/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Varmerist
Fra : Sandvad261
Vist : 825 gange
100 point
Dato : 26-10-11 22:26

Her i dette forum er der altid nogen der ved noget.
Jeg mangler en varmerist, alså en rist med varme i, risten skal jeg bruge til at sætte ting over på når de er blevet overtrukket med chokolade, man kan jo så udemærket bruge risten fra ovnen, men så vil det der nu er overtrukket gro fast når chokoladen stivner, derfor skal der være varme i risten og temperaturen skal ligge på min. 29 grader og max på 33 grader kommer temperaturen over ødelægger man tempereringen af chokoladen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-11 22:39

Tror ikke jeg helt har forstået, her gør vi bare det at vi lægger det overtrukne på bagepapir, så hænger det ikke fast.

Hvorfor vil du have det skal være flydende efter du har overtrukket det ?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 60 point
Dato : 26-10-11 22:45

Nedenstående ser ud til at være specialister på området, det var måske værd at kontakte firmaet.

http://www.bronnum.dk/default.aspx?pageid=4147&catalog=37c5ecee-d7ff-4a32-8420-0eb669c46498&category=4e5de0a5-af13-4bd3-80d1-60f0d048f6f7

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 26-10-11 23:14

Smuller 54
Årsagen til, at jeg vil sætte mine ting på en varmerist, det er at når man nu har overtrukket sine ting, og man lige lader det afdryppe for derefter at sætte det på et stykke papir, så vil der jo stadig være noget tilbage der vil løbe fra, og det vil så samle sig som en lille sø, det er derfor jeg vil sætte mine overtrukne ting fra mig på en varmerist, for så slipper jeg for denne lille chokoladesø, og hvis der så er varme i risten, så gror det jo ikke fast når chokoladen stiver.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 26-10-11 23:24

Luffe A
Jeg har set på sagen, og jeg faldt over et varmedisplay men 4000 kr. det er mange penge.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 27-10-11 07:33

Prisen betyder da ikke noget, hvis man skal bruge sådan en dims.

vic200

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-10-11 22:09
Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-11-11 00:09

Tak for svaret LuffeA.
Jeg vælger dit svar fordi at det fik mig til at tænke i andre baner, så jeg prøvede at sætte mine overtrukne ting ind i bageovnen ( På naturligvis meget svag varme ) det faldt ikke helt ud som det nu skulle, men det skal nok komme.
I samme arbejdsgang fandt jeg ud af, at hvis man stryger sit brød ret ogte, så er bageovnen igen på ret svag varme med lukket låge et meget fint raskeskab.
Så tak for dit svar, det var faktisk 2 fluer med et smæk.

Hej med dig.