/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Børnefabrikker
Fra : hjkofoed
Vist : 1089 gange
300 point
Dato : 03-11-11 13:58

Er det rimeligt at fjerne loftet over børnechekken, så dem uden børn skal forsørge de familier, der agerer børnefabrikker i stedet for omsorgsfuldt at nøjes med et par stykker.

(indrømmet, måden det blev indført på var uskøn, næsten som lovgivning med tilbagevirkende kraft. Sådanne regler kan anstændigvis kun gælde børn undfanget efter lovens vedtagelse.)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-11 14:15

Ehm.... både og.... vi betaler jo også til mange andre ting, som vi måske ikke selv får brug, plejehjem f.eks

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 03-11-11 14:17

Selvfølgelig er det skide urimeligt at fjerne loftet på børnechecken.
Inden folk får en helt fodboldhold af unger. ved man da at det koster at have børn.
Hvad skal man egentlig have en børnscheck for?????????
man ved inden man får børn at det koster at have børn, så fjern dog det lort til børnecheck.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-11 14:28

Jeg kan ikke lide ordet børnefabrikker, der er jo stadig mødre der skal føde efter lang tids venten...

Og vi har jo brug for de kommende nye skatteborgere? Skal vi i stedet importere dem??

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-11-11 14:40

hvis man ikke skulle være med til at betale for enkelte ydelser
hvad bliver det næste så - vi skal alle yde - for at nyde.

Du bruger sikkert også systemet så godt du kan,
men det er jo ikke sikkert andre syntes det.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 03-11-11 14:52

Jeg synes vi skal sætte et loft over pensionen, så man højst kan få pension i et antal år. Hvorfor skal vi føde på dem der ikke "omsorgsfuldt" dør i en rimelig alder?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-11-11 14:56

Citat
Og vi har jo brug for de kommende nye skatteborgere? Skal vi i stedet importere dem??

Helt enig, børnene giver underskud de første år, men overskud mange flere år frem når de er kommet i arbejde. Det skal "bare" sikres, at børnene får en ordentlig opvækst, ordentlig skole, ordentlig uddannelse, så de får noget at bidrage med.

Vores og Vesteuropas store problem er, at vi ikke føder børn nok, ældrebyrden er et reelt problem i årene fremover, bare at passe os bliver et problem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-11 15:38

Citat
Vores og Vesteuropas store problem er, at vi ikke føder børn nok

Det er sgu nok derfor vi tillader den store indvandring af "fodboldhold".......

De fleste kommer ALDRIG til at bidrage til samfundet med indtægter - dem der når det punkt, rejser igen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-11-11 15:39

@fun2

Ja det sætter jo tingene i rette perspektiv- hvem skal dømme om 4 børn er for meget eller at dem over 80 der stadig lever er for meget.

Det ville være det samme, som at vende tilbage til diskussionen om:
hvorfor betale for motorveje, hvis jeg ikke bruger dem ? osv osv. Det kunne blive kønt, hvis vi havde individuel brugerbetaling på alt.

Om børnechecken så er nødvendigt for dem som tjener over 1 mill. om året, var måske nok mere relevant at rokke ved.
At give alle ligemeget er jo ikke ensbetydende med at det er kvalificeret- det er vel dem med det største behov, -som er med til at give lige muligheder for alle

@ vagnr

enig enig- du har nu altid en god måde at få det sagt.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-11-11 16:08

Lidt mere tal, nu føder indvandrerkvinderne FÆRRE børn end gammeldanskerne!

Hvad fanden bilder de sig ind at modbevise vores fordomme??

http://www.information.dk/telegram/240027

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-11-11 16:10

Citat
Hvad fanden bilder de sig ind at modbevise vores fordomme??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-11 16:20

Så send dem da hjem, når de ikke vil bidrage...

De, og deres mænd, har måske fundet ud af at man ikke behøver at have mange børn
for at blive forsørget, her i dette land nu helt uden fattige...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-11 16:22

Citat
nu føder indvandrerkvinderne FÆRRE børn end gammeldanskerne

Derfor er der heller ingen indvandrere på gaden fra idag - de er alle beskæftiget med "produktionen" når nu "lønnen" stiger

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-11-11 20:21

Citat
Helt enig, børnene giver underskud de første år, men overskud mange flere år frem når de er kommet i arbejde.

Skal jeg forstå det sådan, at vi skal have børnene for at sikre vores egen alderdom?

Så betyder det ikke noget, at kommende generationer bliver flere og flere om at dele mindre og mindre.

Når vi ser på tidens "trend-debatter" (klima, fattigdom, hungersnød), så ser det ud som om, menneskeheden er ved at udvikle sig til noget, der minder om en kræftsvulst i biosfæren kaldet Jorden.

Hvis det er rigtigt, må man sige at:

"Den, der får mere end ét barn (altså to pr. par), stjæler fra sine egne børn"

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-11-11 20:31

Ps Spørgsmålet er på ingen måde rettet mod indvandrere, jeg kender også tallene. Det er faktisk rettet mod de lalleglade (undskyld, men det mener jeg alvorligt) danskere, der kortsigtet tænker på egne ønsker, helt uden at tage hensyn til kommende generationer.

