/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Brugt reguleringshåndtag til radiator ?
Fra : torben7913
Vist : 958 gange
100 point
Dato : 28-10-11 07:26

Hej.
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe et brugt reguleringshåndtag til en radiator. Jeg har uploadet et billede, og det er kun det grå plastikhåndgreb jeg mangler,der er tilsyneladende ikke noget nyt der passer til instalationen.
Billedet ligger her:
http://peecee.dk/upload/view/332782

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 28-10-11 07:48

Komplet ny termostat var noget klogere.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 28-10-11 07:57

skift til ny termostatventil og spar samtidig på varmeregning

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-10-11 10:08

det er vist den dårligst tænkelige løsning du har valgt. en ny termostat koster et par hundrede og kan tjene sig selv hjem på et år selv med betalingen til smeden for at skifte den

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-11 13:04

Selvom det er alle lidt af en gåde hvorfor du ikke bare udskifter hele ventilen, så HVIS du absolut vil have fat i sådant et håndtag, så ville jeg prøve et par små lokale VVS-firmaer, de har mange gange noget ragelse liggende i en kasse ude bagved, måske kan du være heldig.
Eller måske hvis der er en produkthandler i nærheden af hvor du bor, med vore dages priser på metal finder gamle messingventiler som regel ret hurtigt vej derhen, sådan en spandfuld kan jo nemt betale fredagsbajerne - han er alligevel totalt ligeglad plastichåndtaget
så her får du det sikkert ganske gratis ....
god week-end Torben
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 28-10-11 18:31

du skriver at der tilsyneladende ikke er noget nyt der passer , for mig at se er det et almindeligt 1/2"

radiatorventil som billedet viser så det er ikke noget problem at finde et nyt ventil som passer

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 28-10-11 23:53

jej123 ... helt korrekt ... han har endda fundet en helt ny unionsdel/m omløber - den passer overalt på en ½" ....... god week-end
Det er hvad dit billede viser

Godkendelse af svar
Fra : torben7913

Dato : 04-11-11 11:37

Tak for svaret bennymanden.