/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Startsprogrammer blokeret
Fra : yearhouse
Vist : 578 gange
200 point
Dato : 28-10-11 10:19

Et familiemedlem har et noget mystisk problem....FOR MIG.

Der kommer jævnligt en popup med meddelsen: "WINDOWS Har blokeret for nogle startsprogrammer.........m.m."

Hvad kan jeg stille op med det, nu, hvor hun har ringet til mig?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-10-11 10:26

Er der mulighed for, du kan tage et screenshot af fejlen og uploade billedet til www.peecee.dk og poste linket herinde?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 200 point
Dato : 28-10-11 11:34

Det gør Win 7 jævnligt, der kommer en lysebrun bjælke samtidig med advarslen. Den kommer lige nede under værktøjslinier. Og på den står: Vil gu køre dette progran? Så klikker man på den. Og så får man 2-3 muligheder. Hun skal vælge hent fil.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 28-10-11 12:21

For hver gang man søger på nettet gemmes der forskellige filer, cockies, billeder m.m. på din computer. Hertil kan det være at man har sagt ja til at installere et program uden at tænke mere over om det måske var spam, virus...

Så jeg vil forslå at du går ind i kontrolpanelet og sletter alle programmer du ikke bruger jævnligt og programmer du ikke kender til. Herefter hent programmet Advanced SystemCare 4 (gratis version)
Kører herefter en Quick Care scan på din computer så du får ryddet op på din computer. Herefter kør en virus scan.

Men ellers hold computeren ren i forhold til programmer m.m. Hvis du ikke bruger programmer/spil m.m. jævnligt..... afinstallere dem.... Computer kør mere stabilt og køre hurtigere...

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 28-10-11 12:22

Links til Advanced SystemCare 4

http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-10-11 12:29

Yearhouse har altså ikke skrevet noget om at det er i IE fejlen kommer.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-10-11 12:46

WEBNOOB: Det er det ikke. Det er straks efter at computeren er tændt.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-10-11 13:00

Hvis vedkommende har været inde for at ændre på, hvad der skal starte op når computeren tændes, så skulle der være en lille firkant nede i venstre side af vinduet, hvor der kan sættes et flueben i en felt (der står sikkert: vis ikke denne meddelelse igen - sæt fluebenet og problemet skulle være løst).

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-11 13:36

Jeg formoder vi taler om Win7

Er dette tilfældet skyldes det brugerindstillingerne - et eller andet program (som du sikkert bevidst har installeret) forsøger at starte sig selv - dette bliver blokeret af Win7 - og du kan derefter enten svare Ja eller Nej og komputeren fungerer helt normalt igen.

Ofte findes disse programmer slet ikke i hverken START eller AFINSTALLERING, men er blot dele af et andet program (det kan du så se på den fejlmeddelelse der popper op)...

Jeg bruger f.eks. ULEAD til videoredigering og det vil ved komputeropstart starte quick-drop.exe - om jeg tillader det eller ej har tilsyneladende INGEN indflydelse på om programmet virker som det skal - reelt kunne jeg blot finde og slette filen da den blot forsøger at komme på nettet måske for at opdatere eller hvad ved jeg - men jeg har vænnet mig til blot at svare nej til jeg finder ud HVAD det i virkeligheden vil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-11 13:38
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-10-11 14:06

Er der mulighed for, du kan tage et screenshot af fejlen og uploade billedet til www.peecee.dk og poste linket herinde?

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 04-11-11 17:42

Tak for svaret granner01. Det var åbenbart det hele.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-11 20:36

Selv tak.