For 50 år siden anså man havenes liv for utømmeligt, i dag har vi fiskekvoter selv i Stillehavet.
Hvis vi ikke havde haft den uansvarlige befolkningstilvækst, (både her og ude i verden) ville der slet ikke have været en klimadebat.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-11 20:40

Der kommer nok et jordskælv eller et vulkan udbrud eller en virus, der halverer jordens befolkning,
som da dinosaurerne uddøde eller den sorte pest hærgede, og så kan de, ikke vi, begynde igen...

Med at overbefolke jorden, til alle tider vil begrænsningen i vort solsystem være ufarlig energi,
her på jorden i et snævert, temperatur, biologisk forsvars og føde kæde interval.

Så stjæl bare videre fra, ikke dine, men naboens børn...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-11-11 21:53

hjkoefoed, min bemærkning om etnernes faldende fødselsrate stammer fra de flere indlæg, der netop fokuserer på dem.

Ser man på Kina, der igennem mange år har haft en etbarnspolitik, begynder de, ligesom Dk og de fleste vesteuropæiske lande, at få problemer med en aldrende befolkning. Her er en nu 12 år gammel befolkningspyramide over Dk. nu er en af de største aldersgrupper på vej på pension, mens der er langt færre unge

http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Samfund/Demografi/befolkningspyramide

Det du peger på er vel en kombination af gode gamle Malthus (der foreløbig ikke har fået ret i at fødevareproduktionen ikke kan følge med befolkningsudviklingen her små 200 år efter hans død) og de aktuelle miljø-,klima- og naturødelæggelsesproblemer, som jeg opfatter som helt reelle og aktuelle. Desværrre ser jeg ikke de store tegn på, at politikere (og befolkninger) evner at takle disse problemer, får vi står i L..t til halsen.

Men jeg tror så heller ikke på, at det vil gavne verden mere at vi i Dk stagnerer, end at vi fortsætter de gode takter vi havde indtil 2001, og som jeg håber kommer igen nu, med at udvikle bæredygtige teknologier, vedvarende energi osv, og ikke mindst kunne eksportere det til andre lande. Kan vi bidrage til at forøge Kinas, eller for den sags skyld USAs energieffektivitet, til noget der bare ligner den vi allerede har her, vil det give et kæmpe indhug i den samlede udledning af CO2, partikler mv.

Bare et eksempel fra USA, for nylig så jeg en vild diskussion på nettet (på Scientific American) om det var realistisk (for dem) at lave kombineret el- og kraftvarmeproduktion baseret på affaldsforbrænding, det har vi i årevis haft masser af anlæg der gør.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-11-11 23:28

Hvis vi ældre, mellem pension(er ikke nået det helt endnu) og plejehjem, ville være lidt mindre krævende, og der var vilje til at lade os bestride fleksible deltidsjobs, ville de fleste af os opnå en bedre "tredie alder" og den såkaldte ældrebyrde vise sig, at være fri fantasi.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-11-11 07:33

Jeg synes jeg hører om masser af god vilje til at ansætte ældre, men det kniber med evnen.

Resultatet af efterløns"reformen" bliver åbenbart 25000 nye arbejdsløse, har de økonomiske vismænd nu, efter valget, meget belejligt kunne fortælle

http://www.ugebreveta4.dk/2011/201144/Fredag/efterloensreform_skaber_flere_ledige.aspx?utm_source=Nyhedsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=UgebrevetA4_04-11-2011

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-11 07:40

Citat
bliver åbenbart 25000 nye arbejdsløse

Hvad skal vi dog også med et arbejde - vi har vel en "rød" regering

De "rige" sidder jo blot og ryger cigarer med et glas whiskey til - DET kan de leve af, så kan de "fattige" vel også

Ak ja - den kære politik

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 04-11-11 09:22

Jeg er enig med hjkofoed, men ikke af den grund der bruges men fordi vi er sku snart oppe på 7 milliarder her påm jorden, så disse ting skal begrænses over hele jorden og vi kalder os selv det klogeste dyr på denne kugle, bare jeg ikke en dag møder det dummeste tak skæbne.
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-11 09:41

Citat
bare jeg ikke en dag møder det dummeste tak skæbne

Bare bliv på Kandu - så skal det nok ske

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-11-11 11:03

Tidligere på ugen, hørte/så jeg på tv en mor (begge forældre var højt uddannet), at deres økonomi bl.a. var tilrettelagt efter børnepengene og indgik på lige fod som lønindtægt. Derfor var de galde for, at deres indtægt steg igen med den nye regering!
Jeg finder det uanstændigt, hvis man ligefrem planlægger ud fra det.
Iøvrigt, må de ikke være for "kloge", for børnene udgifter så da ikke mål med "børneindtægterne"!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-11-11 11:26

Vi lægger vel alle i en eller anden grad vores økonomi ud fra vores indtægter?

