/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
harddiks til tv
Fra : snaptil
Vist : 631 gange
110 point
Dato : 23-10-11 14:12

Hejsa jeg har et sony tv, hvor der kan tilsluttes harddisk. Nogen gode forslag til minimum størrelse og tilslutning?

Jeg tænker lidt på om 500 gb og kun med usb tilslutning er godt nok, men hvis nogen har oplevet noget negativt ved den opsætning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-11 17:33

Citat
Nogen gode forslag til minimum størrelse og tilslutning?

Størrelse kan vi ikke fortælle dig - det står i din manual hvad der kan tilsluttes USB-porten - men lur mig om det ikke KUN er sticks...

Tilslutning giver vel sig selv - det er vel USB

PS....

Du skal IKKE forvente at en USBtilslutning kan trække film - de vil "hakke" da overførselshastigheden ikke er stor nok.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-10-11 21:25

Du kan se almindelige fotos via USB, film kan du godt glemme, de kræver SCART elle HDMI.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 23-10-11 23:24

Skal ikke kloge mig gevaldigt, men har læst, og ikke prøvet, at nogle TV med USB stik kan optage
udsendelser, herunder film, som så skal kunne afspilles på det pågældende TV, og altså ikke på et andet TV, men alene det som det er optaget på.

Om så 500 GB er nok afhænger af hvor meget der skal optages jo.

Mit media Center optager i beste opløsning, er bruger ca 1 GB pr. time og er det HD meget mere.

Læs i TV manual om det kan lade sig gøre, og måske er det det, du efterlyser.

Desværre har jeg ikke praktisk erfaring

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 25-10-11 20:38

Hejsa

Min Bluray-afspiller, kører Full-HD film perfekt via ekstern harddisk.
Jeg har tilsluttet en 320 GB 2,5" harddisk. Den behøver ikke ekstern strømforsyning.

Jeg mener, at på Sony, SKAL harddisken formateres som FAT32. Det kan du med dette program: http://www.softpedia.com/dyn-postdownload.php?p=79375&t=0&i=1 (direkte link til programmet)

Det er vidst kun Prosonic der kan optage på USB

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 05-11-11 10:24

Hej Civic

Glad for at du forstod spørgsmålet mht tilslutning. Nå men det lyder lovende. MHt til fat32 klarer min windows maskine det nemt at lave en disk til fat32 i diskhåndtering

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 06-11-11 07:51

Har selv et Sony Bravia TV, og der er minimums størrelsen på HD'en på 32 GB - Har tilsluttet en 320 GB disk til det, og det fungerer fint! Men skifter den nok ud med en 2,5" disk uden strømforsyning!

Og glem alt om fat, fat32 og lignende, TV'et formaterer selv disken til det rette format = Alt på disken slettes!

Du kan heller ikke efterfølgende sætte disken til din PC, da Sony har deres eget fil-format, og disken vil ikke kunne læses i f.eks Windows!

Men det fungerer fantastisk, både ved at programmere optagelser via Programguiden og via spontan optagelse på fjernbetjeningen!

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 110 point
Dato : 06-11-11 08:00

Mht. til film, så har mange af de nyeste TV, bl.a Sony Bravia, indbygget netværksstik og kan nemt sluttes til din router.

Og via denne forbindelse er det ret simpelt at se de film du har liggende på de PC'er, der er tilsluttet netværket (og er tændt!).
Man kan også køre trådløst fra TV'et via en Sony USB Wireless Stick (til ca. 500,-).
Du kan såmænd også surfe på nettet via Sony's egen browser der er indbygget - Eller vælge nogle af de indbyggede widgets (Apps), til f.eks Facebokk, Youtube m. flere!

Mit TV kan sagtens afspille film fra et USB stick, men bemærk at der er forskel på USB portene på TV'et, da der skal bruges forskellige porte til optagelse og afspilning!!!
Men der er afmærket på portene!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-12-11 09:21

Mit fjernsyn har trådløst internet.
og jeg finder både bærbare og teleforner hvorfra jeg kan spille det meste indhold.
Desværre er det ikke alle formater den gider spille. har feks en række AVI film den ikke gider. Tror sku det fordi det er Sony, så de har sikkert udelukket nogle formater.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 06-12-11 09:21

Tak for svaret dogvillestar.