/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Makroner
Fra : Sandvad261
Vist : 2099 gange
10 point
Dato : 27-10-11 13:56

Det er sørgeligt, at mit tip er lukket, men så må jeg jo så gøre det på den her måde.

Til snapti.
Jeg har meget svært ved at forstå at man går ind og bedømmer noget, som man overhovedet ikke har nogen viden om, der er jo ingen grund til at en bager skal stå flere år i lære, hvis man som du lige tog et kursus på nogle få timer og så tror man at man har forstand på den slags.
Marcipan er en ting, den findes naturligvis i forskellige kvaliteter.
Kranse XX er den rigtige masse til at lave Kransekage af.
Bagemarcipan er det samme som Kranse XX bare billiger ( hvorfor der må du spørge Odense Marcipanfabrik )
Bitter 00 er noget helt andet, og jeg er overbevist at hvis bageren brugte Bitter 00 når han lavede kransekager, så ville mange mennesker kaste det i hovedet på ham.
Bitter 00 Bruges til at lave markroner af, man kan også bruge det til at komme i sin bormestermasse i stedet for marcipan, det er bare guf.

Du husker MEGET forkert, når du skriver at i på det kursus blandede Marcipan og flormelis sammen, og så lavede kransekage ud af det, det kan bare ikke lade sig gøre.
Går du ind i bagerbutikken og ser på bagerens kager så vil du se at der er en del med marcipan på, alså bagerens marcipan, det har INTET med marcipan at gøre, det er noget bageren selv laver ved at blande flormelis og glykose sammen og så et stænk frugtfarve. ( den slags har jeg lavet tonsvis af da' jeg stod i lære )
Det i har lavet dengang, det var noget marcipan der skulle rulles tyndt ud til overtræk af kager mm. for der blander man flormelis i.

Og til Vic200
Nej vic200 jeg arbejder ikke i Metro, jeg har været momsregistreret og havde dermed kort så jeg kunne købe hos Metro.

Hej med jer to....

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 10 point
Dato : 27-10-11 15:26

Jeg syntes det er nogle gode tips du er kommet med og man kan læse du er faglært bager/konditor, tak for tippene, du får lige ***** der er altid nogle der er klogere end de faglærte her på kandu, glem dem og kom gerne med flere tip...

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 03-11-11 09:16

Personligt bedømmer jeg ikke tip, der vedrører emner, der ikke interesserer mig.

Jeg er f.eks. meget interesseret i tip, der har med Slægtsforskning at gøre og ser tit, at rigtig gode tip for både nye og trænede slægtsforskere bliver bedømt med ingen stjerner af brugere, der helt klart intet ved om emnet.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-11-11 22:30

Tak for svaret bentjuul.
ALT skal ha' en afslutning, det skal dette her også, og jeg er så imellem tiden kommet ned på jorden igen.
Hej