/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan brænder man bedste musik kvalite
Fra : EiHaBr
Vist : 703 gange
300 point
Dato : 27-10-11 09:50

Jeg har Ashampo og vma, på bærbare og Nero på min stationære. Jeg har ikke så stor viden omkring brændinger, men vil gerne vide noget om følgende.
Hvordan indspiller man musik cdér med bedst kvalitet, når man har orginalen.
Og hvordan lægger man musik ind på PCéren med den bedste kvalitet orginal.
Ashampo ser ud til at være nem og er dansk, men hvor indstiller man fil brænde typer f.eks.
Mange af mine filer på bærbare er Mp3 filer.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 27-10-11 12:44

de fylder en del hvis du skal have bedste kvalitet.

http://www.eksperten.dk/spm/816929

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-11 16:55

Hvilken version af Ashampoo har du

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-11 17:01

I Ashampoo Burning Studion 10 kan du som du siger ganske rigtig sæte til dansk sprog. Jeg bruger kun den og har været med på Ashampoo bølgen siden version 6.
Hvis du vil brænde musik, er der i menuen en der hedder - Brænd eller Rip musik - Se uploadede billede
http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/43c961e7.png

der kan du nemlig også rippe musik

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-11 17:16

Den bedste kvalitet er jo i cd format (cda format) da du har det hele med og det er selvfølgelig samtidig det format der fylder mest.
MP3 filer fylder meget mindre men det skyldes at der er barberet meget væk, dvs. at der er fjernet meget fyld som ikke er så let at høre og der er fx fjernet de tind som går igen på en fil altså det bliver genbriugt og fylder derfor ikke så meget da det så nu kun ligger en gang og ikke flere gange.

Det er sgu svært at forklare.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-10-11 17:30

Den jeg har er Burning studio 6 Free.

Er der nogen programmer der kan lave shuffel af listen inden man brænder eller skal man blande manuelt inden hvis man f.eks vil lave en god DVD i stedet for.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-11 17:37

Hent 10 eren her gratis.

http://download.cnet.com/Ashampoo-Burning-Studio/3000-2646_4-10041527.html

Ved at brænde på cd eller dvd kan du ikke shuffle da det er det samme som at lægge på en bestemt plads, men alt afhængig af hvad du skal afspille på så kan du shuffle der.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-11 17:56

For at mixe numrene i en anden rækkefølge end den der bliver overført til programmet, kan du med musen lige flytte rundt med dem og lave lige den rækkefølge du vil have

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-10-11 20:35

Citat
Hvordan indspiller man musik cdér med bedst kvalitet, når man har orginalen.

Du KOPI`erer dem bare.... over på noget andet

Kan du ikke det fordi de er DRM/ ´beskyttet´ så prøv Soundtaxi eller lignende.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 29-10-11 20:55

Hej Fijala

Cda format er jo det format man kopierer i når man lave kopi af orginal cd, ikke sandt eller hvad.
Men hvordan hedder formatet når den gemmes på cpu og derefter brændes ved lejlighed, når man er i nærheden af sine skiver, bliver den så ringere.
Det ser ikke ud til at ashampoo 10 kun er gratis i 30 dage passer det ikke.

Ellers mange tak for dine indlæg.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-10-11 10:17

Correkt at cda format er det format som cd er i på skiven og hvis du vil rippe dem kan du også rippe dem i cda + mange flere formater, Men cda er det bedste format hvor alle oplysninger om musikken er med i filen. Dvs at du får den bedste kvalitet, men hvis man ikke er specielt nørdet med lige nøjagtig musik og blot vil have noget der skal afspilles, så kan du sagtens gemme i MP3 format. Der er gået noget tabt, men hvis ikke du har et voldsomt fint anlæg at afspille på vil du ikke kunne høre forskel. Nu fylder filen også blot en tiendedel af den opringelige størrelse.
I Ashampoo kan du så blort vælge ud fra det jeg viste på billedet og den bliver gemt i det format som du vælger.

Mht. gratis så mente jeg da den var gratis, men husker måske forkert. Tjekker lige.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 11-11-11 19:58

Thah vil du vil have det ind på harddisk uden kvalitetstab kunne du overveje virtuelle CDer i iso eller andet format.