/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
katte seng de første dage
Fra : susss
Vist : 299 gange
50 point
Dato : 31-10-11 08:39

Er der nogen som kan fortælle mig ...hvor føler katten sig mest tryg hvis du kommer hjem med en ny kat eller killing og den skal sove hos dig de første dage...kan man godt lukke den ude i gangen også falder den helt til ro i sin egen lille kattekurv ? eller er det som med en hundehvalp der har behov for at lægge ved siden af sin nye ejer i dens hundekurv...??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-10-11 11:07

Katte finder hurtigt deres eget sted. Du skal ikke regne med at en pussenusset købekurv er noget den kan lide.

Normalt vil en kat finde et sted som ligger lidt højt, for at undgå træk og kulde ved gulvet.
Det svarer også til dens forfædres opførsel i naturen.
Hvis den vælger at ligge ovenpå sengen er det om at jage den ned omgående.

Et tæppe eller skind i en lænestol vil den sikke finde meget fint.

En kurv på gulvet i en gang med yderdør er for dårligt.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 31-10-11 11:39

Transor tak for svaret..men den skal nu ikke ligge på noget gulv, vi har en rigtig fin vindues karm dejlig lille kurv som er godt forret med puder og tæpper, der var vores gammel kat rigtig glad for at ligge og tage sig en lang lur.Der er også varme i gulvet hele vinteren så ikke nogen kold gang til vores katte Hos os bliver dyrerne behandlet godt. Men var mere i tvivl om kan de lide at være alene de første par nætter ??

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 50 point
Dato : 31-10-11 12:00

Selvfølgelig kan den være alene:
du har sikkert fået den i den alder, hvor den normalt ville
blive smidt ud af sin mor, alligevel.
Mine katte, har altid fået lov til at ligge hvor det passer den/ ikke mig.
For tiden ligger den i sofa´ens ryg-pude, ellers ligger den i en
hjemmeslavet ´kasse´ foret med et tæppe, i vinduet, så kan den følge med i alt.
Om vinteren ligger den som regel tæt på brændeovnen og nyder livet.
Men til en ung kat = masser af legetøj, og det behøver ikke være købt,

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-10-11 15:15

Det lyder som om du har den rette omsorg for en kat.

Tæpper og puder skal nok vaskes grundigt eller udskiftes, hvis de har været brugt af en anden kat.

Katte er fra naturen ikke flokdyr som hunde. De er bedst sig selv og alene, bortset fra de helt små killinger og voksne i parringstiden, hvor hannerne gerne vil rive øjnene ud på hinanden.

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 31-10-11 17:42

Tak for svaret nomore. Tak for svaret...vi har ikke købt katten endnu men skal have en snart..så det er jo meget rart med lidt vejledning..vi har haft kat men ikke fra killing af .

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-10-11 19:38

DEN skal sikkert nok OVERLEVE...
Og som andre har peget PÅ...
Det er et nat-dyr/ og helst ALENE-DYR
----
Ikke sagt at en kat ikke skal kradse sin herre/ og herren sin KAT klø/ tæske...
Mine små-kravl - har som skrevet - altid haft fri ADGANG til alt.
Men dårlig IDE, at lade den ligge i sengen, hvis du er en urolig person,
så kommer MIS sikkert bare i klemme, da den jo ikke lige ved alt.
Hvad der foregår??? under en dyne.
Og så kan man JO BARE tænke på?
hvordan sådan´t et lille kravl - kan finde ind under en meget stor dyne...
-

Nå_ men du finder sikkert ud af det = hen-ad ? kattens velfærd/ SPINNERI _ vej
Og: Som en JÆGER, sikkert vil sige = dyr tænker ikke?
NEJ: men de GLEMMER fandme heller ikke.

Så et eller andet er der altså ? mellem dyret´s øjne og øre
-----
Man kan få det mest kærlige dyr/ eller modsat.
Afhænger helt og holdent af dem der fodrer _ katten.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-10-11 19:41

NB:
Nu skrev TRANSOR at man helst skulle smide det GAMLE ud?
selv kunne min snart 12 årige killing GODT lide at ligge
på den `gamles´´ plads, med eller uden lopper osv.
Ny killing = gammel hankat, den følte sig tryg, ved at have smidt den gamle UD.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 02-11-11 06:43

Jeg har skam heller ikke tænkt mig at smide min kurveflet ud den kan få med haveslangen også er det det...den er i forvejen helt ny næsten da..ikke brugt meget..og puden er vasket i maskinen så er det fint igen..så kan man da også bare bruge penge hele tiden