/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
taletidskort
Fra : lham
Vist : 757 gange
50 point
Dato : 29-10-11 11:21

Har anskaffet en meget billig mobiltelf som kun skal bruges som "nødtelefon"

Kan ikke finde ud af hvad taletidskort er /fungerer.

Jeg har brug for noget der gerne giver mig samme nummer som jeg har ( men det er vist umuligt/dyrt )-kan dog også klare mig med nyt nummer.
Så lav oprettelses pris som muligt.
ikke noget med at beløbet slettes/reduseres hvis mobilen ikke har været brugt et vist antal minutter i en vis periode-altså standby forbrug okr eller meget meget lavt-minutpris og opkaldsafgift ikke afgørende.

Hvad gør jeg hvor får jeg fat i sådan noget ?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 60 point
Dato : 29-10-11 11:29

Hejsa.
Få dig M1 gratis.
https://m1.dk/BlivKunde/Opret/Gratis50/
Vi bruger ikke andet til nødtlf.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-10-11 11:31

Citat
Hvad gør jeg hvor får jeg fat i sådan noget ?

Som beskrevet ovenfor. Du får 50 kr hver md. du kan ringe for. Hvis du ikke bruger dem bliver de slettet d. 1. i hver md. og du får 50 nye kr.
Med andre ord det resterende beløb bliver ikke overført...men hvis du bruger mere end de 50 kr. koster det.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 29-10-11 11:48

Jeg benytter selv M1 med 50 gratis men det er ikke 50 kr. du får hver måned.
Det er 50 minutter og 50 SMS'er Når du bliver oprettet kan du vælge mellem at overføre dit nuværende nummer (koster noget) eller vælge et nyt nummer fra en liste som M1 viser dig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-10-11 12:52

Taletidskort er ALTID den dyreste løsning, og er en brugerform som teleselskaberne tjener kassen på.

Desværre er der så mange måder, at man skruer sådanne forbrugsmønstre sammen på, at de er svær sammenlignelige.

På den ene af mine telefoner, har jeg haft taletidskort hos CBB. Det var ret dyrt i forhold til mit forbrug/behov, så jeg fik ændret det til et 99 Kr. abonnement, med fri tale til alle på samme netværk, 2 timers fri tale til andre netværker i DK, fir SMS og MMS. - Det passede bedre til mit behov; men vil være forskelligt fra person til person.

På den anden telefon har jeg et godt gammeldaws abonnement hos TDC. Det har de forspurgt om, om jeg ikke kunne tænke mig at ændre til et af de mange andre muligheder de har.
Det har jeg så regnet på, og resultatet er at jeg beholder den gamle abonnementsform, da det er langt den billigste FOR MIG!

Men hvis jeg hopper på deres begede limpind, så klapper selskabet i deres små hænder, og siger: Så gik han også i vores fælde.

Så prøv at lave nogle forskellige beregninger for, hvad du har størst fordel af! - Jeg ved det er en svær opgave, men det kan godt betale sig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-11 13:18

For nylig skiftede jeg til Lebara, jeg blev træt af at skulle betale et beløb hver måned fordi jeg ikke havde brugt for minimums beløbet, der er ingen minimums forbrug hos Lebara:
http://www.lebara.dk/
Jeg beholdt mit nummer og fik 25 kr. at starte med, altså ingen udgifter for at beholde det gamle nummer, Lebara opsagde mit gamle nummer det var også gratis, og hvis man vælger automatisk optankning så koster det 19 øre i minuttet at snakke og 10 øre pr. sms, priserne er 10 ører dyrere hvis man vælger selv at fylde på online

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-10-11 13:57

Citat
men det er ikke 50 kr. du får hver måned.

Passer ikke grow...jeg har netop modtaget en sms fra M1 hvor de skriver jeg har 8.30 kr tilbage.

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 29-10-11 15:03
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-11 16:33

Ikke så påståelig piaskov
Citat
Gratis 50 er et lidt specielt taletidskort fra M1 – Du får gratis 50 SMS og 50 minutter taletid om måneden fra M1 – Uden nogen betaling eller opkaldsafgift. Lyder det for godt til at være sandt? Det er det ikke – Men bruger du mere end 50 SMS eller 50 minutter tale, så skal du betale. Så koster det det 50 øre pr. minut, 18 øre pr. sms og 50 øre – plus der er opkaldsafgift.
citatet er fra Taletids kort guiden, men det lyder da som det bedste bud hvis man med sikkerhed ved at man ikke vil bruge mobilen til opkald

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 30-10-11 07:22

Tak for svaret piaskov.
M1 ser ud til at klare mit behov for nødtelefon helt gratis så længe "der ikke er nød"
Er bestilt , så må jeg se om det er gratis !

Kommentar
Fra : grow

Dato : 30-10-11 08:25

Jeg tror du bliver tilfreds med M1 som nødtelefon. Desværre er der en lille fælde i gratis 50 da du skal bruge den min. en gang om måneden på et opkald af min. et par. sek varighed for au undgå et månedsgebyr på 12,50 kr.