/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
PC-TV via HDMI fylder ikke skærmen ud
Fra : Gigli-Chico
Vist : 716 gange
50 point
Dato : 24-10-11 20:35

Hej igen.

Jeg har gendannet min computer til dens fabriksindstillinger og den sletter jo så alt.
Når jeg sætter den til mit 42" Panasonic tv fylder den ikke skærmen helt ud, der er ca. 2 cm som bare er helt sort. Jeg har prøvet at ændre opløsningen og skifte mellem skærmene men intet virker.
Nogle forslag? På forhånd tak

Jeg har en Acer Aspire som kører med Windows Vista og Tv'et er et Panasonic 42" TXP42C2E og så har jeg et High Speed guldbelagt HDMI kabel.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-10-11 22:35

Jeg prøvede det samme og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan. Men jeg var inde i opsætning i TV'et. Samt i opsætning af skærmbillede i min bærbar.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-10-11 22:50

pan + zoom på tv

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-11 00:38

På panasonic fhjernbetjeningen er en knap som bruges til at forstørre eller mindske billedet.

Det er bedøvende ligegyldigt hvad for et fjollet HDMI kabel du er blevet prakket på . Guld eller diamantrer har intet med kvaliteten af signalet at gøre.

Dir fjernsyn er vel i 16-9 format. Hvis vomputer billeder er 4-3 format kan det aldrig komme til at passe fuldstændig til skaærmen. Enten vil billedet mangle i siderne, blive skåret fra i top-bund, eller blive forvrænget. Det er en simpel matematisk nødvendighed.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-10-11 01:57

Citat
Det er bedøvende ligegyldigt hvad for et fjollet HDMI kabel du er blevet prakket på . Guld eller diamantrer har intet med kvaliteten af signalet at gøre.

Det skal du ikke sige til forhandlerne, de tjener fedt på det/ guld.
Hvis du før har kunne se filmene uden den kant - så brug PAN AND ZOOM på tv
Virker det ikke, så prøv denne player.
Bruger den selv til film der opfører sig mærkeligt.
http://smplayer.sourceforge.net/
Der kan du under afspilning højreklikke og vælge / video/ pan + scan - prøv autozoom

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-10-11 03:02

Højre klik på skrivebordet og vælg skærmopløsning.
Her kan du vælge opløsning for skærm nummer 2 som er tvet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-11 09:51

Til scootergris og nomore.

De navne og funktioner på tv og computer er måske det , det det hedder på jeresapparater.
Men regn ikke med at det er sådan hos alle andre.
Langt fra alle computere kan lave billeder i vilkårlig opløsning på hdmi udgang, og det ændrer ikke på sideforholdet.

"Pan and zoom" hedder det ikke på mit Panasonic tv . Man vælger billedsørrelse og sideforhold med "aspect".

Kommentar
Fra : Regnskabsrasmus

Dato : 25-10-11 21:32

Mit sony 40" TV kan ikke justere mit HDMI signal 100% via TV'et. Derfor indstiller jeg det via Catalyst control center (den software pakke som passer til ATI grafikkort som sidder i computeren). Er 100% sikker på du også kan finde software pakke til Nvidia grafikkort hvis du ikke har ATI. (Tror >99% af alle standard pc'ere har Nvidia eller ATI grafikkort)

/Radio

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 11-11-11 19:17

Grunden til jeg synes det er mærkeligt er fordi inden jeg gendannede min computer til dens fabriksindstillinger virkede det fint og fyldte tv'et helt ud uden nogle problemer.

Jeg har prøvet at trykke lidt rundt på min fjernbetjening men jeg tror ikke mi er magen til den i snakker om.

Desværre virker det stadig ikke :/

Annuller spørgsmålet
Fra : Gigli-Chico

Dato : 05-03-12 12:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål