/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
arbejdspladser i Danmark
Fra : modersvilje
Vist : 696 gange
100 point
Dato : 03-11-11 17:32

Hvorfor er der ingen der tæller arbejdspladser i Danmark,
for så derefter at tælle hvor mange der til at tage disse arbejdspladser.

Differencen vil så vise hvor mange ledige der reelt er i Danmark

Normalt kan man jo tælle alt,
så hvorfor er der ingen der tæller arbejdspladser
De ledige bliver jo talt i en uendelighed

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-11 17:40

Arbejdspladser for hvem, ufaglærte, håndværkere eller læger?

Det er meget mere kompliceret end du tror...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-11 17:57

Du er jo alt for klog i din betragtning, i forhold til politikerne

Måske det er for svært at tælle lige pt, hvor mange firmaer lukker eller bliver flyttet til udlandet, men du har da ret, det burde tælles op

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-11-11 18:06

Som jeg skrev tælles de arbejdsløs i en uendelighed
Det kan lade sig gøre

MVh
modersvilje

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-11 18:09

Citat
Hvorfor er der ingen der tæller arbejdspladser i Danmark,

Fordi det ikke giver nogen mening......

ALLE ville da gerne oprette 100 mere - hvis produkterne kunne sælges

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-11-11 18:09

Pt er godt 48% af befolkningen reelt i job, resttallet skal så renses for pensionister, syge og unge i en længerevarende uddannelse

Og så er der jo også en del fuldt ud arbejdsdygtige der står helt frivilligt udenfor, såsom de der vælger at gå hjemme hvis ægtefællen tjener rigeligt til underhold, samt lottomillionærer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-11 18:11

HVAD er iøvrigt "en arbejdsplads" - er det ved køkkenvasken ? eller "avisdrengen" ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-11 18:14

Jeg prøver jo bare på at sige at ledige ikke er dambrikker, ikke engang skakbrikker,
for hvert job skal man jo være kvalificeret, nu i konkurrence med Østen, og hvordan bliver vi det?

De studerer/arbejder 17 timer i døgnet og vi spiser chips/sodavand i 7...

Og jeg er ikke sikker på nye afgifter og skatter vil rette op på dette??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-11-11 18:41

Her kan man se, der er 6000 stillinger der ikke kan besættes (undtagen måske af skatte/socialsvindlere?) og 167000 ledige

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/09/28/185019.htm

Men, som så ofte, det er ikke hele sandheden, til den halve løn var der sikkert mange flere ledige jobs, og meget færre ansøgere, omvendt med den dobbelte løn.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-11-11 19:06

Mit indlæg her var egentligt mere et tanke-eksperiment!
De arbejdsløse bliver "jagtet" , understøttelsetiden er blivet ½eret, osv.
hvilke jo ikke flere arbejdspladser af

Jeg mene at der bliver lagt op til at de ledige er nogle dovne hunde,
der så let som ingentig kunne få et job, hvis de bare gad,

PS: Jeg er ikke selv arbejdsløs

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-11-11 19:22

Der kan "sagtens" blive flere arbejdspladser med en kortere dagpengeperiode, for når dagpengene er ved at bortfalde, man (måske) kan få kontanthjælp, hvis man lige bruger alle sine opsparede penge frst, sælger boligen først, konen eller manden ikke tjener for meget, så kan man jo blive nødt til at tage et underbetalt arbejde i stedet, og så er der måske pludselig en ledig stilling

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-11-11 23:04

Det, der kan virke bekymrende, er, når ledige eller sygemeldte skal deltage i aktiveringsprojekter, der nogle gange koster det samme som forskellen mellem deres oprindelige løn og dagpengene.
Hvorfor er det så ikke bedre, at f.eks offentligt ansatte bliver i deres oprindelige stillinger, hvor de i det mindste gjorde gavn.
(Det, der umiddelbart springer mig i øjnene er sosuer og undervisere. Andre kan sikkert nævne mindst ligeså relevante eksempler)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-11-11 06:05

Citat
Det, der kan virke bekymrende, er, når ledige eller sygemeldte skal deltage i aktiveringsprojekter, der nogle gange koster det samme som forskellen mellem deres oprindelige løn og dagpengene.
Hvorfor er det så ikke bedre, at f.eks offentligt ansatte bliver i deres oprindelige stillinger, hvor de i det mindste gjorde gavn.

