/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Bygge et skakbræt.
Fra : allano33
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 26-10-11 20:36

Hej.
Jeg skal bruge noget finer i 0.5-0.7mm tykkelse.
er der nogle der ved hvor man kan købe det.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-10-11 21:00

I ethvert byggemarked

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 26-10-11 21:08

Nej byggemarkederne har normalt ikke finer.
Se i telefonbog eller søg på nettet efter en finercentral mi dit område.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-10-11 21:27

du skal nok prøve en møbelfabrik der laver lidt finere skabsmøbler. eller et gammelt snedkeri. de kan også ligge inde med noget. det er jo ikke noget man bruger særlig meget mere. nu om dage er det bare en kunststoffilm der bliver lagt på.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 26-10-11 22:33

XL-byg har den tykkelse finer, og det kan blive skåret til.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 26-10-11 22:37

Du kan jo også finde en reol eller lille skab i en genbrugsbutik hvor dette finer ingår og så skilde det ad så du får det du søger. Det kan man godt købe meget billigt, eller også på en genbrugs-station.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-10-11 22:51

Nai Kai.

Det er ret umuligt at skrælle fineren af et gammelt møbel.

Jeg tror Allano vil lave et fint stykke arbejde med at skære to forskellige farver finer ud i kvadrater til at lægge på sit skakbræt.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-10-11 05:49

Jeg har købt denne finer ved STARK og senest ved XXL-BYG og har set det i seneste katalog, fra JEM & FIX på side 2, -6mm - 79,95 kr. for en lille plade på 80 X120 cm.

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 27-10-11 08:13

Jamen Transor har fuldkommen ret, jeg har engang lavet et skakbræt på en tømrer skole jeg var på,
og der fik vi fineren i nogle lange blade, det er sådan nogle jeg ville se om man kunne købe.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-10-11 09:05

Jeg undskylder meget, jeg ser mig lidt blind på tykkelsen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-10-11 20:39

Hvis DU ind på QXL under varerparti´r kan du købe masser af det + BILLIGT

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-10-11 20:41

Hvorfor ikke lave det af tændstikker ///

Godkendelse af svar
Fra : allano33

Dato : 01-03-12 09:23

Tak for svaret transor.