/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Fuldflade induktions kogeplade
Fra : michaelmoeslund
Vist : 1940 gange
300 point
Dato : 27-10-11 20:06

Syntes jeg et sted så,at der var blevet lavet en induktionskogeplade uden decideret felter i,men hvor man kan stille gryden eller panden,hvor det skal være,og i hvilken størrelse det skal være

Er der nogen der har set hvor??

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-10-11 20:26

Jeg har aldrig set eller hørt om den slags kogesektioner. Det lyder usandsynligt, for: hvordan kan man styre f.eks 5 gryder, hvor noget skal koge og andet skal simre. Fortæl endelig hvis det dog skulle være tilfælde alligevel.
Mvh en fornøjd induktions-bruger.
Akle

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-10-11 20:32

Det tætteste, jeg kan komme det, er denne Flexizone fra Bosch, hvor der er plads til flere gryder:

http://www.whiteaway.com/product/bosch-pin675n14e/

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 27-10-11 20:39

>akle

Har også tænkt tanken,men det er vist noget med mange små spoler,der så kan registrere hvad der står på dem....

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-10-11 20:42

Jo, den er faktisk her; http://www.whiteaway.com/product/witt-wif-70-5/
Der står 'Fuld induktion'
Mvh Akle

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-10-11 21:01

@akle: Er du sikker på det? Jeg synes, der tydeligt står, at der er 4 zoner:

4 induktionszoner:
4 Ø21cm – 2050W / Booster: 2500 / Dobbeltbooster: 3700W - min. grydestr. Ø13,5cm
9 varmetrin
Låsefunktion • Sikkerhedsstop i 11 tilfælde
4 restvarmeindikatorer
Timerfunktion på alle 4 zoner
Boosterfunktion på alle 4 zoner
Dobbeltbooster på 4 alle zoner

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-10-11 22:18

Fuld induktion betyder:

Citat
Med FULD INDUKTION får du optimal fleksibilitet. Alle fire kogezoner tilpasser sig automatisk gryde- eller pandestørrelse helt op til 210mm. Kogegrejet kan placeres hvor som helst på zonerne, når bare grydens bund dækker symbolet i midten af zonen. Zonerne slukker automatisk når kogegrejet fjernes.

http://www.el24.dk/shop/witt-wip70-5-kogeplade-18096p.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-10-11 22:21
Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-10-11 11:30

Ja, - forstået, men det nærmeste til dit ønske er vel alligevel 'Fuld induktion', da det åbenbart ikke kan lade sig gøre at styre mange gryder uden nogle punkter i induktions systemet. I eksemplerne er 4 zoner eller bedst med 5 punkter, hvor jeg tror det er dette aktuelle system du søgte.
Forkert? Rigtig?
Mvh Akle

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-10-11 16:56

Faktisk kan jeg ikke helt se, hvordan systemet med en stor kogezone skulle fungere? Hvis man har flere gryder på, og vil skrue ned for varmen på den ene men ikke den anden? Jeg tror altså, at man bliver nødt til at have en vis form for inddeling.
Flexzonen fra Bosch nærmer sig idéen, men er jo ikke fuldt det, du søger?