/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor er min morfar blevet af?
Fra : ajohansen
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 26-10-11 21:49

Hej derude
Jeg har siddet og ledt efter min mors farbrødre og fastre og har fundet, tror jeg, dem alle lige på nær min morfar, han er ligesom de andre født i Stenløse S Ølstykke H Frederiksborg A.
Hans er født den 2 maj 1902 af skrædder Jens Nissen Mortensen og Ane Kathrine Karoline Jensen og han hedder Arne Richard Mortensen, men jeg kan altså ikke se ham i kirkebogen Han er nævnt i FT 1906
Er der nogen der har en ide til hvad der kan være sket?

Mvh Anne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-10-11 22:29

Hvis han blev gift med Erna Damgaard kan du nok få hjælp her:

http://www.sm1.dk/schmidt/fam06207.htm

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 26-10-11 22:39

Desværre min mormor hed Johanne Christensen og de blev gift i harlev Fremlev H Århus A
Det er underligt for min mor er 100 % sikker på at familien altid, i hvert fald indtil 1906 hvor moderen dør, har boet i Stenløse.

Accepteret svar
Fra : f.larsen

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-11 00:07

Der er sket det, som også var sket i mine aner.
Familien har kortvarigt boet i et andet sogn.
Han er fundet i Ganløse By:

Frederiksborg Amt, Ølstykke Herred, Ganløse Sogn 1892-1904 Opslag 16 - den første på siden.

Godkendelse af svar
Fra : ajohansen

Dato : 27-10-11 01:19

1000 tak for svaret f.larsen. Det var en lettelse at finde ham
mvh Anne

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 27-10-11 18:35

Selv tak