/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Æblegrød....
Fra : axelbjarne
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 28-10-11 20:46

Jeg har kogt til æblegrød på Inge-Marie æbler - men jeg mener, at det smager lidt stærkt, i forhold til andre sorter jeg normalt bruger -

Jeg må lige indskyde, jeg satte min demente mor til at koge æblerne, hun skal selvfølgelig ikke have skyld for noget, men de har det jo med at glemme....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-10-11 21:19

Mon ikke du tænker på Ingrid Marie? Jeg synes grøden af dem smager dejligt, men smag og behag er jo forskellig:
Her er et par idéer til dig:
1. Du kan koge lidt grød af nogle andre æbler og så blande det i.
2. Eller bruge det i æblekage, hvor flødeskummet jo mildner smagen noget.
3. smag grøden til med lidt vanilie
4 server grøden med mælk
5 brug grøden i kager

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 110 point
Dato : 28-10-11 21:29

I øvrigt siges det at jo længere grøden koger, desto mildere bliver smagen - jeg har dog ikke eksperimenteret med det selv, kan bare huske at min gamle mor sagde sådan. Vi kogte mest blandet grød, for vi havde så mange træer. Det smagte skøønt!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-10-11 22:33

Jeg koger æblegrød af sommeræbler og andre, men jeg har et nyt Ingrid Marie træ. Jeg kommer altid citronsaft i æblerne når de koges, så holder de sig dejligt lyse. Og så en vaniljestang. Og æblegrød af alle æbler smager dejligt.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-10-11 02:55

Tak for svaret pifo.