/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Spil via nettet
Fra : lukas2502
Vist : 559 gange
90 point
Dato : 04-11-11 18:35

Hvordan kan jeg spille pc-spil, med en ven over nettet?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-11-11 18:59

I skal begge have net adgang,finde et spil i begge har og som understøtter multiplayer.Er der noget du speceielt tænker på !

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 04-11-11 19:08

Age of Emp., Settlers

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 04-11-11 22:42

Det er nu mere det med ip-adr. hvad er det lidt mere nøjagtigt, hvor finder jeg den?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-11-11 00:06

I skal tage et kig på Hamachi: https://secure.logmein.com/SCA/products/hamachi/

Den er gratis for private selv om det godt kan være lidt svært at se på deres side
Men klik på "Try it free" og så er du på rette vej

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 90 point
Dato : 05-11-11 08:56

Der er 2 ip ads. en på internet og en på dit eget netværk
klik her så har du den på internettet ---> http://myip.dk/
den på dit netværk finder du ved
skriv i kør (windows tast + r) cmd
det command progt der åbnes skriver du i --> ipconfig
det er de første tal du få ud der viser dem - her hos mig
IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.7
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
192.168.1.7 er den indvendige ip
192.168.0.1 er routerens ip
prøv at skrive DIN standard geteway i internet explorer søge felt (http://www.kandu.dk/spg158893.aspx står nu)
håber det hjælp lidt mere - skriv hvad problemmet er med at koble sammen.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 05-11-11 09:21

Det er mange ting på en gang, jeg har brug for det lidt mere enkelt, evt trin for trin.

At spille med direkte kabelforbindelse har vi prøvet, det virker fint.

Men det er vel ikke den samme IP adr.der skal bruges!!!

Eksemplet: http//myip.dk/ er feks. Cybercity som i dag hedder telenor?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-11-11 09:40

ok er der internet på dem begge !!!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 05-11-11 10:39

Vil det sig at vi begge fra hver sin adresse, med hver sin internetudbyder, kan tage kontakt på samme måde som med direkte kabel, dvs. samme IP adr. som vi bruger med direkte kabel??

Vi havde en del problemer i begyndelsen før vi havde "kontakt" med direkte kabelforbindelse.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-11-11 11:15

jo HVIS SPILLET HAR DET - kan i begge via interneet tage kontakt til hinanden,gå ind i opsætning/indstilliger i spillet og prøv

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-11-11 19:00

jeg gentager lige: I skal tage et kig på Hamachi

Hamachi gør at i kan spille LAN spil over internettet.
Den laver en VPN mellem jeres maskiner. I spillet skal i så benytte Hamachi's ip adresse og så er i kørende, i behøver ikke tænke på routere eller andre besværlige ting.
Alle spil der kan køre LAN virker med Hamachi

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 06-11-11 19:31

Citat
rjeg gentager lige: I skal tage et kig på Hamachi

Nu er mit engelsk ikke værd at skrive nogen steder hen om. Så vi ser først hvor godt det går med den anden løsning, ellers vender jeg tilbage.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-11-11 19:56

Det er nu ellers ret nemt med Hamachi

Se f.eks her: http://gratisfilm.info/hamachi-guide-til-hamachi-lan-og-internetlan/

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-11-11 20:01

Skulle måske lige sige at der naturligvis findes andre VPN klienter end Hamachi.
Hamachi er bare kendt, gratis (for private), gennemprøvet og der er masser af hjæp online hvis man har problemer

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 06-11-11 22:34

Citat
og der er masser af hjæp online hvis man har problemer

Ja, sikkert, men på engelsk.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-11-11 00:45

Citat
Ja, sikkert, men på engelsk

Nå, jeg syntes da eller at jeg skriver på dansk, men bevares........

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-11-11 19:02

Helt i orden, DIT danske, nå ja det er godt nok.
Men "Hamachi- Guide", det dansk ser for mig ud som engelsk, eller!!!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-11-11 23:01

Citat
Pointen med at benytte Hamachi er, at du kan skabe et privat Virtual Private Network (VPN). Med denne løsning har du mulighed for at skabe direkte forbindelse mellem computer gemt bag NAT-firewalls, hvilket i teorien sidestiller et Hamachi-netværk med et LAN-netværk.
Hvis du aldrig har været til et LAN-party, så tillad mig at forklare, hvad jeg snakker om; Et LAN-netværk (Local Area Network) er et netværk af de computere, der er tilsluttet samme IP. Til samme router kan der, ofte ved hjælp af en switch, etableres forbindelse mellem 2-20 computere til én gang. Til et LAN-party medbringer hver person egen computer og skærm og stiller disse op ved siden af hinanden, hvorefter grundstenen for en god og lang nat er lagt.

udklip fra guiden http://gratisfilm.info/hamachi-guide-til-hamachi-lan-og-internetlan/

Jeg syntes nu det ser dansk ud, de bruger da både æ ø og å

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 10-11-11 08:05
Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 24-11-11 09:34

Tak for svaret xou.