/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HP kan ikke altid finde cd drev
Fra : Zofie
Vist : 589 gange
300 point
Dato : 05-11-11 21:38

Hejsa.

Jeg er ved at blive vanvittig over min bærbare HP! Det sker ofte, at den ikke kan finde cd drevet, og jeg kan heller ikke se drevet i "Denne computer." Jeg skal gerne genstarte nogle gange, før drevet er fundet. Den skriver blot "No CD/DVD-ROM drive found." Hvad sker der for det?

//Zofie

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-11-11 21:48

Hvilken Windows version køre du?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-11-11 21:55

Prøv dette FIX!

Hvad den fikser...
•Cd- eller dvd-drevet kan ikke læse eller skrive og vises som deaktiveret.
•Mediet i dit cd- eller dvd-drevet kan ikke læses.
•Dit cd- eller dvd-drev kan ikke skrive til mediet.
•Der vises én af følgende fejl:
•En klasse- eller enhedsspecifik driver mangler eller er beskadiget.
Der blev ikke fundet noget cd- eller dvd-drev, eller der er ikke tilsluttet noget drev.
•Et problem med cd- eller dvd-drevet forhindrer, at det fungerer korrekt.
•Der kan ikke opnås adgang til cd- eller dvd-drevet via et tildelt drevbogstav.
http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/da

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 07-11-11 14:01

Kører Windows 7.

Når jeg kører Fix it, skriver den, at der ikke findes et optisk drev? Er det det samme som cd drev?
Beklager, at jeg er lidt håbløs

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-11-11 14:34

Ja det er det samme, enten er det kaput eller der er en løs forbindelse!

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 07-11-11 14:39

Men det virker jo nogle gange, så det er vel en løs forbindelse?
Kan det repareres?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 07-11-11 15:06

Hvis du har mod på det kan du selv prøve at skille/tage drev ud og tjekke forbindelser, ellers få en til det der har tjek på det!

Godkendelse af svar
Fra : Zofie

Dato : 07-11-11 15:54

Tak for hjælpen, men nu jeg finder en, der kan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-11-11 16:15

velbekomme