/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Stofanet vs Windows Xp
Fra : steenup
Vist : 841 gange
20 point
Dato : 22-11-01 22:22

Jeg har virkelig brug for hjælp. har lige købt ny computer, der bruger Windows Xp, men jeg kan simpelthen ikke installere Stofanet på det, er der ikke en der kan fortælle mig præcis, hvor jeg skal gå hen og hvad jeg skal gøre for at opsætte min IP og DNS osv. For det minder overhovedet ikke om den måde man skal gøre det i win 98/me, og har det nogen indflydelse at mit netværkskort er af anden model??
Mange gange på forhånd tak
Steen

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 30 point
Dato : 22-11-01 22:50

Hej
højreklik på "My network places" - vælg "properties" - højreklik på "Local Area Connection" - derinde er alt det du skal bruge.
Nej, netværkskortet har INTET at sige, dog skal det være det stofanet udleverede ,ellers virker det ikke pga. den unikke macadresse, som jo viser hvem du er

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Sonofsun

Dato : 23-11-01 07:58

hehehehe.
orv et halvt svar, som ovenikøbet er delvist forkert...
jeg citerer lige lidt:
højreklik på "My network places" - vælg "properties" - højreklik på "Local Area Connection" <--det er rigtigt DELVIST
efter du har gjort ovenstående skal du vælge properties. trykke på TCP/IP, igen vælge properties.
hvis vi starter fra toppen kan du vælge om den skal have en fast lokal ip, eller "optain ip auto" der vælger du fast ip
det skal se lidt sådan her ud:
[ ] Optain ip adress auto.
[x] use the following ip: <her indtaster du den lokal ip som stofa har tildelt dig, den begynder sikkert med 192.xxx.xxx.xxx>
Subnetmask: skulle Xp vist nok smide i selv, men den er 255.255.255.0, altid :)
default gateway: er altid de tre første talsæt i din ip+254 (eks: 192.100.100.254)

[ ]Obtain Dns info auto (Nej)
[x] use the following Dns
her brger du de DNS serbvere, som din by skal bruge, se din sorte stofamanual for info :)
så trykker du ok, og close, og luk så for vinduet...
tryk på start, vælg kør, og skriv: telnet 192.168.30.2 259 (Syntes jeg er noget nemmere end det der stofa login) der skulle så komme en telnet skærm(ligner en command promt) hvor der står stofa login: tast nu dit loginnavn til stofa, og enter, så beder den om password, skriv det og enter, og vælg menupunkt 1 "logon"
HVIS IKKE DET VIKER:
well, så er der da lige en ting eller to du kan, ryk strømstikket ud af dit stofa modem, vent 5 min, og sæt det i igen, lad den søge linier, og prøv så igen.
dette har noget at gøre med din MAC addy, MEN DU KAN BRUGE LIGE DET NETKORT DU VIL!!!, bare følg ovenstående forklaring,så er det ikke noget prob at bruge det nye netkort. du skal kun gøre dettte en gang.
det er fordi at stofamodemet "låser" sig til et netkort, når man så rebooter på den måde jeg lige forklarede, knytter den sig til den nye MAC addy, derfor er der ikke nogen problemer.
HUSK: det er ikke nok at trykke på den knap på forsiden, på nogle modem, dette er kun en slags "stand by" knap, der gemmer alle indstillinger

håber det hjalp lidt mere..... ellers er du velkommen til at kontakte mig på nedetstående mail

Med Venlig Hilsen
Johnny Hagstrøm
sonofsun@anarki.dk

Kommentar
Fra : steenup

Dato : 23-11-01 08:06

i skal begge have mange tak, for mit stofanet er oppe at kører igen, og det problem kunne stofanets support ikke engang hjælpe mig med, men værdsætter i kunne!! Mange tak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-11-01 11:09

Thu, 22 Nov 2001 21:22:07 GMT, "steenup" <steenup.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har virkelig brug for hjælp. har lige købt ny computer, der bruger
>Windows Xp, men jeg kan simpelthen ikke installere Stofanet på det

Jeg har præcis samme problem - har foreløbig opgivet og bestilt
teknikerbesøg til dkr 600

hilsen p

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-11-01 12:29

"steenup" <steenup.news@kandu.dk> wrote in message
news:NVdL7.668$TN1.100961@news000.worldonline.dk...
> Jeg har virkelig brug for hjælp. har lige købt ny computer, der bruger
> Windows Xp, men jeg kan simpelthen ikke installere Stofanet på det, er
> der ikke en der kan fortælle mig præcis, hvor jeg skal gå hen og hvad
> jeg skal gøre for at opsætte min IP og DNS osv. For det minder
> overhovedet ikke om den måde man skal gøre det i win 98/me, og har det
> nogen indflydelse at mit netværkskort er af anden model??
> Mange gange på forhånd tak
> Steen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Gå i "Control Panel" - "Network Connections" og vælg din forbindelse (typisk
Local Area Connection).
Vælg "Properties" og marker "Internet Protecol" og vælg "Properties"

Så er det bare at fylde på. Hvis du skal have flere end 2 DNS'er skal du
vælge "Advance" og "DNS"

Hilsen Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-11-01 16:21

Var det bare så simpelt - jeg arbejder som Internet supporter hos en dansk
ISP - og tro mig - det med at WinXP skulle være _noget_ så nemt for
begyndere er sgu løgn - dertil kommere at det er blevet 100 gange sværrere
at supportere 8(

Og hvorfor fan' er det at i XP Home skal _ALT_ gøres vha. guides ??? !!!