Men det er IKKE en overskudsforretning at have børn, og få børnepenge, over de 18 år får man ca 200000 kr., i Hvidovre, hvor jeg bor, koster vuggestue/børnehave til ungen fylder 6 ca 175000 kr.

De resterende 25000 slår vist ikke til de øvrige udgifter.

I øvrigt har fx Tyskland, Frankrig og England skattefradrag for børn, så at give tilskud/fradrag for børn er helt normalt, og ikke noget man kun får her i landet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-11 11:35

Citat
I øvrigt har fx Tyskland, Frankrig og England skattefradrag for børn

Og det har så den fordel at det er SKATTEBETALENDE forældre der får fradraget

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-11-11 14:28

Citat
Jeg er enig med hjkofoed, men ikke af den grund der bruges men fordi vi er sku snart oppe på 7 milliarder her påm jorden, så disse ting skal begrænses over hele jorden og vi kalder os selv det klogeste dyr på denne kugle, bare jeg ikke en dag møder det dummeste tak skæbne.
alan57

Sorry Alan, jeg må have udtrykt mig kluntet.
Vi har rundet de 7mia, og det er netop derfor, jeg mener, at mangebørns-forældre stjæler ikke bare fra deres egne, men også fra naboens børn.
Hvis mange børn på sigt gav højere levestandard, skulle Indien have en af verdens højeste, mens virkeligheden er, at de er villige til at arbejde for sulteløn - ikke fordi i-landene unytter dem, men - fordi de er så mange, at der ikke er kunder til alt det tøj, de kan producere - og ikke land nok til at producere den føde, de har brug for.

Deres fattigdom skyldes altså ikke, at vi udnytter dem, men at de udkonkurrerer hinanden, fordi de producerer børn og ikke mad.

Derfor bruger jeg udtrykket "børnefabrikker", og det er bestemt ikke et samfund jeg ønsker. at de to sønner, vi har været så uansvarlige at få, skal opleve.

Det var jeg bare ikke klog nok til at se, da vi fik dem.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-11-11 14:41

Jeg vil gerne sige tak for alle de sobre argumenter jeg har set til nu. Vi er måske ikke enige, men det ser ud som om, vi læser hinandens indlæg med omhu og interesse, derfor har jeg ikke lyst til, at lukke tråden, og jeg kan heller ikke pege på det bedste indlæg.

Hvis jeg havde set nogen vinde nogen af kandus præmier, giver en debat som denne lyst til at dele mine opsparede point med antallet af deltagere og skrive spørgsmål med emnet "point til [jeres nick]"
H-J

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-11-11 14:53

refi

"Og det har så den fordel at det er SKATTEBETALENDE forældre der får fradraget"

Kynisk set har du sikkert ret, jeg har bare et andet menneskesyn

hjkofoed

Kandu har for længst afskaffet præmierne!

Hvis vi ikke havde haft indvandring de sidste 40-50 år ville der bo 800.000-1 mill færre mennesker i Dk, kollektivt er vi nu blevet meget rigere i den tid, samtidig med en stor befolkningstilvækst, der ikke er hjemmedyrket..

Indien, der i øvrigt er på en gevaldig økonomisk optur, har helt andre forhold og problemer end vi har. vi er fx kloge nok til at æde køerne i stedet for at lade dem gå i vejen på gaderne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-11 15:15

Citat
Hvis vi ikke havde haft indvandring de sidste 40-50 år ville der bo 800.000-1 mill færre mennesker i Dk,

Det ville da KUN være skønt

For du vil vel IKKE påstå at indvandring giver OVERSKUD

Citat
Kynisk set har du sikkert ret, jeg har bare et andet menneskesyn

Det er jeg slet ikke i tvivl om - men UDEN kynismen (gælder i alle lande) ville vi aldrig have nået det stade vi har idag. nemlig at det "kun" er ca. hveranden borger der skal brødføde naboen - så havde det OGSÅ været genboen (og deres 8 børn)....

Dermed ikke være sagt at vi ikke skal hjælpe hvor vi kan - men ALT med måde

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 05-11-11 13:15

Lad os give dem noget nødhjælp for de sulter jo.
Ja det gør de bla fordi de er for mange mennesker på steder der ikke kan forsørge så mange, derfor sker der hver år det samme der skal samles nødhjælp ind, dvs: at der vil være flere mennesker næste år når regnen udbliver, så katastrofen vil bare øges år for år.
Derfor er vi nød til at lave nogle aftaler af den ene eller anden art, men det skal gøres inden det er for sent for ellers vil det blive til tvang af den ene eller anden art.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-11-11 14:34

refi, hvad er det der ville være så skønt, hvis vi ikke havde kassedamer, taxa- og buschauffører, rengøringsfolk, sosu-assistenter, frugtplukkere, pizzabagere, alm. bagere osv?

