/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
web shop
Fra : henningFar
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 27-10-11 14:47

Hej. Vi går i tankerne at vil købe en web shop som er til salg pga helbred. Prisen er ca 100.000 for kunder og siden m.m og varelager ca 300.000 kr. der er mange aktive køber m.m. omsætning idag er ca 500.000 og stiger stille og rolig.
Vi skal ikke låne pengene dem har vi og er momsregristreret, da den firma vi har står i bero.

Det er børne tøj og legetøj m.m. Det skal først være fritid og sener skal konen fuldtids.
Vi ved der kræves masser af fritids arbejde og det er vi klar til

Hvad skal man passe på når man går i gang med sådan noget. ??????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-11 16:09

Du kan da altid starte med få en advokat til at kigge på købs kontrakten.

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 27-10-11 21:13

Der er principielt ingen forskel på at købe/starte en webshop og en hvilken som helst anden forretning. Har I forudsætningerne for at drive forretningen? - herunder kendskab til vare-sortimentet, mode-tendenser, leverandører, typiske kundegrupper, købsadfærd på nettet, udvikling af hjemmesider, etc. Kan og vil sælger hjælpe jer i en periode? Købesummens størrelse kunne måske gøres delvist betinget af omsætningen i de næste 12 måneder.

Mvh

Claus

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 28-10-11 09:33

Prøv at stille det samme spørgsmål på amino.dk, der er mange iværksættere og rigtig mange webshopejere der kan og vil hjælpe dig.

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 28-10-11 10:32

Lyder interessant med amino.dk. Men man må ikke lade sig forblænde af web-problemstillingerne, som primært er af teknisk/taktisk karakter, og som bliver stadigt nemmere for ikke-fagfolk at håndtere. Jeg har selv været iværksætter og virksomhedskonsulent i 30 år.

Mvh

Claus

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-10-11 20:24

Citat
til salg pga helbred. Prisen er ca 100.000 for

Hvad fejler det helbred...???