11:34

Det er lige før man siger - LAD FARVEN BESTEMME

ALLE moderne PCer kan det 95% af befolkningen har brug for....

Der er hundreder af PCer i det prisleje (3-5.000) - det er minimale forskelle der er - om 2 år er den alligel umoderne.....

Den er hverken dyrere eller billigere end nogen anden - alle supermarked PCer er bestilt/bygget til "kæden" og kan oftest slet ikke sammenlignes da de ikke findes andre steder med samme konfiguration.....

Problemet med "supermarked" PCer er at det er modeller der er ved at udgå og derfor sælges billigere - du finder sjældent det nyeste nye i supermarkedet

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-11-11 12:01
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-11-11 12:06

Nu nærmer vi os noget fornuftigt, at kunne spare 1100 kr og få samme performance...

Men der må da være forskelle på de to modeller?
Og så har jeg gode erfaringer med reklamationer i Bilka, ikke i Elgiganten??

Og refi, du har helt ret med supermarkedernes tilbud,
det er jo netop derfor jeg spørger eksperterne her i kandu...

Kommentar
Fra : grow

Dato : 06-11-11 13:03

Til det brug du nævner kan du da lige så godt "nøjes" med den til 3899,- ved Bilka. Du nævner at du er glad for HP og det er fint. Personligt har jeg haft fingre i 3 stk. fra dette firma og alle tre har haft alvorlige varmeproblemer. Jeg tror det er grafikkortet som bliver varmt. Personligt stoler jeg ikke mere på HP. Til det du nævner som behov ville jeg nok blot vælge Packard Bell til 2799,-

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-11 13:14

Citat
Men der må da være forskelle på de to modeller?

Det er der sandelig også

Elgigantens har

MINDRE PROCESSOR
MINDRE RAM
MINDRE HARDDISK

og der er sikkert mere jeg ikke lige har set....

ALLE disse ting hænger jo sammen prismæssigt - derfor er det reelt ligegyldigt hvilket "supermarked" du køber i - pris og indhold hænger sammen (ellers ville den ene jo ikke kunne sælges - de har næsten alle prisgaranti - Problem - varen findes ingen andre steder )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-11-11 16:28

Hvis du har lige så gamle øjne som jeg har - ville jeg vælge en ca. 15"
Den er god at se feriebilleder på.

Jeg har en 15" med på vores ferier.
Det er en Intel ganske vist, men kun på dual 1,7 Mhz og 2 Gb ram

Husk at lave en DVD backup hvis det er muligt.

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 06-11-11 17:14

Det vil altid være billigere og købe den på nette, ellers plejere ALDI og have nogle maget gode pc til en god pris, har selv købt min derfra og den virker super godt..

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-11-11 21:09

Noget helt andet er, at der kan være stor forskel på de forsikringer man kan få de forskellige steder.

For et par år siden købte jeg en HP hos Fona, og købte også en forsikring.

Denne pc viste sig, at være behæftet med fejl, så jeg endte med, at få pengene retur, også for forsikringen

Så købte jeg en anden hos ComputerCity, og købte også en forsikring, denne forsikring var en anelse billigere end den fra Fona, men den dækker meget mere.

En tilsvarende forsikring hos Fona ville koste (så vidt jeg husker) mindst det dobbelte.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-11-11 21:21

Du har helt ret, jeg har også tidligere fået penge tilbage fra Fona og Bilka uden problemer,
men ikke fra elgiganten, hvor jeg endnu ikke har købt noget, så det er ikke nogen kritik.

Men det er en af grundene til jeg helst vil købe i Bilka,
i morgen vil jeg besøge begge lokale udbydere for at se og forhøre mig om alternativerne,

da vi først skal på ferie sidst i januar haster det ikke, og der kommer vel også udsalg...
Men foreløbig tak til alle...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-11-11 06:31

Citat
Du har helt ret, jeg har også tidligere fået penge tilbage fra Fona og Bilka uden problemer,

Hvis sælger har haft max. 3 muligheder for at rette fejlen, og varen stadig er behæftet med den samme fejl, så har man ret til, at få pengene retur.
Og så er det ligegyldigt hvor varen er købt.

Kommentar
Fra : MYPCSupport

Dato : 07-11-11 08:49

PC'er i den prisklasse ender ofte med at være noget bambus, men det er jo ikke noget nyt. Det bedste at gøre er at finde en lignende model på nettet og se hvad andre har skrevet om netop den model. (Og her gælder det kun "hovednavnet" dv6, der findes altid et hav af under-modeller.) På den måde kan man spare en del frustration forårsaget af kendte fejl på modellen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-11-11 12:21

Man kunne jo også til 4.299 kr. få en der "sparker røv" med USB 3 osv med nye ting her:

http://aldi.medion.com/md98760/dk/?refPage=aldi

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-11-11 12:29

Ja den ser flot ud, men jeg vil ikke have en Medion,
og slet ikke fra Aldi med nul service...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-11-11 18:20

Jeg har nu både været i Elgiganten og Bilka og set, ikke kun de to tilbud, men også mange andre.

Der er så mange muligheder at jeg vil vente lidt og undersøge markedet yderligere,
tilbuddet fra Bilka er tilsyneladende ikke så unikt som jeg troede...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-11-11 09:56

Tak for svaret webnoob.

Dit svar er medvirkende til at jeg venter på billigere udsalgs? tilbud??