Som Tom Lehrer sang i 60'erne "No one but a mexican would stoop so low" og hos os er det etnerne, og østeuropæerne, der laver meget af det, vi andre ikke kunne drømme om at lave. Som Pelle Jarmer (tidl, overborgmester i Kbh engang sagde, da der var problemer med at få ryddet sne med håndkraft i fodgængerfelter o. lign. "Den danske arbejder har nået et niveau, hvor man ikke kan forlange han tager en skovl i hånden", ikke ordret gengivet, men meningen svarer god til PJ's!

Jeg TROR, vi ville være dårligere stillet, hvis vi ikke havde fået etnere ind i landet, men det er jo ikke til at vide, kontrafaktisk historie er det rene gætværk. Island, der stort set ikke har en etner, er gået på røven, men igen, det beviser ikke noget generelt.

alan57, har du tænkt over hvad der er nødhjælpsorganisationernes succeskriterier?

Afskaffe sult og nød over hele verden, og dermed fjerne deres levebrød ?

eller

Fokusere på de (stadig færre) steder hvor det går galt, lave nogle kæmpe indsamlinger og bevare deres gode stillinger ?

Medierne har det på helt samme måde, jeg læste engang om en eller anden bladmand, der startede en avis, der kun udgav positive nyheder, den gik hurtigt konkurs. Hvem i alverden gider læse, at 3,5 mill danskere var i trafikken i går, 3.499.999 overlevede? Nej, vi vil meget hellere læse den bloddryppende historie om den dræbte, er hun ovenikøbet kendt, eller enlig mor til 7 børn bliver historien endnu bedre.

Men her er en (forhåbentlig, Udenrigsministeriet har også succeskriterier) mere sober gennemgang af den økonomiske udvikling i Afrika, det går åbenbart fremad dernede, men det er ikke noget vi hører om, ligesom vi alt for sjældent hører andre positive historier, de sælger bare ikke!

http://www.afrika.um.dk/NR/rdonlyres/E6A17D83-3477-4047-8D3E-B5D412ED6112/0/Den%C3%B8konomiskeudviklingiAfrika.pdf

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-11 15:20

Citat
refi, hvad er det der ville være så skønt, hvis vi ikke havde kassedamer, taxa- og buschauffører,

Hvad får dig dog til at tro det - de har da været her også UDEN indvandrere

Citat
Jeg TROR, vi ville være dårligere stillet, hvis vi ikke havde fået etnere ind i landet

Din tro kan ingen jo ændre

Men jorden (og DK) har eksisteret i i 99,9% af tiden UDEN andre var involveret

Bortset fra dette - lad mig lige slå FAST:

Jeg har INTET mod "fremmede" af alle herkomster - jeg har noget mod NASSERI samt kultur der bryder mod DANSK LOVGIVNING

og det er til gengæld HOVEDPARTEN af dem der kommer - de er slet ikke gearet til et moderne samfund..... (og mange af dem vil heller ikke)

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 14-01-12 13:06

Jeg er, og det har jeg i øvrigt altid været, tilhænger af en stram nul-barns-politik. Tænk på den næste generation, afskaf den!

At få børn er noget af det mest egoistiske, man som menneske kan foretage sig. Man giver børnene et liv, som de ikke har bedt om, i en verden, der på mange måder er meget syg.

Men som Helmuth Nyborg også har påvist flere gange: Personer, der får børn, har en lavere IQ end gennemsnittet. Han er desuden kommet frem til, at hvide generelt er mere intelligente end sorte, at mænd generelt er mere intelligente end kvinder, og at ateister generelt er mere intelligente end teister.

Min konklusion: Jeg er så klog, som man overhovedet kan blive.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-12 13:10

Du er "syg" - søg straks læge

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 14-01-12 20:44

Hvorfor skal man kunne leve af at få børn, refi, som mange gør i dag, fordi det er muligt?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 15-01-12 01:07

Citat
Min konklusion: Jeg er så klog, som man overhovedet kan blive.

Du har en fes sarkasme

Citat
At få børn er noget af det mest egoistiske, man som menneske kan foretage sig. Man giver børnene et liv, som de ikke har bedt om, i en verden, der på mange måder er meget syg.

Til gengæld vil jeg mene, at du her har fat i noget af det rigtige. På den anden side, ville der være nok til alle, hvis vi nok fik ét eller to børn pr par (da der er nogen, der ingen får, vil befolkningstallet derved langsomt falde) i stedet for at formere os som kakerlakker.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 15-01-12 01:08

ups: fed

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-01-12 15:18

hjkofoed, jeg er desværre ikke sikker på, at refi forstod sarkasmen, men tak for ros.

Jeg mener stadig, at det generelt er dumme og uintelligente mennesker, som får børn, og da jeg kan se, at befolkningstilvæksten bare stiger og stiger uden ende, er der noget helt galt.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-01-12 16:31

Altså, nu er det sådan at ALLE dyr, planter, svampe, bakterier etc, har som væsentligste "opgave" at formere sig, helt uanset om de er kloge eller ej, det samme gælder for menneskene.

Hvis man ikke sværger til den ene eller anden overtro, er det sådan set livets egentlige formål.