Vedr. aktivering er det reglerne der spiller ind, de berørte grupper skal aktiveres flere gange om året for ikke at miste støtten, uanset sygdom eller det faktum at der ikke er jobs nok, og kommunerne gør det konsekvent da de får større tilskud fra staten, det er f.eks. gået ud over mig idet jeg indenfor 1½ år blev sendt på 4 komplet uduelige kommunale kurser, for ikke at tale om kræftoperererede der bliver indkaldt til samtaler dagen efter at de er blevet udskrevet for at kommunen kan få flere penge fra staten.
Der er mildere toner på vej, den nye regering er mere åben for ændringer og hovedparten af sagsbehandlerne siger rent ud at aktivering, lange kurser og offentlige praktikker IKKE får folk i arbejde, det samme siger de ledige som man lytter til.........en gang imellem.
Var der fuld beskæftigelse var der også kun ganske få der havde brug for jobsøgningskurser , alle vi "gamle" har jo altid kunnet få arbejde og kunnet lave skriftlige ansøgninger, jeg sagde såmænd direkte til en lærer at jeg kunne skrive ansøgninger dengang han sked i bleerne

At kunne beholde offentligt ansatte i jobbet er en anden sag og hænger meget sammen med kommunernes kreative bogføring, for det første har de lave udgifter på dagpengemodtagere, disse kommer først når enkelte ledige falder igennem 2-års reglen og de lander på kontanthjælp, og hvad vedrører syge medarbejdere bliver mange af dem visiteret til flexjob, arbejder fuldtids.........og kommunen scorer så hovedparten af deres løn fra staten.

Summa summarum: Det ragnerok af forskellige refusionsordninger koster en masse administration, frustrerede sagsbehandlere og ledige der bliver kostet rundt i systemet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-11-11 07:00

Jeg har lige set denne, hvor man kan læse, at sismændene NU kan fortælle, at efterlønsreformen KOSTER 25000 ekstra ledige!

http://www.ugebreveta4.dk/2011/201144/Fredag/efterloensreform_skaber_flere_ledige.aspx?utm_source=Nyhedsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=UgebrevetA4_04-11-2011

Det er flot timet, "heldigt" at vi vælgerne ikke fik den opkysning før valget

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 04-11-11 09:17

Man kan ikke bare gå igang med at tælle på den måde du der forslår modersvilje, bla: er der mens de bliver talt nogle der skifter arbejde nogen der finder noget og dem der bliver fyret.
Uanset hvordan det bliver gjort vil det aldrig blive det rigtige tal, jeg kan godt se at det ville være smart hvis ting var så enkelt.
alan57

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-11-11 10:21

"Man kan ikke bare gå igang med at tælle på den måde du der forslår modersvilje"

Nej det tror jeg heller ikke,
Men jeg tro heller ikke at man kan tælle de arbejdsløse, af de samme grunde,
men de bliver jo talt i et væk

MVH
Modersvilje

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-11 11:38

Selvfølgelig kan man tælle ledige stillinger, det gør Danmarks Statistik hvert kvartal!

Deres seneste opgørelse for 2. kvartal 2011 viste 20200 ledige stillinger i den private sektor. Jeg har ikke lige kunnet finde tal for den offentlige sektor.

http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2011/NR416_3.pdf

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 06-11-11 11:57

Det der er bekymrende er, understøttelsen er blevet så høj som den er, og der mangle modvilje til at hjælpe til i samfundet.

Tag bare dem der ikke er i jobs, og som ikke vil deltage i fællesskabet, ved feks. at rydde op i naturen og i by-billedet, til fælles glæde og gavn. Fordi "det ikke er meningsfyldt arbejde", eller "fordi de så tager det arbejde fra andre" Fra hvem?? det bliver jo ikke gjort nu, tror I de begynder på det imorgen??? Hold nu op.

Jeg har en begendt, hun arbejder et sted hvor de for ledige i arbejde. Altså skaber kontakt mellem arbejdspladser og de ledige.

I fredags var vi samme hele dagen. Kl. 10.00 kunne hun glad fortælle hun havde to personer til ansættelsesamtaler i løbet af formmiddagen.
Kl. 14.00 ringede den sidste arbejdsplads til hende, og fortalte det samme som den første, AT DE LEDIGE HAVDE SAGT NEJ TIL ARBEJDET.........

Den ene fordi han syndtes "det var besværligt" og " så meget mere fik han ikke ud af det".
Han gad ikke stå op om morgen, og tage på arbejde fordi den økonomiske gevinst der var ved det, var forsvindende lille.

Den anden, Hun sagde nej tak fordi hun syntes det besværligt at komme på arbejdet, og hun ikke havde nogen at køre med. ( det var i hendes bopæls kommune )

HOLD NU LIGE OP....
Mangler arbejdspladser, det tror jeg ikke.......
Sæt støtten ned, og lad dem der KAN arbejde, tage det arbejde der er.

Bagefter kan vi så kikke på dem, der ikke kan klare et arbejde, og hjælpe dem.

Men som det er nu......Hold da helt ferie.....Nåh, nej...det er jo det de gør......for dine og mine skattepenge....

Gasmanden2

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-11-11 12:05

Jeg går ud fra din bekendt har sørget for at hver får tre ugers karantæne, dvs de ikke får dagpenge i den periode, det er jo sådan systemet virker (hvis reglerne bliver fulgt

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 06-11-11 12:26

Nej for hun arbejder i en privat virksomhed, og det er ikke noget de praktiserer.

Det spurgte jeg også om, men hun siger der sker dem intet.

