/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Er denne mistænksom?
Fra : akle
Vist : 826 gange
100 point
Dato : 03-11-11 20:48

Efter en internet handel i går, hvor handelen blev godkendt, fik jeg følgende meddelelse i dag. Jeg tør ikke stole på denne meddelelse, da der er flere stavefejl.

Forkert Adgangskode

Du har givet en forkert adgangskode til Verified by
Visa er tre gange og skal derfor starte et andet. For at
g?re dette, skal du kontrollere dine oplysninger
nedenfor. S? snart din nye adgangskode er aktiveret,
kan du identificere dig og betale med kortet i Verified
by Visa-tilknyttede butikker.

Verified by Visa / MasterCard SecureCode password
skal ?ndres p? grund af mange mislykkede logins

Skift dit password!
Ingen virus fundet i denne meddelelse.
Kontrolleret af AVG - www.avg.com
Version: 2012.0.1834 / Virusdatabase: 2092/4591 - Udgivelsesdato: 02-11-2011

Pengene er ikke trukket på min konto endnu
For mig virkede det som om koden var rigtig da jeg tastede, og jeg har i hvert fald ikke prøvet koden flere gange.

Hvad mener I om sagen?

Accepteret svar
Fra : gnilbo

Modtaget 110 point
Dato : 03-11-11 20:53

Hej
Hvis der er stavefejl, så er det helt sikkert svindel og humbug. Slet den mail.
Se også her:
http://www.csis.dk/da/csis/news/3305/

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 03-11-11 21:14

Tak for svaret gnilbo.
Godt jeg var mistænksom. Har ikke tidligere hørt om denne trussel med Visa kort.
Min Lokke-mail ligner til forveksling den du henviste til med link.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-11-11 21:36

Jeg ville kontakte min bank med denne skrivelse, og forhøre mig om hvor pengene er henne, ellers må det stoppes.

Du mener du kun har indtastet din kode en gang, så er dernoget der tyder på, at nogen har opsnappet data under din forsendelse.

Så kontakt banken så du er på forkant med banditterne!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-11 14:19

Hvis der er fejl i dit login vil det stå på skærmen når du forsøger at logge ind.............aldrig i en mail sendt til dig.