Der er selvf også folk med andre synspunkter, fx har en kosmolog, Sean Carroll, hævdet at dette er livets formål

“The purpose of life is to hydrogenate carbon dioxide.”

Og sjovt nok er fødselsraterne typisk langt højere i U-lande (tror ikke de har børnechek der) end i I-lande, hvor det er helt normalt at få et fradrag eller tilskud hvis man har børn.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-01-12 17:40

Jeg går også ind for, at arten skal overleve, men jeg kan konstatere, at de dumme og uintelligente mennesker, jeg omgås i dagligdagen, får børn nok til, at jeg aldrig behøver at få nogle.

Men du skylder os et svar på, hvorfor det skal være legitimt at kunne leve af at få børn, som man kan i Danmark, vagnr. Du skal ikke komme og sige, at det er der ikke nogen, der gør, fordi jeg kender adskillige, der via deres kropssprog og livsholdning signalerer, at de ønsker at leve et luksusliv på andres bekostning på kontanthjælp hele livet. Hvis du ikke tror på det, skal du tage fattige Carina fra medierne som eksempel.

Hun havde 16.000 kr. UDBETALT til sig selv og sin unge. Derfor har Joachim B. Olsen ret i, at der ikke findes fattigdom i Danmark. Fattigdom er nemlig, når man lever i et telt på gaden og er ved at dø af sult. Det gør INGEN mennesker ufrivilligt i Danmark.

Men du er jo også overbevist socialist, og det er der bare ikke særlig gode eksempler på fra verdenshistorien, at det kan lade sig gøre. Skal jeg blot nævne tre eksempler: Hitler, Mao og Stalin.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-01-12 18:08

Jeg mener ikke, at man i Dk kan leve AF at få børn, tilskuddene rækker langtfra til hvad det koster at have dem.

Men tilskud af forskellig art gør, at man kan leve i dette land, uden at dø af sult eller lide voldsom nød, uanset om man har børn eller ej.

Den nye regering har varslet div stramninger, med stærkere krav om at arbejde for de penge man får af samfundet, det synes jeg kan være et skridt i den rigtige retning, noget afhængigt af den konkrete udformning.

Jeg har skrevet det mange gange før, vi skal have et socialt sikkerhedsnet, men ingen hængekøje!

Jeg er er SOCIALDEMOKRAT, begge dele af ordet lige vigtige, mens de tre herrer du nævner var hhv NATIONALSOCIALIST og to KOMMUNISTER, ingen af dem var hverken sociale eller demokrater!

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-01-12 18:38

Ja, men fælles for de tre var, at de var socialister, og Socialdemokraterne samarbejdede med nazisterne under 2. verdenskrig, så det der med, at du tydeligt markerer, at du er socialdemokrat, det tager jeg med et vist forbehold. Socialdemokrater er jo bare en blanding af kommunister og nazister. Det var blandt andet en af grundene til, at jeg meldte mig ud af partiet i sin tid. Der var for mange spor tilbage til de kedelige diktatorer.

Helle Thorning er jo også en slags diktator. Alle regler gælder for alle borgere - bare ikke socialdemokrater. Vi vil styrke folkeskolen, men vi sender vores børn i privatskole. Vi vil have, at bilisterne skal betale for at køre ind i et bestemt område, men vi laver ringen, så vi selv undgår beskatning. Vi vil have, at millionærer skal betale mere i skat, men vi opfinder alverdens mærkelige skattefradrag, så vi politikere undgår det. Vi lover billigere bus- og togbiletter, men hæver dem efter valget, og vi kører stadig selv gratis i offentlig transport. Sidst, men ikke mindst, mener vi, at hele folketingsvalget 2011 skal handle om afskaffelse af efterlønnen eller ej, og vi går til valg på, at vi ikke afskaffer efterlønnen, men når vi skal stemme om det i folketingssalen, trykker vi på den grønne knap.

Jeg har en enkelt ting at sige om socialisme: Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-01-12 18:58

Selvfølgelig kan man leve AF at få børn.

Når du har barselsorlov, behøver du for øvrigt ikke at stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Så der kan du i princippet ligge hjemme på sofaen og blive dummere og mere uintelligent foran socialistfjernsynet på DR.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-01-12 19:03

Til lykke med din nylige omvendelse, håber for dig du bliver ved med at være glad for dine nye venner

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-01-12 19:14

Ja, det er jeg selv glad for, når jeg er blevet løjet så meget op i ansigtet, som du har, vagnr.

Jeg har også længe vidst, at der var noget galt med dine holdninger. Du har ikke så meget med virkeligheden at gøre. Du oplever den i hvert fald ikke selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-12 19:31

Du må da have mindst 30 børn med den hjernekapacitet du besidder

Dummere KAN man du ikke udtale sig...

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-01-12 19:44

Prøv at læse din besked igennem igen, refi. "Dummere KAN man du ikke udtale sig..."

