/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Billeder ses ikke i Picassa.
Fra : ilgp
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 30-10-11 16:29

Efter jeg er begyndt at gøre mine billeder mindre i programmet paint, kan billedet ikke ses i Picassa. I Picassa kan man kun skære noget af billedet, men ikke gøre det mindre. Er der en måde at undgå dette på så det formindskede billede kan ses i Picassa? Håber der er en som har en løsning på dette.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-10-11 17:37

Hvorfor gør du dine billeder mindre?
Hvilket format får du ud af operationen?

Microsoft Office Picture Manager er et meget bedre alternativ til Pint...

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 30-10-11 18:02

Hej. Det er billeder jeg bruger på andre hjemmesider. De kommer ned på 25-50 KB. Det program du nævner er det et som man kan hente gratis? Er det på dansk? Jeg er ikke så god til det engelske.

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-11 19:05

Jeg har det i Officepakken fra
Microsoft....

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 30-10-11 19:51

Tak for svaret webm.

Kommentar
Fra : kimm01

Dato : 30-10-11 19:58

du skal da helt sikkert bruge det nemmeste program til dette http://imageresizer.codeplex.com
på internet billeder og på computer skærme kan det ikke ses at billedet er gjort mindre (altså kb/mb)

det er oprindeligt et microsoft program, men dette er lavet så det virker til fx windows 7

når du uploader til picasa kan du under værktøjer-> indstillinger vælge fanen webalbum her kan du i den øverste drop down liste vælge "lille: 640 pixels"

Kommentar
Fra : susss

Dato : 31-10-11 08:36

Hej jeg har Picasa 3 har lige prøvet at gå ind i fotofiltre og redigeret et billede ned til 50 kb....bagefter åbnede jeg picasa og den læste med det samme det lille billede ind også kunne jeg se billede, men ok det var meget småt..var det som du mente ikke virker hos dig ?? det virker her men med fotofiltre først.