/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Skat.
Fra : piaskov
Vist : 1096 gange
100 point
Dato : 30-10-11 20:44

Davs.
Jeg har fået lov til at låne min mors profil til et spørgsmål.
Vi kan ikke blive enige.
Så hvem ved hvad ?
Jeg er pt elev ved staten. Er bagudlønnet.
Er udlært d. 31/12 og pr. 1/1 2012 fastansat ved staten og bliver forudlønnet.
D.V.S. at jeg d. sidste bankhverdag i december md. for løn for både dec. og jan.
Spørgsmåler går så på om der bruges 2 skattefradrag. Altså december md.fradrag til decembers løn og jan. fradrag til den løn jeg får forudbetalt d. sidste bankhverdag i dec.
V.H. C.J. Skov.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-11 21:06

Du skal selvfølgelig have din december løn, fratrukket den mindre skat du har i år som elev.

At du så bliver forudlønnet ved staten, det vidste jeg ikke; alle andre må arbejde før de får hyre.

Men du må have lavet en forskuds beregning af den kommende højere skat for den større indtægt,
den skal så fratrækkes i din (foreløbig ufortjente) janiuar løn...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-10-11 21:09

Jeg bliver tjenestemands ansat . Derfor er det forudlønnet .
Og jeg skal nok gøre mig fortjent til den løn.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-10-11 21:10

Med andre ord så "skal" jeg ha' 2 stk. lønsedler ?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 30-10-11 21:16

December lønnen bruger december skatteoplysninger/fradrag.

Januarlønnen bruger januar skatteoplysninger/fradrag.

Uanset om det er forud eler bagud.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-10-11 21:23

Hej med dig. Du får begge skattetræk, en på hver sin løn. Og tillykke med uddannelsen. Jeg er især glad for at der er nogle der vil passe på dem du passer på, for jeg bor lige ved siden af.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-11 21:25

Jeg ved ikke om du får to lønsedler, hvis det er samme sted du er ansat som elev og tjenestemand?
Men jeg tror det; det vil nok være det letteste at administrere.

Men der er i hvet fald to forskellige løn bidrag på din/dine lønsedler,
den for december som elev, og den for januar som tjenestemand.

Noget vi bør have afskaffet...
Hvis du forlader jobbet, skal du så betale den utjente løn tilbage??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-10-11 21:26

Dav granner. Mor har fortalt om dig. Og tak for tilbuddet om at låne din ovn i sin tid. Men jeg fandt ud af det.
Det var ellers pænt af dig. Jeg har nu fået en god stor en for vi er flyttet til Ballerup.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-10-11 21:28

Svendgiversen. Hvis jeg forlader jobbet. Hvad jeg ikke har tænkt på så har jeg en opsigelsesperiode på 3 md.
Så får jeg ikke løn i den sidste md. Værre er det ikke.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 30-10-11 21:29

Svendgiversen

Citat
Hvis du forlader jobbet, skal du så betale den utjente løn tilbage??

Man har altid et opsigelsesvarsel.... ulempen er så bare, hvis man får nyt job,hvor man er bagudlønnet, så mangler man en månedsløn

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 30-10-11 21:38

Tak for svaret Bille1948.
Det var til at forstå.
Og æv. Min mor havde ret. Så nu skal jeg bage pandekager næste gang jeg ser hende.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-10-11 07:24

Tak for point