Faktisk er det anden gang, kvinden takker nej til et job hun blev tilbudt.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 06-11-11 15:00

Lad os eksempelvis tage håndværksfagene, her er der både faglærte og ufaglærte jobs.
Her er det at de fleste bliver ramt på efterlønsnedskæringen!
Hvor mange jobs er der rent faktisk?
MV2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-11 16:11

Citat
Hvor mange jobs er der rent faktisk?

ALLE dem der er folk til

Jeg mangler f.eks. at få fejet parkeringsarealet.....

Der mangler masser til at samle affald fra alle "svinene".....

Snart bliver der snerydning......

Al den snak om arbejdsløse bygger KUN på statistikker samt at folk ikke lige vil/kan det der er brug for uden at få 200 kr. i timen.........

Statistikker fortæller lige præcis det man ønsker (og spørger om) og er blot tal på et stykke papir.....

Er man villig til at tage hvad som helst (for at få brød på bordet) er der arbejde nok - men de færreste vil jo "nøjes" med brødet - det kan de få gratis...

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 07-11-11 06:18

Hold kæft hvor er jeg træt af mennesker som Gasmanden2, de kommer altid med deres lette løsninger og folk der gør det er desværre ofte mennesker der har disse "løsninger" som slagord og forklaringer på hvorfor de syntes at det går a,helvede til i Danmark.
Du har sikkert ret i at der er nogen der "nasser" på DIG og det løser du ved at gøre det til et helvede at blive arbejdsløs for alle.
Hvis mit barn sultede ville jeg gøre alt og med det også det der er ulovligt glem aldrig at det er menneskets natur, det er heldigtvis netop på grund af den at vi har lavet vores system.
alan57

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-11-11 07:19

Citat
Tag bare dem der ikke er i jobs, og som ikke vil deltage i fællesskabet, ved feks. at rydde op i naturen og i by-billedet, til fælles glæde og gavn. Fordi "det ikke er meningsfyldt arbejde", eller "fordi de så tager det arbejde fra andre" Fra hvem?? det bliver jo ikke gjort nu, tror I de begynder på det imorgen??? Hold nu op.

Ingen kommuner praktiserer dette, så det er dem Du skal skælde ud og ikke de ledige.
At de ville tage jobs fra andre ER rigtigt, i og med staten tvinger kommunerne til at udlicitere alt hvad der er muligt. Kommunernes "Vej & Park" afdelinger har kun et par ansatte der skal følge kontrakterne op med firmaer som selvfølgelig vil tale om kontraktbrud hvis 100 ledige pludselig fejer byens gader.
Nogle kommuner har også "idiotarbejde" som aktivering, f.eks stod jeg i et par dage og ommærkede børnetøj, men for firmaerne er det kun en nødløsning, vil de have lavet mere gennem længere tid for et symbolsk beløb (ordningerne skal hvile i sig selv) får de et nej og en besked på at ANSÆTTE ledige så de kan komme ud af systemet..

Gennem flere måneder var jeg i kommunens pensionistservice hvor vi ordnede haver og ryddede sne, halvdelen af os elskede det selv om det ikke gav flere penge. Men......denne ordning blev trappet kraftigt ned samtidig med indførelsen af 15.000 kroners fradraget som ikke ret mange udnytter.

Så Du lever altså i fortiden hvor dovne arbejdsløse blev sendt ud at grave grøfter, hvilket godt kunne lade sig gøre dengang uden at tage arbejde fra andre, og det med at "rydde op og deltage i fællesskabet" skal Du fortælle alle de forbandede møgsvin der smider pizzabakker og andet i gaderne og skovene, hvilket iøvrigt har startet en farlig udvikling i og med flere og flere måger rykker ind i byerne, vi har sgu problemer nok med duer i forvejen men i det mindste skriger de ikke op ligesom mågerne.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 07-11-11 19:22

Hold kæft hvor jge træt af folk som alan57, som altid har en grund til, han ikke skal overholde gældende regler og love...

Alan, hvis dit barn sulter, så er det fordi du har brugt børnepengene på smøger, øl eller andet til dig selv, istedet for at bruge det til dit barn......

Og lær at forstå sætningen "tæring eget næring"....

Og så stopper Jeg her.......Svare ikke på dit næste mavesure inlæg.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-11-11 03:41

Hej Gasmanden2, jeg kan oplyse dig om at jeg ikke får børnepenge da jeg ikke har nogen og jeg er ikke mavesur jeg er bare gal over at der er nogen folk der ikke kan se længer end deres egen næse.
alan57

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-11-11 10:26

Ledige stillinger I alt 20 224 i følge Danmarks statistik - hvor mange der er ufaglært arbejdskraft vides ikke.
Hvor mange af de jobs der er besatte er i virkligheden besatte med østeuropæiske arbejdere kan jeg ikke finde ud af, men mon ikke der er en del i byggesektoren?
MV2

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 17-11-11 00:05

Tak for svaret vagnr.
En smule seriøsitet er at foretrække!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-11-11 06:12

Selv tak, modersvilje