U.

""¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨"" <mogens"fjern mig"@nielsen.ac> wrote in message
news:1006514968.21030.1@demeter.clara.net...
>
> "steenup" <steenup.news@kandu.dk> wrote in message
> news:NVdL7.668$TN1.100961@news000.worldonline.dk...
> > Jeg har virkelig brug for hjælp. har lige købt ny computer, der bruger
> > Windows Xp, men jeg kan simpelthen ikke installere Stofanet på det, er
> > der ikke en der kan fortælle mig præcis, hvor jeg skal gå hen og hvad
> > jeg skal gøre for at opsætte min IP og DNS osv. For det minder
> > overhovedet ikke om den måde man skal gøre det i win 98/me, og har det
> > nogen indflydelse at mit netværkskort er af anden model??
> > Mange gange på forhånd tak
> > Steen
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
> Gå i "Control Panel" - "Network Connections" og vælg din forbindelse
(typisk
> Local Area Connection).
> Vælg "Properties" og marker "Internet Protecol" og vælg "Properties"
>
> Så er det bare at fylde på. Hvis du skal have flere end 2 DNS'er skal du
> vælge "Advance" og "DNS"
>
> Hilsen Mogens
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-11-01 17:03

"Uffe S. Callesen" <usc@mail.dk> wrote in message
news:3bfe6971$0$25356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Var det bare så simpelt -
KLIP

Ja, det er det.

Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-11-01 18:36

Fri, 23 Nov 2001 11:09:01 +0100, Peter Loumann
<pelo@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Thu, 22 Nov 2001 21:22:07 GMT, "steenup" <steenup.news@kandu.dk>
>wrote:

>>Jeg har virkelig brug for hjælp. har lige købt ny computer, der bruger
>>Windows Xp, men jeg kan simpelthen ikke installere Stofanet på det, er
>der ikke en der kan fortælle mig præcis, hvor jeg skal gå hen og hvad
>jeg skal gøre for at opsætte min IP og DNS osv.

>teknikerbesøg til dkr 600

Han har så været her og fik det til at køre på under 10 min. Så vidt
jeg ku og ka se gjorde han nøjagtig som jeg... :o/

Jeg har lagt skærmdump af indstillingerne i dk.binaer under
(nogenlunde) dette subj.:

<2n0tvtoic24js1dmm8gvbdb16eohsk13el@4ax.com>

>> har det
>>nogen indflydelse at mit netværkskort er af anden model??

Hvilket kabelmodem? Iflg. samme tekniker har det ingen indflydelse på
mit 3½ år gamle com21.

hilsen p

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-11-01 18:54

"Peter Loumann" <pelo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:7u1tvt0qp59ld7jndqqnb6aa7oucu2nf3u@4ax.com...
> Fri, 23 Nov 2001 11:09:01 +0100, Peter Loumann
> <pelo@mail1.stofanet.dk> wrote:
>
> > Thu, 22 Nov 2001 21:22:07 GMT, "steenup" <steenup.news@kandu.dk>
> >wrote:
>
>> Han har så været her og fik det til at køre på under 10 min. Så vidt
> jeg ku og ka se gjorde han nøjagtig som jeg... :o/
>
Hvis/når du oplever at det kører dårligt, så fjern de 2 flueben i gif 5.

Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-11-01 13:30

Fri, 23 Nov 2001 18:54:01 +0100, "\"¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨\"" <mogens"fjern
mig"@nielsen.ac> wrote:

>Hvis/når du oplever at det kører dårligt, så fjern de 2 flueben i gif 5.

Aha! Tak! Har ikke haft nogen problemer enndu. Er det noget, du har
lyst til at forklare?

hilsen p

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-11-01 13:56

"Peter Loumann" <pelo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:ej4vvtghui1507b597h5d38gsnsuo0e4mv@4ax.com...
> Fri, 23 Nov 2001 18:54:01 +0100, "\"¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨\"" <mogens"fjern
> mig"@nielsen.ac> wrote:
>
> >Hvis/når du oplever at det kører dårligt, så fjern de 2 flueben i gif 5.
>
> Aha! Tak! Har ikke haft nogen problemer enndu. Er det noget, du har
> lyst til at forklare?
>
> hilsen p

Hvis Stofas proxy sever kører dårligt, så er det ingen fordel at bruge den.

Jeg har aldrig brugt stofas proxy server. (Har haft stofa siden april 98).

En af mine venner der har fået stofanet for ca. 1 md. siden, anbefalede
teknikkeren der trak kablet, netop det samme.

Hilsen Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-11-01 15:29

Sat, 24 Nov 2001 13:56:17 +0100, "\"¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨\"" <mogens"fjern
mig"@nielsen.ac> wrote:

>Hvis Stofas proxy sever kører dårligt, så er det ingen fordel at bruge den.

Enig.

>Jeg har aldrig brugt stofas proxy server. (Har haft stofa siden april 98).

Heller ikke jeg - troede jeg Nu har jeg fjernet den

hilsen p

Kommentar
Fra : janjanjan

Dato : 20-01-02 16:03

hejsa,

Fulgte vejledningen og fik nettet op at køre hos en kammerat. Hans stofa er dog imidlertid af den gamle skole så han har fast ip. Her ved mig har jeg ingen fast ip adresse og kan sgu ikke få stofa op at køre under XP .... hvad gør jeg ?

På forhånd tak

Jan