Du burde starte på et danskkursus i morgen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-12 19:51

Ja - du har nok ret - det sidste var i 50erne

Men byt du bare "u"et med et a - så mange celler er der vel tilbage

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-01-12 21:13

Citat
Ja, det er jeg selv glad for, når jeg er blevet løjet så meget op i ansigtet, som du har, vagnr.

Det vigtigste er at du er glad, det løfter jo vores happiness-indeks en del

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 15-01-12 23:39

Øv, nu gik der "du er dum" i debatten. Stop skænderiet og argumentér i stedet.
Det er rigtigt som vagnr skriver, at det biologiske formål er formering, men jeg sætter spørgsmålstegn ved, om det også er det mest hensynsfulde og hensigtsmæssige, når vi nu er blevet så mange, at vi f.ex. er ved at overfiske havene.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-01-12 04:45

Der ER jo en modsætning mellem Dk og det meste af vesten (samt Kina, pga etbarnspolitikken), og store dele af resten af verden, når det gælder antal børn

Vi i I-landene har "brug" for flere børn, for på langt sigt at bevare vores rigdom og velfærd, samtidig med at vi (indtil videre minus Kina set pr. indbygger, men ikke i samlet ressourceforbrug) klart er dem, der trækker mest på ressourcerne, skaber klimaforandringer mv.

Vi har nu i Dk flere på offentlig forsørgelse, end i arbejde, og en meget stor del af det problem skyldes de små ungdomsårgange. Der er simpelthen ikke nok unge i forhold til de opgaver vi skal løse, og skattebyrden kan blive så stor at flere af dem måske vælger at sige farvel til landet, efter de har fået deres skattebetalte uddannelse. Jeg ved ikke om tallet stadig holder, men for nogle år siden var I-landenes ressourceforbrug pr. indbygger 30 gange højere end U-landenes.

Billedet er i mange U-lande det stik modsatte, masser af unge, der ofte ikke kan få en uddannelse, ikke kan få arbejde og derfor ikke bidrager til landenes udvikling og økonomi.

"Svaret", hvis der er et, må ligge i et meget mere rationelt forbrug af alt, fra energi til fil fødevarer, genbrug af råstoffer, MEGET mindre forbrug af kød (Dk importerer LANGT flere kalorier af fx sojabønner til fodring af svin (firbenede) end vi producerer), dyrkning af fisk i stedet for at fange de vilde, højhastighedstog i stedet for fly, krav om at nybyggeri skal være plus-energi, at gamle bygninger skal energirenoveres osv.
OG, mindst ligeså vigtigt, sørge for at begrænse den globale befolkningstilvækst.
Der er vist ikke noget nyt eller overraskende i det for ret mange mennesker i verden, problemet ligger i at få ALLE til at trække på samme hammel.

Hvor vanskeligt det er har vi efterhånden set i årevis på klimaområdet, den ene COP efter den anden, jeg tror de bruger mere energi på at gennemføre de årlige stormøder end de sparer. I det mindste kunne de holde videokonferencer, i stedet for at flyve verden tynd efterladende en sky af CO2 efter sig!

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 16-01-12 06:17

Der gik ikke "dum i debatten", før vagnr trak debatten ned på et meget lavt niveau ved ikke at anerkende virkeligheden, fordi han altid har siddet i en chefstilling på et lukket kontor, og at han derfor ikke kender til den!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 17-01-12 09:45

Det kan da godt være at du har ret i at livets formål er at vi skal formere os ligesom dyrene vagnr, men hvis vi som idag kan se at det er begyndelsen til enden for alt liv her på jorden, så har vi sku en forbandet pligt til at ændre tingene og hvis folk er så dumme at de ikke selv kan se det så må nogen jo hjælpe dem på den ene eller den anden måde.
Vi kunne jo starte med at lade være med at sige dumme ting som, har i fået et barn? det er jo et mirakkel, nej det er det altså ikke selv lopper får yngel og jeg ser ikke nogen forskel på de to ting.
Mennesket har åbenbart kun en dagsorden slå ihjel og æd, fæld alle skove ogb lav marker istedetfor.
Jeg er virklig imponeret over menneskets IK, den forbløffer mig stadigvæk.
Jeg kan kun samligne mennesket med en ting nemlig en virus den breder sig også uhemmet og samtidig med at den ødelægger alt på sin vej for til sidst at slå det ihjel den bor i.
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-12 10:02

Citat
Det kan da godt være at du har ret i at livets formål er at vi skal formere os ligesom dyrene vagnr, men hvis vi som idag kan se at det er begyndelsen til enden for alt liv her på jorden, så har vi sku en forbandet pligt til at ændre tingene

Du vil ALDRIG kunne ødelægge menneskeheden ved at "producere" flere

De vil dø en helt "naturlig" død når de når et vist antal - de vil simpelthen dø af sult

Mig bekendt er hverken indere, kinesere eller japanere udryddet endnu

Derimod vil hele klodens liv på et tidspunkt starte forfra eller uddø - om ikke før så når klodens resourser er opbrugt.....

