/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
DAGSLYSLAMPE ?
Fra : kai-d
Vist : 1296 gange
100 point
Dato : 26-10-11 15:29

Dagslyslampe og virkningen af denne ?

Er det muligt her at få et tip om virkningen af en sådan dagslyslampe det er jo ved at blive en mørketid. Vil meget gerne høre fra brugere af en sådan lampe og deres eftaringer.
På forhånd mange tak.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 26-10-11 18:33

Hej

Da jeg ikke selv har brugt sådan en, kan jeg ikke hjælpe med erfaringer, dog skulle den hjælpe med melatonin produktionen i din hjerne.

Denne produktion sker ved hjælp af lys modtaget via øjnene og er med til at regulere ens døgnrytme, der ikke følger et ur men naturen.

Skulle hjælpe på tungsind / depressioner i vinterhalvåret som skyldes den ringe mængde naturlige dagslys.....

Mvh Finn

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-11 19:27

Ja, jeg har en men bruger den sjældent, selvom det sikkert ville gavne, da jeg har natarbejde.
Her er noget om den fra aftenshowet med tv lægen Geisling:
http://www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/Klip+fra+Aftenshowet/20101217143204.htm#/20165

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-10-11 19:29

Nu må man jo ikke kikke direkte ind i solen, men at se mod solen med lukkede øjne skader ikke øjnene og man får faktisk gavn af det lys der trænger ind, - bare et sidetip jeg benytter ved enhver lejlighed.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 27-10-11 05:54

Lad nu være med at hoppe på det modeflip.
Det er nogle firmaer som gerne vil sælge de dyre lamper.
De gavner ikke en skid.
Tror du på julemanden og tror du på at man kan snakke med sin afdøde moster, ja så køb en lampe, så tror du også på det fup nummer.
Hvis den kan helbrede sygdomme skal du nok hente en recept hos lægen først.

vic200

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 27-10-11 21:38

Tak for svaret mulberry.
Det var det helt rigtige svar, mange tak.
Har købt en dagslyslampe og den virker.