/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Visa Skift dit password
Fra : svendgiversen
Vist : 976 gange
50 point
Dato : 03-11-11 11:02

Jeg fik et mail om at jeg tre gange havde indtastet forkert password på mit Visa / Master kort

med opfordringen:

Skift dit password,

men er det rigtigt, eller hvor kommer det fra?

Har andre fået lignende meddelelser??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-11-11 11:04

den skal du ignorere

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-11-11 11:08

Ja de bliver sendt i massevis . Kun de troskyldige tosser svarer på den slags. Bankerne advarer på deres hjemmeside.
Du skal ALDRIG opgive din pinkode til noget betalingskort på nettet. Du skal også kun opgive kortnummer til nogen som du har god tillid til, og aldrig som svar på en mail.

Den mail du har fået er fup fra nogen ,som prøver at franarre dig din kode.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-11-11 11:09

Foretag intet uden at tale med kortudsteder, de fleste af disse meddelelser er falske, lavet for at lokke kortnummer og pinkode ud af dig.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-11-11 11:38

Du kan ikke ændre KODER over nettet.
Med mindre du er tosset nok til at gøre det
Du skal i banken - HVIS der er tilfældet.

Er det en mail, så se lige efter hvem den kommer fra,
og smid adressen videre til din bank.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-11-11 11:38

det er spam, slet mailen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-11-11 11:39

NB:
Jeg mener, at taster du forkert, mere end tre gange,
så beholder/ lipper forretningen kortet eller bank automaten beholder det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-11-11 11:40

Hvis Du havde indtastet Din pinkode 3 gange forkert i træk var kortet blevet låst.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-11-11 11:40

Citat
så beholder/ lipper forretningen

så beholder/ klipper forretningen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-11 12:08

Heldigvis havde jeg lige brugt mit danske Visa kort uden problemer,
men jeg har et grænse kort med €, som ikke bruger så tit,

og så har jeg et Master kort, via min forsikring i IDA, og her kan jeg ikke huske koden?
(som jeg har indtastet på farvekort kode, men jeg husker ikke hvilken farve??).

Så jeg kunde have indtastet forkert 3 gange, dog over lang tid...

Noget der også generede/afslørede var at vort danske ø ikke kunne skrives i opfordringen,
jeg vil kontakte min bank, og håber jeg også har advaret andre om lignende skift password mails.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 03-11-11 12:22

Hej
Nu er det ikke pinkode, som jeg læser det med en selvvalgt kode som idenficerer kortholder som mastercard bruger, har du tastet forkert 3 gange skal du kontakte nets som stiller dig nogle spørgsmål om kring kontoen og iditenficerer dig som kortholder og nul stiller din kode.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-11-11 13:12

Det nytter ikke noget du kontakter din bank, den har ikke noget med det og gøre. Det er nogle IT-kriminelle der prøver og lokke dine kort oplysninger ud af dig så de kan bruge det til og købe vare på nettet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-11-11 13:15

den slags mails skal bare slettes uden at åbne dem. det er altid fup. hvis det var fra din bank, ville du få en telefonopringning og et brev med posten

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-11-11 13:45

Citat
Så jeg kunde have indtastet forkert 3 gange, dog over lang tid...

I det tilfælde du taster forkert, ophæves den forkerte tastning første gang du taster den rigtige
kode og du har igen 3 forsøg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-11-11 14:45

Citat
Det nytter ikke noget du kontakter din bank, den har ikke noget med det og gøre.

da hellere Banken end svare på en mail...
Banken kan henvise til andre/ min Bank hjælper med det de kan,
så ved jeg ikke hvilken Bank du har - som ikke kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-11-11 15:09

Hej Svend.
Jeg har netop i går selv modtaget samme mail.
Min bank bad mig om at vidersende den til dem. Det er absolut ikke noget du skal åbne.
Nordea har sat advarsel på deres hjemmeside.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 50 point
Dato : 03-11-11 15:11

Se her Svend.
Citat
Advarsel - ny bølge af falske e-mail med Nordea som afsender
Falske e-mail med Nordea som afsender er sendt til vilkårlige mailadresser med overskriften: ”Haster! sætte et password på dit kort”.
Nordea kontakter aldrig kunder pr. e-mail for at bede om cpr-numre, adgangskoder eller anden følsom information. Man skal derfor aldrig følge opfordringerne i den type e-mail, men derimod slette e-mailen med det samme.

Har du modtaget en lignende mail skal du:
•undlade at besvare mailen
•undlade at klikke på linket
•slette mailen fra indbakken og papirkurven
Det anbefales, at du opdaterer dit antivirusprogram og efterfølgende foretager en scanning af din pc.
Hvis du allerede har oplyst dit kortnummer, kontrolcifre og kode, skal du hurtigst muligt sørge for at få spærret det/de kort, du har afgivet oplysninger om. Det kan du gøre ved at kontakte din filial eller Nordeas spærreservice på 33 33 22 49. Ringer du uden for bankens åbningstid, kan du kontakte Nets på 70 33 70 80 for Visa/dankort eller på 70 33 30 40 for MasterCard.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-11 15:26

Tak for svaret piaskov.

>Har andre fået lignende meddelelser??
Altså Ja...