Kommentar
Fra : prio

Dato : 17-01-12 23:13

Indlæg fra vagnr den 3-11-11 kl 16.08:

http://www.information.dk/telegram/240027

Citat
Lidt mere tal, nu føder indvandrerkvinderne FÆRRE børn end gammeldanskerne!

Hvad fanden bilder de sig ind at modbevise vores fordomme??

Tja, man kan jo læse denne "forskning", som det passer een.

En mere kritisk bruger af Information skriver følgende:

"En feel good-historie baseret på enten talblindhed, eller bevidst fordrejning.

Det er mig en gåde, hvorledes denne uvederhæftige, politiserende “forsker” kan bibeholde sin faglige stolthed og proffesionelle integritet, på baggrund af sådan en omgang tal-hokus-pokus.

Hun er jo direkte medvirkende til at skabe falske og misvisende øjebliksbilleder af samfundsudviklingen. En praksis der strider imod alle oplysnings-, forsknings- og åbenhedsprincipper.

Principper man stadig havde et spinkelt håb om var god tone på universiteterne. Åbenbart ikke.

Hvis hun i stedet havde udtalt sig som privatperson eller politiker, kunne man (vanen tro) have taget udsagnet med et gran salt, men det her er simpelthen ikke i orden."

Kommentar
Fra : prio

Dato : 18-01-12 00:00

Ja, vi har vel brug for, at der bliver født lidt flere børn i disse år.

Vel at mærke af forældre, der har evnerne og overskuddet til at sikre disse børn en god og kærlig opvækst, så de bliver velfungerende samfundsborgere, som forhåbentlig vil uddanne sig, deltage på arbejdsmarkedet, og være et plus for samfundet.

Desværre har mange af forældrene til de store børneflokke i DK i dag ikke evnerne til at varetage deres børns opvækst, og påvirke dem i den rigtige retning.

Man har tit den opfattelse, at børn i mange storfamilier nærmest får lov til at "opdrage" sig selv.

Selv med massiv støtte (også økonomisk) fra samfundet ender det ofte med, at børn fra disse storfamilier bliver ulykkelige mennesker, som ikke bidrager med noget positivt til samfundet i deres voksentilværelse, men tværtimod ender på passiv forsørgelse og ofte i kriminalitet.

Hvordan skal man så få de velfungerende forældre til at få flere børn? - hvis de har lyst til det?

- forældre, der så vidt muligt forsørger deres egne familier og er en del af arbejdsmarkedet.

Hvordan pokker skal de få råd til og overskud til at sætte flere børn i verden, når de samtidig - via deres tårnhøje skatter - skal forsørge urimeligt mange andre børnefamilier og andre borgere på overførselsindkomster.

På den måde som vi har skruet vores samfund sammen i dag, vil det aldrig komme til at fungere.

Et samfund, hvor det ofte ikke kan betale sig at arbejde.

Et samfund, hvor mange ikke interesserer sig for selv at forsørge deres egne børn.

Nu er kontanthjælpsloftet fjernet, og der er igen børnecheck til alle børn i fremtidige storfamilier.

Vi risikerer snart at forsørge vores velfærd ihjel.

Bare der snart igen var valg, så danskerne kunne få en chance for at bevise, at de er blevet klogere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-01-12 00:53

Prio, du har da ret i, at et af vores problemer er, at de begavede, højtuddannede, med de gode jobs osv, får færre børn end tumperne.

Måske er det i virkeligheden, hvor perverst det end lyder, darwinisme, tumperne er bedre egnet til vores samfund Men billedet er meget værre i fx Italien, Spanien osv., der får de højtuddannede kvinder nærmest ingen børn

En af grundene er, at de højtuddannede i Dk får deres første barn i midten af 30'erne, ikke ligefrem "De unge mødre", og ofte bliver det kun til et, så er biologien nogenlunde tilfredsstillet, og karrieren ikke sat helt på hold.

Jeg har haft mange samtaler med mine fantastisk dygtige kvindelige akademiske medarbejdere, hvor det gik op for mig, at deres forventninger til manden i deres liv var ridderen med den hvide Rolls-Royce. Han skulle samtidig være bedre uddannet, rigere, have en bedre stilling, OG passe ungen, hente og bringe til daginstitutionen, lave maden, gøre rent osv, og være en superelsker!!!!

Det lød som Romanbladet

Jeg sagde altid til dem, at de skulle have fået to børn under studiet, så ville de heller ikke opleve diskriminering når de søgte arbejde. Men nu skulle de tage og finde sig en kvik håndværker, han kan (som regel) hente ungen, før mor får fri, købe ind, og rense afløbet (måske på flere måder)! Det var der, desværre for dem ikke nogen der gjorde

En af dem fik som 40-årig et anonymt donorbarn, hun fortæller det er hårdt, samtidig med at karrieren skal passes, det tror jeg gerne

I øvrigt har vi ligehaft et valg, vi er heldigvis blevet klogere, nu kan det kun gå fremad

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-01-12 03:48

Citat
Det kan da godt være at du har ret i at livets formål er at vi skal formere os ligesom dyrene vagnr, men hvis vi som idag kan se at det er begyndelsen til enden for alt liv her på jorden, så har vi sku en forbandet pligt til at ændre tingene og hvis folk er så dumme at de ikke selv kan se det så må nogen jo hjælpe dem på den ene eller den anden måde.

