/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Tandlæge
Fra : nomore
Vist : 1383 gange
50 point
Dato : 25-10-11 23:51

Kan man sagsøge en Død tandlæge for løfte brud?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-10-11 00:26

Du kan sagsøge boet for penge.

Hvis tandlægevirksomheden er solgt kan du også sagsøge virksomheden, som sådan for erstatning. Hvis du har haft et tab på grund af virksomhedens fejl eller udeladelser.

Man kan vist ikke sagsøge hverken levende eller døde for løfter.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-10-11 01:05

Citat
Man kan vist ikke sagsøge hverken levende eller døde for løfter.

Sikker?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 26-10-11 05:37

Citat
Sikker?

Du kan da prøve...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 26-10-11 07:11

Kan du bevise noget???

Hvis der er tale om sjusk elign. så kan du altid få din nye tandlæge til at se om det nu også er så galt som du siger.

Er det det, så vil din nye tandlæge hjælpe dig, med at udfylde papirerne til tandlæges forsikring.

Så det bliver ikke den tidl. tandlæge der skal dække udgiften - og det er ligemegt om han er død eller levende - det er tandlægens forsikring -

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 26-10-11 15:13

Klager over tandlæger
..Det kan gøre ondt, hvis din tandlæge har behandlet dig forkert. Men hvor skal du gå hen, hvis du mener, at din tandlæge har fejlbehandlet dig? Det kommer først og fremmest an på, om du er blevet behandlet af en privat praktiserende tandlæge, eller om den tandlæge, du vil klage over, er offentligt ansat.

Offentlige tandlæger

Føler du dig fejlbehandlet af en tandlæge på en offenlig klinik eller på et sygehus, så skal du inden der er gået to år klage skriftligt til Sundhedsvæsenets Patientklagenævn.

Private tandlæger

En klage over en privat praktiserende tandlæge skal altid rettes til Social- og Sundhedsudvalget i den region du bor i. I Københavns Kommune er det dog Sundhedsforvaltningen, der behandler klager over tandlæger, og i Frederiksberg Kommune er det Sundhedsafdelingen.

Du skal oftest udfylde et særligt klageskema. De klager der behandles, er for eksempel klager over prisen og klager over fejlbehandling.

Er du utilfreds med amtets afgørelse kan du klage til:

Landstandlægenævnet

Bredgade 59

1260 København K

Tlf.: 33 11 45 37

Det vil aldrig være den nye tandlæges forsikring som skal dække

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-11 16:06

Prøv engang at læse mit halvgamle tip

http://www.kandu.dk/Tip20754.aspx

Nu var det så en rodbehandling, der lavede ravage efter FEM år, men det gælder for alle sjuskede/mangelfulde behandlinger... og nogle fejlbehandlinger viser sig først langt senere end de to år, så det er ikke rigtigt at det skal være indenfor så kort en periode!!

Citat
Det vil aldrig være den nye tandlæges forsikring som skal dække

Samtlige tandlæger er forsikret det samme sted Tandlægepatientforsikringen er Codan

Min nye tandlæge ordende papirgangen for mig, jeg skulle så blot bekræfte at det var rigtigt det hun skrev.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 26-10-11 17:20

Mit citat er copy/paste fra forbrugerråds hjemmeside og tja den har i min verden større troværdig med f.eks med deres tidsangivelse end dig

men der er for sagsøger kun en mulighed klag/sagsøg og få enten medhold eller ej, skal der bruges advokat har heldigvis de flerste af os en indbo forsikring hvor der også er advokat hjælp i.

Men hvis man følger forbrugerråddet ser det ud til at være nemt at klage.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-11 19:11

Citat
og tja den har i min verden større troværdig med f.eks med deres tidsangivelse end dig

Tak for tilliden, er det så jeg ligefrem skal finde mine papirer frem, og sætte ind her.... hva skulle jeg få ud af at lyve??

Du får beviset her http://peecee.dk/upload/view/333404 ...At patientskadeforsikringen ikke ville dække de 4.550,00, var fordi det godt kunne laves til kr. 3.500,00, men min tandlæge var blot kommet med et skøn, som åbenbart var sat for højt

Citat
skal der bruges advokat har heldigvis de flerste af os en indbo forsikring hvor der også er advokat hjælp i.

Dette er heller ikke korrekt... indboforsikringen dækker --- retshjælp ---- altså skal der en retssag til, den dækker ikke advokatbistand

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-11 20:21

Citat
amtets afgørelse

Det er vist længe siden vi har haft amter

Citat
Hvem skal du klage til?
Du kan sende din klage til et af følgende steder:

• Den region, hvor din tandlæge har sin praksis-adresse
• Patientombuddet

Der er frit valg. Uanset hvortil du sender din klage, vil den blive sendt videre til den region, hvor tandlægen, du klager over, har praksis. Det skyldes, at klagesagerne administreres af regionerne.

Skadeserstatning: der er så mulighed nr. 3:
- men altså ikke en klage- nu er vi ovre i, at det er sandsynligt bevist at der er lavet en fejl- evt. via ny tandlæge

http://www.tandklage.dk/soeg-skadeerstatning.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-11 20:34

Citat
Skadeserstatning: der er så mulighed nr. 3:
- men altså ikke en klage- nu er vi ovre i, at det er sandsynligt bevist at der er lavet en fejl- evt. via ny tandlæge

Og igen, der kan være hjælp at hente, hvis det kan bevises - er der en ny tandlæge som har overtaget dine journaler/røntgenbilleder, eller hvor er de?

Hvis det kun er et mundtligt løfte, fra en afdød er der jo ikke noget at stille op.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-10-11 07:30

Citat
Kan man sagsøge en Død tandlæge for løfte brud?

Kan man sagsøge en ny regering for løftebrud?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-11-11 21:19

Citat
Kan du bevise noget???

Hvis der er tale om sjusk elign.

JA________det kan jeg faktisk.
Og det er over 30 år siden.

Jeg blev lovet (bestilt) en BIDE SKINNE/ betalt af det Offentlige
MEN aldrig UDLEVERET til mig.

Dengang var prisen den nette sum af 400.-
men da jeg aldrig fik den, blev jeg ved med at bide / skære tænder,
som idag gør at jeg sidder med (tandkøddet) før tænderne....

Men stadig ville koste en mindre formue = at få rykket ud/ reparet

At en anden Tandlæge, så laver samme nummer? så bliver jeg SUR.
STADIG med beviser, går jeg ud fra = regningen blev afregnet
DIREKTE med det Offentlige = men stadig uden bideskinne
som på det tidspunkt havde kostet mig mange penge.

Citat
Kan man sagsøge en ny regering for løftebrud?

Man kan VEL spørge...../ prøve.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 08-11-11 21:22

Tak for svaret Nordsted1.

DET må jeg så prøve ved den 3´die tandlæge,
der skal rette op på de andres 2´s skader/ misforstået _ Offentlige ydelser
som ikke kom mig tilgode...........

+