/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
pillebrændeovn
Fra : janjuul
Vist : 956 gange
100 point
Dato : 24-10-11 20:49

Hej
Vi har købt hus med en pillebrændeovn, og der fulgte nogle piller med.
Nu er vi så løbet tør, og jeg har købt nogle i jem & fix. noget bark agtige, og svære at antænde.
Er der nogle som har erfaring med et specielt mærke, og hvor de kan købes?
Ps.dem der var i huset, er i klare sække uden navn.
Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-10-11 20:58
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-11 21:42

hvis du googler træpiller, får du en halv million forhandlere frem. det skulle være mærkeligt, om der ikke var en i nærheden af dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-11 22:01

De er jævnligt på tilbud i Bauhaus - de lyse firkantede -

De brænder lige så godt som alm. brænde

Hvis du bor í nærheden af Tyskland, så er de ofte billigere der end i DK

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-10-11 23:20

Det på tilbud i Bauhaus er træbriketter a la halve mursten. Træpiller er typisk runde, 8 mm i diameter og cirka lige så lange.
Og som skrevet står: Brug google eller eniro.dk og led efter træpiller. Der er mange om budet!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-10-11 23:23

Citat
De er jævnligt på tilbud i Bauhaus - de lyse firkantede

Jeg har ALDRIG set firkantede træpiller ?????

Ang. kvaliteten af træpiller, tag og læs her: http://www.stokerpiller.dk/kvalitet_traepiller.php
Men det er generelt sådan at du får hvad du betaler for. I jemogfix skal det bare være billigt og derfor kan der være en del bark/jord/sand/russiskekampvogne i pillerne

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-10-11 23:35

Citat
Det på tilbud i Bauhaus er træbriketter

Ahhhh, den havde jeg ikke lige luret, jeg sad og prøvede at regne ud hvordan firkantede træpiller ville opføre sig i en tank.
Vi har problemer nok med de nye piller vi er begyndt at få, mener det er 12 mm

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 25-10-11 21:38

tak for svar.......og ja. jeg ved godt man kan google dem, men spurgte om der var nogle, der havde erfaring med "gode" træpiller. og de er 6 mm dem jeg bruger.
man får nok, som exterminator skriver, hvad man betaler for.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-10-11 08:05

Kvalitetskrav: Ingen bark eller kemiske tilsætningsstoffer.
Pillerne skal dufte af "træ"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-10-11 08:09
Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 26-10-11 12:40

Hvorhenne i landet?

Jeg plejer at få fra Madsen Biobrændsel, nogle 8 mm Eco Nordic, hedder de i øjeblikket. Jeg har før fået træpiller med andet navn også, jeg er nemlig ligeglad med hvad de hedder, bare de er ensartede i kvalitet. Har før fået temmelig svingende kvalitet andre steder fra.

Han har også 6 mm træpiller og så vidt jeg ved, kører hans bil også til Sjælland en gang i mellem.

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 26-10-11 17:10

Jeg bor ved Horsens, og har også set at dlg forhandler piller....men 2600kr for 1000kg er vel ok, hvis det er en god kvalitet.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 29-10-11 08:47

www.gb-traepiller.dk
Det der kommer fra ham her er iorden og der er ikke ret meget smul i hans poser , min lillebroder køber hos ham og roser hans produkter meget .......

Bassebo....

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 06-11-11 08:00

hej bassebo
GB-træpiller dækker ikke i Horsens.
har købt ved guldager energi på Horsens havn, German palllets til 40 kr posen i løsvægt. 15 kg.
de virker super godt.
mvh.Jan

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 01-12-11 15:48

Hej Jan
Hvor jeg arbejder, forhandler vi mærket "Barlinek", hvilket bliver rost af vores kunder (Dette er ikke billig reklame). Her snakker vi ca. 2.200 kr. inkl. moms. pr. ton.

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 01-12-11 16:09

hej Alexsh.
Det var de piller jeg købte i jem og fix.....og dem var der ikke meget ved.....måske de havde fået fugt, under opbevaringen ved jem og fix.....de var udendørs.