Tak alan57
sådan skal det siges! Var ved at skrive noget lignende selv, men droppede det, fordi det ikke rigtigt ...

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 18-01-12 10:30

Hej hjkofoed at du har fået 2 sønner gør jo ikke noget hvis vi giver dem den viden vidre vi har samlet sammen, så det får en virkning fremover.
Vi er nød til at opdrage de børn vi får så de forstår meningen.
Lige en sidste ting mens jeg er ved det hvad med at stoppe med at hjernevaske vores børn til en religion som det bliver gjort idag, lad da vores børn selv bestemme hvad de vil tro på når de bliver voksne.
alan57

Kommentar
Fra : prio

Dato : 18-01-12 14:03

http://www.bt.dk/politik/carina-har-6.800-kr.-ekstra-om-maaneden-fordi-hun-er-mor

De "fattige" storfamilier er ikke få fattige endda, og her fra 1. januar er deres økonomi blevet endnu bedre - takket være den nuværende regerings gavmildhed med andres penge.

Hvem har bildt disse politikere ind, at det koster mindst 6000 kr ekstra om måneden at have en barn???

Er det virkelig det beløb, som en højtuddannet person bruger på sit eget afkom?

Så kan jeg fortælle, at de lever i en virkelighed laaaaangt fra den gennemsnitlige dansker!

Hvorfor skal enlige uden børn leve i fattigdom, mens børnefamilier skal begaves i den grad, så de ikke kan se noget formål i at forsøge at komme ud på arbejdsmarkedet.

Det at blive forsørget af staten går i arv.

Man gør de forsørgede storfamilier - ja, forsørgede børnefamilier i det hele taget - en stor bjørnetjeneste.
- og dermed hele samfundet.

- og man håner og latterliggør de forældre, der sætter en ære i at forsørge deres egen familie - selv i et lavtlønsjob, hvor det vitterligt ikke kan betale sig rent økonomisk.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-01-12 04:51

Det kan du lige regne med, at jeg har allan57
Så i viden om, at en af menneskehedens største farer netop er vores antal i kombination med vores rejseaktivitet, idet nye dødelige infektioner nu kan brede sig til alle mennesker før vi har chancen for at finde modgifte mod dem.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-01-12 05:27

Sådan hjkofoed skal det gøres.
Og til prio hvornår har du nogensinde set en eller flere politiker tage penge fra deres egen pung/tasker?
desuden er alle de penge de giver ud ikke deres, men det er sku heller ikke dine min ven det er penge som du har betalt i skat, men jeg kan da godt se at de skulle havde spurgt dig og andre misundlige om lov til at bruge dem først, du må undskylde mig men jeg er dum nogen gange, du skulle have været spurgt, før de gav nogen af dine skattepenge ud, og har disse mennesker virkligt fortjent en håndsrægning overhovedet?.
Vi skal tilbage til gamle dage hvor man måtte ned på kommunen for at stå i kø efter nogle træsko til de 3 børn der ikke har noget fodtøj, vi kan jo ikke have at folk kommer rendende efter penge og almisser heletiden, der må sku være en kant.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-01-12 06:37

Citat
Så i viden om, at en af menneskehedens største farer netop er vores antal i kombination med vores rejseaktivitet, idet nye dødelige infektioner nu kan brede sig til alle mennesker før vi har chancen for at finde modgifte mod dem.

Gode gamle Malthus får sikkert ret en dag i, at menneskeheden bliver decimeret af sult/krig/sygdom, men jeg tror nu alligevel, at vi modstår epidemier langt bedre end under den sorte død i 1300 tallet, eller den spanske syge lige efter 1. verdenskrig.

Bare prøv at tænke på hvordan det er gået med AIDS, fugleinfluenza osv, det er jo ikke rigtig noget der koster (mange) liv i den vestlige verden.

Jeg er mere bekymret for konsekvenserne af klimaproblemerne, vandstandsstigninger og dårligere høst mv kan virkelig rykke rundt på mia. af mennesker.

Vores største problem er utvivlsomt ANTALLET af mennesker på kloden, da jeg blev født i 1950 var der ca 2,5 mia, nu er der 7!

Man kunne ønske sig at se paven uddele kondomer fra Vatikanet eller på sine ture rundt i verden, men det kræver mindst en ny pave, og de andre mellemøstlige religioner har det samme budskab til fælles "Gå ud i verden og mangfolddiggør jer!"

Men stadigvæk, der er en konflikt mellem hvad kloden har brug for og hvad de enkelte lande, som Dk, har brug for på kort sigt.

Men både vi og verden som helhed ville sikkert have gavn af to børn pr kvinde, som max. Det ville på kort sigt stadig betyde flere mennesker på jorden, men på langt sigt en faldende befolkning