/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hvad hedder åbent afløb på væggen
Fra : Eyvind
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 27-10-11 11:09

Hvad er det lige at en åben afløbsskål hedder..............jeg kan ikke finde den.
Den bruges bl.a. til at gribe vandet der kommer fra fyrets overløbsrør.
Den er af plast og flad på den ene side, og fungerer som tragt.
Og hvor købes den.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-11 11:45

Prøv at se her:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/165712

Måske kan de gode råd også hjøælpe dig?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-11 12:38

Jo tak - men det er ikke til mit fyr, det var bare for at forklare havd det er for en dims jeg søger.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 27-10-11 13:42

Hej Eyvind.
Det jeg tror du tænker på hedder slet og ret en afløbstragt, den ser sådan ud:

http://www.primavvs.dk/shop/afloebstragt-uden-omloeber-105123p.html

den kan skrues fast på væggen og er udmærket til overløb fra ekspansion eller dryp
fra sikkerhedsventil - i det hele taget hvor der kræves et åbent afløb og selve kilden
ikke må forbindes direkte på et afløbsrør.
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-11 13:49

Der er den jo Bennymanden. Jeg har endda kigget hos Prima VVS hvor jeg også handler.
Den skal sidde under vores prøvehane på vandværket, så vandet kan løbe et stykke tid inden prøven tages.
Men jeg husker også en der var lidt større i øverste ende.

Der står "uden omløber" men jeg havde drømt om en der passede ned i et 40 eller 50 plastrør.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-11 13:54

Prøv at kikke lidt rundt på deres side - ellers ring til dem - den findes større foroven, og den findes også med omløber, så den umiddelbart kan monteres på et alm. afløbsrør f.eks. 5o mm - men selvom der skulle blive "modløb" på dette sted, så kan gummiringen sagtens holde tæt, det er jo helt åbent og uden nogen former for tryk.
held og lykke med det
Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-11 14:01

Endnu en gang, tak for svaret bennymanden.