/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Metodister ??
Fra : dabj
Vist : 1329 gange
300 point
Dato : 01-11-11 15:27

Et ægtepar med 10 børn alle født i Strandby, Elling S. Hjørring A.
Alle døbt i Strandby Metodistkirke, men hvordan pokker finder man dem??
Har metodistkirker ejne kirkebøger??
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-11-11 16:31

øhh-egne

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 01-11-11 16:46

Så vidt jeg husker, ja... Prøv at kontakte dem: http://www.strandby-metodistkirke.dk/kontakt.html

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 01-11-11 16:50
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-11-11 17:23

->gywerd
Det er nok nemmest at kontakte kirken.
Jeg kan i hvert fald ikke finde noget på nettet fra andre kirker end folkekirken.
Troede egentlig at alle skulle indberette til staten.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-11-11 09:05

du skriver
Et ægtepar med 10 børn alle født i Strandby, Elling S. Hjørring A.
Alle døbt i Strandby Metodistkirke, men hvordan pokker finder man dem??

har du prøvet at se i kirkebogen for elling sogn hjørring amt?
her er et opslag nr. fra kirkebogen
Elling Horns Hjørring Elling 1931 1937
opslag 6 nr.12
anmeldt af metodist præsten
senta

Accepteret svar
Fra : gywerd

Modtaget 300 point
Dato : 02-11-11 18:13

Jo, dabj... Alle kirker, der tager sig af fødselsregistrering skal indberette til de offentlige myndigheder - idag sker det fx gennem den Elektroniske Kirkebog. At det i 30'erne gik gennem folkekirkepræsten er ikke utænkeligt. Netop i dette tilfælde er du lidt heldig... Præst i Strand Metodistkirke, Jørgen Thaarup er både ministerialbogfører og formand for landsledelsen; så han kan både hjælpe dig med opslagene og mere generelle oplysninger... Fx hvordan foregår dåb i Metodistkirken? Måske ved han eller en af kirkens ældre medlemmer mere om familien med de ti børn...

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 02-11-11 18:22

Tak for svaret gywerd.
Og tak for hjælpen, jeg kontakter ham i morgen.