/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tydning af Kirkebog
Fra : ajohansen
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 05-11-11 07:32

Hej derude
Så er jeg igen i knibe. i kirkebogen for holtug sogn Stevns Herred Præstø Amt 1781-1814 opslag 107 midterste spalte år 1794 nr 6 Niels Larsen hvad står der efter navnet? og er datoen d 13 sep formoder at det er begravelsesdatoen.
god weekend Anne

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 110 point
Dato : 05-11-11 08:07

Godmorgen. Jeg ser at der står Skrædder, men ser datoen som den 15.
ha en god dag. Jytte.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-11 09:24

Jeg er ked af det Jytte, men mormonerne tror også det er den 13. han blev begravet
"
Niels Larsen
Christening: 16 JAN 1735 Holtug, Praesto, Denmark

Death:
Burial: 13 SEP 1794

Father: Laurits Skraeder Mother: Hille Jensen

Marriages: Spouse: Margrethe Nielsen
Marriage: 18 NOV 1763
"
Skrædder er der ingen tvivl om...

Hav en god dag,
Svend

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-11-11 09:38

Jeg kan godt tilslutte mig jyttemor, og så står der gm (gårdmand?) foran navnet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-11 09:48

Mormonerne kan jo også tage fejl?

Men nu har AJ jo da også lidt flere familie medlemmer...
Som hyn sikkert har i forvejen??

Sorry, Svend

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 05-11-11 14:33

Hej 1000 tak for alles jeres svar Jeg havde en fornemmelse af at der måske skulle stå Skræder .
Jeg ved faktisk ikke om de er en del af min familie, men jeg arbejder på sagen Forbindelsen skulle i så fald være en Hans Mortensen og det er jo ikke ligefrem et unikt navn .
lader lige spørgsmålet stå lidt
Anne

Godkendelse af svar
Fra : ajohansen

Dato : 07-11-11 20:27

Tak for svaret jyttemor. Det viser sig at de ikker er en del af familien.